Flashback bygger pepparkakshus!
2021-04-22, 14:49
Medlem
Skvistens avatar
Fattade inte vad Adam gjorde med den döda kossan?
Kan nån förklara?
Citera
2021-04-22, 15:04
Medlem
fearreapers avatar
Han skulle lägga den i grannens pool men grannen skulle flytta så det gick inte som planerat för grannen fick nog av allt annat Adam hade gjort.
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Fattade inte vad Adam gjorde med den döda kossan?
Kan nån förklara?
Citera
2021-04-22, 16:10
Medlem
Skvistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Han skulle lägga den i grannens pool men grannen skulle flytta så det gick inte som planerat för grannen fick nog av allt annat Adam hade gjort.

Tack då fattar jag

Hoppas nu på en säsong 3!
Citera
2021-04-24, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Hon som spelar Hermine är verkligen en fenomenal skådis. Däremot är Sofia H helt fel-castad och spelar otroligt dåligt. Har hon alltid spelat så dåligt? Jag gillade henne i Bron...
Likadant passar inte Lassgård in heller.
Alla fyra männen är lysande. Vilka personligheter.
Alla manliga skådespelarinsatser är helt fenomenala, men han som spelar William sticker ut, spelade även Thor Heyerdahl i Kontiki. Sverre nånting. Helt outstanding. Jag har jobbat med missbrukare länge och hans skildring är klockren och han lyckas ändå vara lätt att tycka om.
Citera
2021-04-24, 12:29
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Ja, jag tycker väldigt mycket om William, han är ju den känslige av dem (utan att det blir för smetigt). Han är nog snällast också. Måste kolla in fler saker han varit med i, Kontiki låter intressant tack för tips (hur får man tag på den?)
Citera
2021-04-24, 12:57
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogshuvvet12
Alla manliga skådespelarinsatser är helt fenomenala, men han som spelar William sticker ut, spelade även Thor Heyerdahl i Kontiki. Sverre nånting. Helt outstanding. Jag har jobbat med missbrukare länge och hans skildring är klockren och han lyckas ändå vara lätt att tycka om.
Ganska många som är med i Exit är även med i Kontiki. Norge har inte så många skådespelare.

Bra serie kul och intressant att titta på.
Citera
2021-04-24, 14:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Ja, jag tycker väldigt mycket om William, han är ju den känslige av dem (utan att det blir för smetigt). Han är nog snällast också. Måste kolla in fler saker han varit med i, Kontiki låter intressant tack för tips (hur får man tag på den?)

Jag tycker nog att Henrik är den med störst hjärta. Även om man, särskilt i säsong 2, har sett honom med en massa tjejer, så finns medmänsklighet på individnivå med i hans agerande. William är ju hur jobbig som helst som person och även om han egentligen bara ger tillbaka för att frugan var elak i säsong 1 så utnyttjar han ändå folk runt omkring sig konstant, på ett sätt som är typiskt för just missbrukare men även giriga personer.

Fantastiskt rolig serie att följa hoppas på fler säsonger!
Citera
2021-04-24, 18:07
Medlem
Jack-Ryans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Är såklart bara ett påhitt. .,
Jag kan försäkra dig om att det är sant. Har själv upplevt det mesta som händer i serien.
Citera
2021-04-24, 19:13
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Jag tycker nog att Henrik är den med störst hjärta. Även om man, särskilt i säsong 2, har sett honom med en massa tjejer, så finns medmänsklighet på individnivå med i hans agerande. William är ju hur jobbig som helst som person och även om han egentligen bara ger tillbaka för att frugan var elak i säsong 1 så utnyttjar han ändå folk runt omkring sig konstant, på ett sätt som är typiskt för just missbrukare men även giriga personer.

Fantastiskt rolig serie att följa hoppas på fler säsonger!

Jag gillar Henrik också, han är en väldig varm person med en oslagbar humor. Jag blir på gott humör av honom. Cynisk men också med ett stort hjärta. Håller inte med dig om William! Han är mjuk, orolig!passar inte för det livet han lever. En sån som Henrik klarar sig alltid pga att han är stark och säker på sig själv, och har förmågan att ta saker för de är.william är mer troubled.
Men! Håller med dig om att man nu suktar efter fler säsonger. 🙂
Citera
2021-04-28, 16:02
Medlem
fearreapers avatar
Huset William äger säljs nu otroligt bra pris ändå, ganska kul pga slutet av seriens slut med Williams abrupta slut 😅

https://www.expressen.se/noje/nu-sal...r-24-miljoner/
Citera
2021-04-28, 17:22
Avstängd
TantRossins avatar
Sett 4 avsnitt av första säsong. Så in i helvetet patetiskt, är det verkligen så man lever på 1 klass? Sprit, coke och horor? Stil och pli kan inte köpas för pengar. Fick tanke på filmen 'The Wolf of the Wall Street' med Leonardo DiCaprio I huvudrollen som börs spekulant.
Citera
2021-05-01, 22:39
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Riktigt bra sammanfattning. William kan man förstå, eftersom frun var helt bedrövlig mot honom i S1, men både han och Adam känns ganska tomma. Adam är som ett stort svart hål, vad har han varit med om liksom, han värjer sig mot närhet, vill inte ha fru eller barn och känns helt avtrubbad. Hos Jeppe och Henrik finns ändå en tydligare mänsklighet, man kan förstå att folk gillar dem och att de är kul att hänga med. De verkar ha mer hjärta för dem de bryr sig om. Instämmer med att serien blir roligare när Henrik är i rutan, men så är det nästan med varje serie där Tobias Santelmann är med. Han är helt enkelt en väldigt bra skådespelare!

Adam sade ju till Hermine en gång något i stil med "att man bör ha körkort för att få barn".
Adams uppväxt var på ett internat som jag förstår det, och här är det lätt att förstå varför han blivit så jävla störd.

För er som missat varför Jeppe förlåter frun för otroheten och ej skiljer sig efter det, så är det för att Jeppe överlevde och blev djupt traumatiserad själv av hans föräldrars skiljsmässa - därför han försöker hela tiden att försona dem.
Senast redigerad av QxZtVyPrQ9981AZX 2021-05-01 kl. 22:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in