• 1
  • 2
2019-10-15, 11:18
Bannlyst
Finns många luriga fällor i dagens samhälle som direkt kan skicka ner en i ångestdepressionen. Själv har jag insett att porr och alkohol är de värsta för mig, blir en zombie i en vecka efter ett race. Skulle jag ta återställare under zombieperioden så verkligen försvinner all livslust, precis all. Passar man inte sig vid detta steg och fortsätter köra, ja då kan det gå riktigt illa.

Jag mår som bäst när jag inte dricker, inte porrar samt mediterar dagligen. Denna kombination, plus lite träning gör mitt psyke till stål på bara någon vecka. Halkar man dock in på något igen, så faller korthuset ihop och man får börja om från noll igen, vilket inte är så jävla kul. Antar att man har en beroendepersonlighet, helt enkelt, i mitt fall.

Vad har ni lärt er under era liv är absoluta måsten för att psyket ska hållas så friskt och optimalt som möjligt? Vad gör ni, vad aktar ni er för?
Senast redigerad av JalleKalleBalle 2019-10-15 kl. 11:23.
Citera
2019-10-15, 11:20
Bannlyst
jag äter ett grönt saftigt äpple varje dag , det är mitt knark i detta
Citera
2019-10-15, 11:23
Medlem
Jesus är nyckeln. Ta sig ur egot. Undvika reaktivt beteende.
Citera
2019-10-15, 11:25
Medlem
Ortopeds avatar
Jag försöker hela tiden låta hjärnan hålla sig så frisk som möjligt genom måttlighet.

Har man väl svalt en flod lär man sig hur man kan dricka ur en bäck.
Citera
2019-10-15, 11:37
Medlem
Blafiskens avatar
Går i skogen, fiskar och insett att jag inte kommer leva för alltid. Kanske idag, imorgon, nästa vecka eller om ett år då väntar döden vid gränden. Att leva och bli gammal är ett hopp jag har, men ingen garanti.

Varför ska jag bry mig om vad samhället vill av mig när det inte ens klarar av att hålla sig själv i shack. Det är mer medborgarna i samhället som delar en gemensam faktor att de själva vill leva bra och lämna gott efter sig.

Ideologier, trender och vad som är status är mänskliga påhitt och ändras lika ofta som åt vilket håll vinden blåser.

Vi har blivit lurade att vi ska leva för alltid och imponerar på varandra, fast ingen vet egentligen vad vi gör här, eller hur länge vi ska leva. Illusionens illusion.

Jag försker vara en bra man, en ledare för mig själv, tänka självständigt och uppmuntra mina systrar och bröder detsamma med min presens var jag än är. För idag kanske är min sista dag.
Senast redigerad av Blafisken 2019-10-15 kl. 11:40.
Citera
2019-10-15, 11:40
Medlem
Jernmaskens avatar
Sover så mycket och så ofta som möjligt. Lever alkoholfritt och försöker runka så sällan som möjligt.
Citera
2019-10-15, 12:02
Medlem
Naturterapi som fiske, skogsarbete och röjning, och inget Facebook. Någonsin.
Citera
2019-10-15, 12:05
Medlem
Enzymes avatar
Bra kost, sömn och träning. Försöker också umgås med andra så mycket som möjligt och spendera tid med familjen så mycket det går. Livet är kort så jag vill uppleva mycket saker. Varje dag är ett äventyr! Försöker också alltid ha en kvinna i mitt liv och ambitionen är att få ha massa sex.
Citera
2019-10-15, 12:13
Medlem
Ryggradsluss avatar
Vad gör du sen med ditt psyke,
Bygger ett slott?

Hur dricker och porrar du för att må så dåligt?
Citera
2019-10-15, 13:11
Medlem
PippiDrengs avatar
Var utomhus, gärna i skogen, så ofta som det går. Umgås med folk som du bryr dig om, och som bryr sig om dig.
Är bra och nyttigt, för mycket skräpmat slöar ner både kropp och sinne.
Kör en "nyhets detox" på en vecka. Passa på att stänga ner sociala medier samtidigt.
En stor dos psykedelika minst en gång om året.
Senast redigerad av PippiDreng 2019-10-15 kl. 13:14.
Citera
2019-10-15, 14:09
Medlem
Omger mig med människor jag tycker om... har du energitjuvar och människor som får dig att må dåligt i din närhet så gör dig av med dom oavsett hur jobbigt det än är. Tro mig, det är en befrielse när det väl är gjort.

Tränar regelbundet. Ägnar tid åt mina hobbies. Läser böcker. Håller mig borta från alkohol och porr precis som du. Har nyligen upptäckt yoga och meditation, vill lägga mer tid på det. Tror absolut att det kan få en att må bättre genom att "varva" ner i vardagen.
Citera
2019-10-15, 14:18
Bannlyst
Besök kyrkan lite då och då? Det behöver inte betyda du måste bli religös.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in