Citat:
Ursprungligen postat av
skogshuggarjanne93
Ljug! banker försöker bara kräma ur så mycket som möjligtvis ur dig och din plånbok
Fast just i det här fallet ville de inte ha mina pengar alls...
Citat:
Ursprungligen postat av
Pungtering
Är du tjänstledig eller tänker di ta tjänstledigt?
Jag är inte tjänstledig, ÄN. Jag har hintat till min chef om det men inte fyllt i några papper eller så än.
Citat:
Ursprungligen postat av
warfighter
Risken är att du får ett lånelöfte men inte själva lånet. Löftet beviljar de utifrån dina uppgifter men för att lånet ska gå igenom så kollar de upp det du uppgivit. Stämmer de inte så kan de neka dig lånet utan problem.
Det här svaret fick mig att stanna upp, och du har givetvis helt rätt. 666ten här under kom med en bra lösning på det
Citat:
Ursprungligen postat av
666ten
Ljug. Om de klagar säger du bara att när du ingick i avtalet var intentionen att arbeta, senare ändrades förhållandena och du bestämde dig för att ta tjänstledigt.
Jag gillar det här svaret, det känns precis lagom moraliskt rätt tycker jag. Och de har som sagt en station i ca en timmes körning från boendet. Jag har ju sagt i telefon till någon jag hade ett bokat telefonmöte med att planen är att ta tjänstledigt, och dum som jag var frågade jag tom om jag kunde ljuga om det varpå hon inte riktigt visste vad hon skulle säga... jaja, jag kanske kom på andra tanker och hade intentionen av att arbeta men senare ändrades mina förhållanden och jag bestämde mig för att ta tjänstledigt....
Kommer de inte kräva att jag sätter min nya arbetsplats adress på det slutgiltiga lånelöftet? För såna fall skull jag väl behöva uppvisa kontrakt att jag kommer börja jobba där?