2019-10-18, 09:45
Medlem
Jag är i behov av en ny laptop och tar gärna emot tips, då jag är rätt oteknisk. (OBS vill endast köpa nytt, inte begagnad.)

Den kommer framförallt användas till att skriva uppsatser, kolla youtube och andra streamingsidor. Vill kunna ha många fönster öppna samtidigt utan att det blir alltför segt och långsamt.

Kollar runt lite på komplett och webhallen men inte säker på vilken som är bra/dålig. Vill inte ha någon Chromebook heller ska tilläggas.

Maxbudget 5000 SEK

Tacksam för tips!
Citera
2019-10-18, 22:08
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaoznazz3
Jag är i behov av en ny laptop och tar gärna emot tips, då jag är rätt oteknisk. (OBS vill endast köpa nytt, inte begagnad.)

Den kommer framförallt användas till att skriva uppsatser, kolla youtube och andra streamingsidor. Vill kunna ha många fönster öppna samtidigt utan att det blir alltför segt och långsamt.

Kollar runt lite på komplett och webhallen men inte säker på vilken som är bra/dålig. Vill inte ha någon Chromebook heller ska tilläggas.

Maxbudget 5000 SEK

Tacksam för tips!

Storlek?
Andra krav?
Citera
2019-10-19, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Storlek?
Andra krav?

Inte jättestor och inte jätteliten.

Nej inga andra krav. En prisvärd och relativt snabb PC som klarar av många saker samtidigt är väl det jag siktar på.
Citera
2019-10-19, 16:32
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaoznazz3
Inte jättestor och inte jätteliten.

Nej inga andra krav. En prisvärd och relativt snabb PC som klarar av många saker samtidigt är väl det jag siktar på.

Denna - https://www.webhallen.com/se/product...deon-R3-Win-10

Jag har dess motsvarighet med märket HP och den levererar utan problem allt det du önskar.

Snabbaste sorten av SSD, senaste snabba RAM - DDR4, 8gb av detsamma och 2,6ghz processorklockning. 6gb RAM är det minsta du ska ha men än hellre 8, eller mer. Den är snabb och kraftfull.

Black friday kommer snart så då kan du göra klipp. Vänta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in