• 4
  • 5
2019-10-13, 14:21
Medlem
volvo 240s avatar
Lyssnade på Ekots Lördagsintervju igår med just Louise Erixon och tyckte hon gjorde ett bra jobb. Hanterade ekots Monica Saarinen på ett bra sätt.
Citera
2019-10-13, 15:08
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman
Hon gjorde mycket bra ifrån sig. Blir mer och mer slipad.

Nåja, ibland räcker det att det inte går illa. Det märks att hon alltfort är en smula osäker i sitt förhållningssätt till fientliga journalister.

Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Om det nu är "slipade" politiker vi vill ha.....

Det kan man alltid fundera på, men om alla valda politiker blir mosade av de ovalda journalisterna, så uppstår stora demokratiska problem. Så, helst vill jag att politikerna är slipade visavi murvlarna.
Citera
2019-10-13, 15:10
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
'Alldeles på egen hand'

Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Ja, och Ramberg blev inte "hysterisk". Vad mer kan man önska?

Ramberg är både vass och i vissa situationer tämligen nedgörande, nästan intill hysterins gräns. Då är det förstås bra om detta hanteras väl av de folkvalda.
Citera
2019-10-13, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag trodde att det var allmänt känt vad uttrycket södertörnsdoktorand innebär, men tydligen inte.

Jag har ingen aning om hur många av riksdagsledamöterna som har studerat på Södertörn, och det intresserar mig heller inte. Om jag får två personer framför mig där den ena har läst "Pedagogik med interkulturell profil" eller något liknande på Södertörn och den andra har gått "livets hårda skola" så drar jag slutsatsen att jag inte vet något om deras (ut)bildningsnivå, samt att den senare troligtvis är en skönare person att arbeta och umgås med.

Jag tycker att du drar för långtgående slutsatser av mitt inlägg. Jag har aldrig studerat vid Handels, alltså har jag skaffat mig min uppfattning om den skolan på annat sätt. Främst från möten med före detta studenter, men även genom att läsa om skolan. Om man dessutom tittar på antagningsstatistiken så finner man att studenterna på Handels troligtvis är en aning smartare än de på Södertörn. Jag orkar inte kolla upp aktuella siffror, men när jag kollade senast så krävdes det 1,7-1,8 på HP för att bli antagen på Handels, samtidigt som det räckte med 0,1-0,5 för att bli antagen på Södertörn.

Min slutsats av detta är att antalet formella högskolepoäng hos våra politiker säger väldigt lite om deras bildningsnivå och kompetens. Jag har mycket högre förtroende för Louise Erixon än vad jag har för någon miljöpartist med över 300 poäng i "Kulturanalys, inriktning hållbar utveckling".
Du har alltså inte besökt någon av dessa skolor, än mindre läst där, men du är ändå säker på att Handels är bättre än södertörn. Men visst, om du tycker att Pedagogiskt och Interaktivt lärande låter spännande ska du självklart söka in på Handels. Resten av världen, som lever i nuet, skulle inte sätta sin fot på den skolan
Citera
2019-10-14, 13:43
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Det har inte heller den före detta socialdemokratiska infrastrukturministern Anna Johansson. Så vad är din poäng?
Poängen är att vi ska styras av bildade människor, inte av obildade människor. Nu styr inte Louise men det är en principiell poäng.
Citera
2019-10-14, 13:45
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
Poängen är att vi ska styras av bildade människor, inte av obildade människor. Nu styr inte Louise men det är en principiell poäng.

Du har en på poäng där, jag undrar hur utbildad statsministern är?
Citera
2019-10-14, 14:39
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Du har en på poäng där, jag undrar hur utbildad statsministern är?
Jo jag vet att sossen kastade sten i glashuset men vi bör bekämpa dom genom att vara bättre, inte genom att säga ”amen durå!”.
Citera
2019-10-14, 14:43
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
Jo jag vet att sossen kastade sten i glashuset men vi bör bekämpa dom genom att vara bättre, inte genom att säga ”amen durå!”.

Det stämmer. Fast sossarna gör det hela tiden, ibland behöver de få smaka på sin egna medicin lite då och då.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in