2019-10-23, 10:27
Medlem
är det bara fakturor för sjukvården de jobbar med eller vilka andra myndigheter?
Citera
2019-10-23, 11:02
Medlem
Visma är en IT-koncern som levererar programvara, outsourcingtjänster, inköpslösningar, betalningstjänster, butiksdatalösningar samt IT-relaterad utvecklings- och konsultverksamhet. Visma har 240 000 kunder i norra Europa. Koncernen har 9 000 anställda och hade 2014 en omsättning på 7 100 miljoner norska kronor.
Citera
2019-10-23, 11:27
Medlem
Bongomans avatar
Visma följer faktiskt lagar och regler väldigt bra i motsats till andra bolag. De har hand om många stora kunder men tar även in mindre företags inkassohantering.
Citera
2019-10-23, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Visma följer faktiskt lagar och regler väldigt bra i motsats till andra bolag. De har hand om många stora kunder men tar även in mindre företags inkassohantering.
tror inte du eller han andra förstod min fråga.
om man missar att betala sin faktura som man har fått av sjukhuset skickar visma inkasso faktura/påminnelse. min fråga var vilka andra ställen som "går genom" visma inkasso?
Citera
2019-10-23, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mnish
om man missar att betala sin faktura som man har fått av sjukhuset skickar visma inkasso faktura/påminnelse. min fråga var vilka andra ställen som "går genom" visma inkasso?

Om du nu i din frågeställning undrar över vem som skickar fakturor till inkasso om man råkar glömma, så kan jag väl säga exakt alla. Sedan vilka som använder sig av just Visma inkasso eller inte är väl frågan, men ett inkasso krav kommer oavsett pga det är ganska så många som rent generellt brukar glömma fakturor som ska betalas först efter 30 dagar. Visma inkasso är dock vanligast eftersom Visma är det mest populäraste bokföringsprogrammet i Sverige och har den där funktionen integrerat i programmet att man kan skicka fakturorna direkt till deras inkasso vid förfallo, så man slipper hålla på att krångla manuellt med någon extern tjänst.
Citera
2019-10-24, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mnish

Du undrar vilka andra som skickar sina obetalda fakturor i Vismas cancern.. Att räkna upp ca 240 000 kunder blir en väldigt lång lista.
Citera
2019-12-12, 03:44
Medlem
Har också skulder hos Visma pga obetalda besök hos mina kontakter inom psyk mest. Nu är det så att jag håller på att gå igenom mina skulder hos några inkassobolag och ikväll loggade jag in på Visma. Total skuld ca 24.000. Vill nämna att över hälften av skulderna är över 10 år gamla, de första från 2001.. Min tanke är att försöka förhandla bort gamla skulder och kanske hävda att dom som äldre än 10 år bör preskiberade och kan skrivas av! Då skulle skulden sjunka till knappt 8000 vilket är överkomligt.

Finns det någon här som suttit i samma situation och lyckats förhandla bort gamla skulder hos Visma? Eller är dom oresonliga och vägrar skriva av något trots att jag, vad jag vet och minns, aldrig fått några påminnelser på de äldre skulderna. De enda brev dom skickar är bara när en ny skuld har tillkommit.

Vad tror ni? Finns chansen att dom är förhandlingsbara?
Senast redigerad av Antabussen 2019-12-12 kl. 04:32.
Citera
2024-02-05, 17:03
Medlem
zombie-nations avatar
Jag har inte varit hos vården på ett tag. Men helt plötsligt får jag en räkning på inkasso från Visma. Jag har inte fått någon räkning från vården. Visma skriver att massa räkningar skickats. Antingen är det för ett besök för jättelänge sedan, eller för ett jag ställde in och de kanske trodde att jag var där. Ställde in i tid. En vecka efter att jag betalt Visma kom en räkning till att jag inte betalt dem. Den kom samma dag som sista inbetalning. Jag kollade inte posten den dagen så den blev betalad en dag för sent. Så vad händer nu? Kommer de skicka den till fogden?

Allt verkar märkligt. Jag får väl försöka kontakta någon. Egentligen skulle jag väl inte ens betalt någon av räkningarna. Men jag har haft mycket så jag har helt enkelt inte orkat en strulgrej till.

Anledningen att jag postar är att en som har koll på posten säger att Visma har skickat hundra räkningar samtidigt och att det inte verkar normalt. Den personen trodde på att Visma var hackat, men jag tyckte det lät märkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in