Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-10-15, 10:17
  #13
Medlem
Jernmaskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pruttprutt16
Detta gav mig ett gott skratt. Bra där!
Citera
2019-10-15, 10:22
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Känner at det är dags att försöka hitta nån ny efter att man bröt upp med exet.

Gått igenom ett par dejter, men ingen som riktigt klickat även om man kommit så långt som till sex.

Nu har uppenbarligen min bästa kompis fixat en dejt till mig igår när hon var på AW med kollegor. Fått se bild, och hon ser minst sagt ut att vara i min smak.

Problemet kommer nu; jag har aldrig någonsin varit på en dejt med någon jag aldrig har snackat med innan! Precis varenda en har antingen varit någon klasskamrat man snackat med ett tag, eller via onlinedejting där man snackat i några veckor innan man setts.

Vad gör man på en sån dejt egentligen? Vad snackar man om?

Jag har inga problem med att vara social på dejter, men som tidigare nämnt har man i alla fall kunnat spinna vidare på saker man har pratat om innan. Denna gången är det med en ren och skär främling.

Sen så är en annan faktor ju att man verkligen inte vill skämma ut sig, för då kommer det GARANTERAT komma tillbaka till min kompis och hon får höra vilken skum jävel man var

Tips?


Bra trådstart!
Fler som skulle tänka som du - fler som borde tänka efter - före..
Mitt tips till dig är att vara så personlig som du kan..
Säg samma som du skrev nu.
Säg som det är.. Dvs du öppnar upp dig lite - som du gjorde i den här ingressen - och öppnar ditt sinne för om personen du träffar kan gå dig till mötes.
Dock finns det ju bra personer som inte kommit så långt med sina verbala uttryck. En del gillar att vara "mystiska" och ha en tyst överenskommelse. Typ inte ovanligt att män är sådana. Typ tankeläsande (romantiskt)..
Egentligen är väl en sån här dejt ganska konstgjord, tillgjord, krystad..
Du får väl se det så som det är - en trevare..
Egentligen kan man finna något gemensamt med vem som helst. Men det som hindrar oss att vara oss själva är rädsla - sån där rädsla som är osäkerhet.. kan ju faktiskt vara en ok perslighet under den osäkra ytan.. Lycka till.
Citera
2019-10-15, 10:47
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coden-reborn
Att detaljerat och lite småaggressivt berätta om sin tillvaro som Incel är väl standard på första dejten numera?

Sen när hon inte vill ses mer så skriver du bittra inlägg på insta om att "alla kvinnor är horor"

Win-Win



En variant på det är att berätta att man inte fått ligga på ett halvår och dessutom inte runkat på jättelänge så hon bör dra ner förväntningarna pga. risken för prematur ejukalation. Chicks dig that kinda talk.
Citera
2019-10-15, 13:36
  #16
Medlem
Kniv-Yxas avatar
Snacka inte bara om dig själv, ställ vanliga frågor så hon känner att du är intresserad av vad hon tycker sen lär det flyta på om ni gillar varandra!
Citera
2019-10-15, 13:39
  #17
Medlem
Min ömma mor gav mig ett värdefullt råd på den tid jag gick på dejter - ställ frågor! Damer älskar att prata om sig själva och om du ställer massa frågor och hummar så tycker de att du är en god lyssnare. Dessutom, för att höja ditt självförtroende: uppenbarligen så har ju din vän visat en bild av dig och dejten måste tyckt att du ser ok ut eftersom ni nu ska gå på dejt. Med andra ord birde det vara fritt fram att knulla henne mer eller mindre. Se till att hon får i sig några drinkar och sen hånglar du upp henne och tar en taxi hem.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback