2019-10-25, 16:53
Medlem
Hej!

Jag såg tidigare idag att "PayPal Facebook" har dragit pengar från mitt bankkonto från den 23 och 24 Oktober.

Jag har inget PayPal konto alls och jag undrar ifall någon här inne har någon aning om vad det handlar om eller om ni har någon lösning på detta?

AKUT HJÄLP, TACK
Citera
2019-10-25, 17:01
Medlem
Kontakta din bank omgående och förklara läget. Din bank kommer att förklara vad du ska göra därefter. Eventuellt behöver du göra en polisanmälan..

Handlar det om mycket pengar?
Citera
2019-10-25, 17:25
Medlem
Man måste väl inte ha ett PayPal konto för att kunna handla via PayPal? De tar väl vanligt Visa/Mastercard/whatever som många andra?

Köpte du någonting för motsvarande den summan den dagen eller några dagar innan?

T.ex. donerat pengar via Facebooks födelsedagsvälgörenhetsgrej?
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2019-10-25 kl. 17:36.
Citera
2019-10-25, 18:49
Bannlyst
Tydliggör gärna om du är inloggad på banken och ser att pengar har dragits, eller om den informationen endast står i ett mejl.
Citera
2019-10-25, 19:58
Medlem
Bbobis avatar
Handlar du på nätet med ditt kort så kan det gå till säljarens PayPal konto. Således är det logiskt att det står att det var PayPal som drog pengarna om du köpt något.
Citera
2019-10-26, 01:11
Medlem
Troligtvis trolltrådar då TS först vill ha akut hjälp men svarar inte i tråden.

PayPal har dock e-mail-support lör/sön. Prova där.

Men du är högst troligt ett troll då PayPal eller någon annan betaltjänst kan dra pengar utan tillåtelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in