Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-10-23, 07:49
  #397
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FacultyofMind
Spekulationer är en sak. Att argumentera utifrån uppfattningen att man vet saker om utredning man inte har insyn i är en annan. Flashback eller inte.

Insyn?
Citera
2019-10-23, 07:51
  #398
Medlem
FacultyofMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kim088
Insyn?

Min meningsmotståndare menar att han vet att polisen har agerat felaktigt och att Martinovski har behandlats på ett sätt som inte överensstämmer med svensk lag och jag argumenterar för att ingen av oss vet exakt vad som är vad.
Citera
2019-10-23, 07:53
  #399
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FacultyofMind
Det är tänkbart att båda parter ljuger om saker och ting.

Och då borde polisen ha en annan approach till de båda. Exempelvis intervjua BÅDA på lika villkor. Och skulle det då vara så att Klein ljuger skall en anmälan för falsk tillvitelse göras från polisens sida.. Dylikt har hela tiden varit vänsterdårar fritt fabulerar i landet och systemkritiker straffas för att de talar om bevisbar fakta. Landet och dess ledning och lagens representanter är sjuka i hela huvudet.
Citera
2019-10-23, 08:13
  #400
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kim088
Är ”förhöret” från förra veckan offentlig handling?

Och går det att läsa vad Kajsa Klein skrivit/sagt i sin polisanmälan?


Uppenbarligen är du inte född i Sverige och du kan inte heller ha vistats mycket i Sverige, du vet inte heller hur en rättsstat fungerar
Citera
2019-10-23, 09:30
  #401
Medlem
FacultyofMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Och då borde polisen ha en annan approach till de båda. Exempelvis intervjua BÅDA på lika villkor. Och skulle det då vara så att Klein ljuger skall en anmälan för falsk tillvitelse göras från polisens sida.. Dylikt har hela tiden varit vänsterdårar fritt fabulerar i landet och systemkritiker straffas för att de talar om bevisbar fakta. Landet och dess ledning och lagens representanter är sjuka i hela huvudet.

Om det framgår under utredningen/rättegång får de väl göra det. Att de på förhand skulle behandla anmälare som misstänkt ('lika villkor') har jag väldigt svårt att tänka mig.
Citera
2019-10-23, 10:36
  #402
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genderfluid
Du skrev inte till mig men jag vill ändå påpeka att det verkar som antalet poliser blir fler ju längre tiden går. I början påstods det vara sex poliser. Nu är det alltså ett dussin?
Celia Ingrid Farber
@CeliaFarber
Oct 17
Please international independent media spread word of what has happened to our friend, PhD scientist, gang-rape whistleblower Bilyana Martinovsky has been ARRESTED at Arlanda airport, by SIX policemen. Save her tweets before they shut down her account.
https://twitter.com/CeliaFarber/stat...456807424?s=20


Om du ska envisas med att skriva i tråden, så vore det kanske idé att du började med att läsa den grundläggande infon från BM, istället för att leta efter felaktiga "missar". BM:s berättelse har varit klar hela tiden angående det skiftande antalet poliser som deltog i det långdragna omhändertagandet av henne på flygplatsen.
Citera
2019-10-23, 10:44
  #403
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FacultyofMind
Min meningsmotståndare menar att han vet att polisen har agerat felaktigt och att Martinovski har behandlats på ett sätt som inte överensstämmer med svensk lag och jag argumenterar för att ingen av oss vet exakt vad som är vad.

Du hävdar envist och ensamt i denna tråd, att det är mest sannolikt att BM är skyldig till något allvarligt, eftersom polisen inte gör fel. Vilket polisen skulle ha gjort, om BM inte är skyldig till något allvarligt.

Inte ens KK, som hatar BM och har förstört hennes karriär, påstår att BM har gjort något värre än att ha fel värdegrund, och påpekat offentligt (via twitter) att hon anser att KK har fel. Även om KK uppfattar det som "näthat" att anse att KK har fel.
Citera
2019-10-23, 12:02
  #404
Medlem
FacultyofMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Du hävdar envist och ensamt i denna tråd, att det är mest sannolikt att BM är skyldig till något allvarligt, eftersom polisen inte gör fel. Vilket polisen skulle ha gjort, om BM inte är skyldig till något allvarligt.

I det inlägg som jag adresserade till dig (vilket du inte svarade på) säger jag att polisen absolut kan göra fel, och jag uppmanade dig att visa på exakt vad de har gjort fel i. Väntar fortfarande.

Citat:
Inte ens KK, som hatar BM och har förstört hennes karriär, påstår att BM har gjort något värre än att ha fel värdegrund, och påpekat offentligt (via twitter) att hon anser att KK har fel. Även om KK uppfattar det som "näthat" att anse att KK har fel.

Inlägget jag har läst pratas det om trakasserier och förtal. Att du inte tycker att det är allvarligt eller tolkar det som "fel värdegrund" är troligen inte en tolkning som den här vänsterkvinnan delar. Därav anmälan.
__________________
Senast redigerad av FacultyofMind 2019-10-23 kl. 12:23.
Citera
2019-10-23, 13:26
  #405
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Uppenbarligen är du inte född i Sverige och du kan inte heller ha vistats mycket i Sverige, du vet inte heller hur en rättsstat fungerar

Uppenbarligen kunde/ville du inte svara på frågan. Tack ändå för ditt belevade sätt, du verkar ha en varm och generös personlighet...
Citera
2019-10-23, 13:30
  #406
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FacultyofMind
Till exempel en sådan sak som att hon kanske inte har dykt upp på förhör eller att det är tänkbart att det finns mer i utredningen som inte har framgått. Framför allt att vi inte uttalar oss säkert om vad som hänt INNAN vi vet.


Man skickar då delgivningsman, inte en massa poliser som griper BM. Det är ju det oproportionerliga i detta du inte tycks begripa. Återigen får jag hänvisa till vad lagen säger om Förtal och allmänt åtal.
Citera
2019-10-23, 13:41
  #407
Medlem
Bish0pTh3Pimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estetik
Jagärhär har resurser. Får Säpo att plocka folk på Arlanda. Kanske svepskäl.
Vad är de för idioter? Är det något likt tokstollarna i Anti-Defamation League?
Citera
2019-10-23, 14:00
  #408
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Ytterligare en intressant sak i detta sammanhang:

https://web.archive.org/web/20191023...00957176601940

Jag var redan på väg att dra parallellen mellan gangrape sweden UK grooming scandals, men här kom något intressant. Det finns ett antal slående likheter:
Grooming scandals i UK handlar om ett stort antal invandrade muslimer som systematiskt under många år våldtagit brittiska barn och myndighetspersoner har hela tiden fått tydliga uppmaningar att blunda och lägga ned ärenden (detta framgår i omfattande utredningar som offentliggjorts) trots att de hela tiden visste vad som pågick. Skandalen har utretts omfattande och det finns en hel del att läsa om skandalen, och hela historien har varit synnerligen opinionsbildande och dess syetematiska nedtystande tidigare var också uppenbart i syfte att undvika påverka opinionen i oönskad riktning. Tystnaden om denna skandal i svensk mainstream media är öronbedövande.
Notera att Klein genom sin man erkänner att hon arbetat åt polisen med specifikt opinionsbildning. Det hon sysslar med genom näthatsgranskaren är ännu mer opinionsbildning som naturligtvis påverkar polisens arbete, förutom att det systematiskt påverkar hela befolkningen.


Visst, de "styr" inte polisen, men genom näthatsgranskaren och sitt avlönade arbete på polisen ger det en oerhörd möjlighet att påverka vad polisen sysslar med, möjligheten finns att påverka detta samtidigt som åklagaren enligt henne fattar beslut i Februari 2019. Se mitt exempel tidigare i tråden där jag som jämförande exempel tog en nazist som gjort samma sak, och samtidigt använder sitt "sociala engagemang" och "internationella nätverk" som skäl för att få den som ifrågasätter brottsmisstänkt. Tänk om denne hypotetiske nazist jobbat åt polisen med "opinionsbilning" samtidigt som åklagare fattar beslut om misstanke för hatbrott mot denne nazist.

Ytterligare en likhet i hur denna typ av ärende hanteras av UK/Sverige är att de som rapporterar och informerar om invandrares systematiska våldtäkter på barn, de trakasseras av polis och rättsväsendet. Se på Tommy Robinson som arresteras av polis och utsätts för en behandling som på många sätt liknar Bilyana Marinovskis behandling av svensk polis, specifikt när Tommy rapporterar om invandrade muslimer som döms för omfattande systematiska våltäkter av ett stort antal brittiska barn.

Att svensk polis agerar på det sätt som framgår av intervjun med Bilyana är inte alls förvånande, dels för att jag vet hur slarviga och oprofessionella poliser och myndighetsutövare ofta är, kombinerat med att polisen har en extremt stressig och hopplös vardag med ständigt växande invandrareghetton/terror/bombningar där de erkänner att de tappat kontrollen för längesedan, vilket i sig återigen är relaterat till just gangrape-problematiken.

Katerina Janouch tidigare tweet:

”Apropå förnedringen av
@BMartinovski
- Kajsa Klein är projektledare och "opinionsbildare" på Näthatsgranskaren och har uttryckligen sagt att fler polisinsatser mot oliktänkande krävs. Nu gjorde polisen enl Kleins önskemål. Styr Näthatsgranskaren polisen?
@polisen_sthlm
#svpol”

https://twitter.com/katjanouch/statu...90357714919424

Näthatsgranskaren ÄR alltså dessutom utbildad polis och har arbetat som polis.

Expo:

”Kajsa Klein är projektledare för opinionsbildning och samverkan på Näthatsgranskaren, den ideella förening som ligger bakom merparten av anmälningar som leder till fällande domar. Hon är tycker att polisen kunde göra mycket mer för att komma åt den här brottsligheten.

– Vi ser det som djupt problematiskt att polisen inte prioriterar att spana på nätet när det gäller grova brott som hets mot folkgrupp. Det här gör att mycket av den brottsligheten inte beivras. Vår erfarenhet, efter nästan två år av ideellt arbete med Näthatsgranskaren, är att det inte krävs så stora resurser för att identifiera de här brotten, säger hon.

Hon menar att de ideella krafterna inte borde behövas.

– Vi skulle vilja att polisen gjorde jobbet. Vårt långsiktiga mål är att avskaffa oss själva.”

https://expo.se/2018/12/polisen-l%C3...A4thatet-fritt
__________________
Senast redigerad av Kim088 2019-10-23 kl. 14:03.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback