Svara
2019-10-09, 23:16
Medlem
Att tro att man dr p riktigt....och i efterhand f veta vad egodd r

Substans: LSD

Dos: ca 200

lder: 29, Tjej, 62kg

Tid: 21:00 - 06:00

Klockan r 21,00 en lrdagkvll, faktist denna lrdag. Vi har smdruckit lite alkohol. Vi tar 200ug var. Men bda tog 50 frn en sort som heter mother earth, och resten 150 frn en annan karta av massa microdoser. det brjar sl fort. Min kompis som vi kan kalla fr M och jag brjar sjukt nog trippen med att stra oss p varann. Brjar tjaffsa. Jag knner mig s ensam och rdd s jag brjar tnka fr mig sjlv att du r stark du r trygg me dig sjlv.

knslan av ensamhet och vergivenhet slog s hrt att jag grina helt hysteriskt och kunde inte sluta. M r dmjuk och frsker trsta mig men jag stter bort han och sger till han att sluta dalta, det hr r bra, jag behver frst att jag mste lita och knna styrka i mig sjlv inte andra, inte dig...vi diskutera situationen lite och han blev ocks ledsen och frklara lite tyst att tror du inte jag r beroede av dig ocks, eller ngonting liknande och antagligen ocks knner ensamhet och sorg nr man slogs av stt man inte kunde rkna med den andra. Han brjar grina och lgger sig under tcket.

vi bda grter, M under tcket, jag satt i sngen. Jag frga hur r det? sen brja jag sm skratta t oss och skmta att fan va sta vi r vi r som bebisar, sm barn i sandlda me hink och spade. Som ftt som en kftsmll att vi mste st mer p egna ben, brja g sjlva liksom. M skrattar ocks.

sedan blir stmningen mycket lugnare. Men jag ser Ms gon vobbla fram och tillbaks och sen sger han saker som att elementet p vggen r helt sjukt det andas itakt till hans tankar. D sls jag av rdsla och ogehag.. det brjar g mot en riktig obehaglig knsla nu.. och jag inser att det hr r en ''bad trip'' .. jag knde inte igen M lngre, han va som nn annan galning. jag frsker lugna ner oss och prata om normala saker och kollar p tiden.

det r tidigt p kvllen fortfarande och d slr paniken in nr jag inser hur lng trip vi har framfr oss. jag blir besatt av att tiden och varje gng jag kollar p klockan har det bara gtt 10min men det knns som mycket mer. nu knns det som man r fast i trippen fr alltid, brjar relatera till alla ''galningar'' som lever i psykos i vardagen. och knde att r jag en av dom. Kommer ja leva s hr resten av mitt liv.

Vi str och kollar ut i mitt fnster ett tag. M brjar skrattar och grter hysteriskt p samma gng och sger att han inte vet varfr. jag klappar han p ryggen och frsker lugna och prata om hur nice det r ute.

M gr till toaletten och min knsla av han och mig sjlv brjar suddas ut fr mig. Knns som vi r samma, tiden blir helt fucked up, vanliga vrlden brjar knnas overklig.. jag knner mig fast och brjar hyperventilera och fr en panik attack och fr pank och knner att vi mste f hjlp frn nnstans, hur kan nn hlpa oss ut det hr. Jag springer in till M och sger du mste va med mig det r serist jag knner att vi aldrig kommer ur det hr, jag fr panik, jag r rdd. Knslan av jaget lsas upp mer och mer.

vi lugnar ner oss och jag stter p godnattmusik p youtube fast jag inser att jag aldrig kommer kunna somna nu. Jag upprepar ord som h vad fin musik, vad trygga vi r, vi inte har nn stress att tiden ska g osv, frskte vertala mig att allt va normalt och att vi ska njuta av stunden.

M gr i ordning sprda majskex med smr och brjar ta, han har som munchies och knaprar vldigt hgt och sger shit vad gott upprepande gnger. jag hr han i kket sen prasslande och klingande med kniven han brer med. Det var roligt men nd lskigt hur manisk han t kexen. Samtidigt rogivande att han gjorde ntt s normalt som att ta.

Jag frsker haka p tandet fr att knna att jag gr ngot normalt och tiden ska g fortare. snabbt brjar jag knaprar lite p ett torrt kex utan smr och totalt utan njutning, som en hare med framtnderna. Vi brjar skratta lite fr vi mrker hur jag inte alls gr in fr att ta och bete mig normalt. stmingen var lttare nu.. men obehaget av ensamhet pga frsvagat ego var fortfarande ptaglig.

jag upprepar panikartat nr jag mrker att min vn r trtt, att han fr inte sova, han mste va med mig tills det blir ljust och lsd vrlden r borta. Det r vldigt serist och det bara mste bli s.

Vi kommer verens om att M ska bestlla en uber s vi kan ka till hans lgenhet och hmta en halv smntablett han har dr som jag ska f. Vi hoppar in i ubern. Jag klttar ver mittenpartiet bak i bilen och stter mig bakom schaffren, M sitter bak med mig..sen gr det vldigt snabbt och jag frsvinner mer och mer frn verkligheten, det r som att tankarna kommer in i ntt sorts pussel lr som rundgng i loopar om existensen och ju mer jag listar ut lr fr svar till mig om existensen, att allt r ett, s dr mitt ego mer och mer det blir tydligare och tydligare hur jag r min vn och alla ja knner, vi r alla samma, vi r allt och inget, vlden knns s liten nu det r som att den inte har behvt existerat och inte finns mer. knner en lskig sorg ver det. mer och mer in i pusslet av insikt kommer ja nrmare dden. Jag har aldrig varit vetandes om vad egodd r, s jag tror att det r min riktiga tur att d. det r det sjukaste knslan jag ngonsin upplevt. Jag ska d p riktigt. Mitt jordliga liv r ver.

Min kropp fylls av en varm knsla i hela brstet dr jag sitter i bilen, stickande men nd bekvm, krleksfull inbjudande p ntt stt men lskigt intensiv, knslan sprider sig i hela kroppen mer och mer nr ja ger efter.. det va som att ja visste att de va rtt vg att g, vgen till ETT, TILL ALLT OCH INGET, det jag igentligen r, det vi alla igentligen r. Det va s mycket strre nn livet p jorden. livet kndes falskt och som en pjs, det va som att vi blivit lurade att tro att vi r olika. min kropp brjar hnga, musklerna frtvinas, kan knna hjrtat pumpas s hrt och den exploderande/expanderande knslan som spred som blev starkare och starkare och bredde ut sig mer..

hr hinner jag tnka saker som hur synd jag tyckte det va om M som ska leva vidare som en egen individ nu och ha varit med om att hans bsta vn dr brevid han. Ska jag ens kunna d p lsd? varfr dr jag nu? hjrtinfark? . jag va rdd fr dden, det oknda och vgade inte d s jag drogs snabbt tillbaks till verkligheten i bilen kolla upp p min vn och schaffrens baksida och knde som att livet jorden vilket va jag, tnkte ahh vi fr dig hit lurad igen..ja knde allts jordens knsla. ja knde mig testad, lurad. s tnkte jag neeeeej det r lika bra att ''dden'' sker nu om den ska ske sen nd. jag tnker inte spela det hr spelet livet nu nr jag vet allt jag vet. jag frskte ge med att d igen men blir fr rdd fr va ja d knner skulle bli som en explosion och vart explosionen skulle ta mig. hur knns det dr allt? Bestmmer mig fr att nej nej nej jag klarar inte att ge efter till dden jag trs inte.

jag vaknar med ett ryck i bilen och andas ut lite panikartat. M tror jag har sovit. jag sger att jag nyss har hllt p att dtt om och om igen och att jag inte vill knna s igen. han mste se till att jag r vaken hela tiden.

jag tnker p hur jag lngtar till att se dagen igen, jag mste f se dagen igen!

Vi hoppar ur bilen. jag klttrar igen ver mitten partiet i bilen fr att hoppa ut p M sida han mrker inte det och slr nstan in drren p mig. och ser undrandes ut varfr jag klttra ver dr. det vet jag inte. bilen var klumpig i mitten s jag va verkligen tvungen att klttra ver ocks. Vldigt osmidigt och konstigt mste ju chauffren tnkt.
Senast redigerad av saftigtgott 2019-10-09 kl. 23:19.
Citera
2019-10-09, 23:17
Medlem
fortsttning

Sen minns jag inte allt ja knner och tnker men minns att jag helt psykotiskt rabbla upp insikter om livet existensen och tiden hur den inte existera osv..det va s mnga lager lr pusselbitar lr hur man ska beskriva det. Jag mrkte att jag mste lta helt galen. brjade rabbla om att ja kan frst varfr endel mass sjlvmord sker, att de r folk som inte trs st ut den hr rdslan dom upplevt, S det knns lttare att ta den vgen samtidigt, fr desperation att tro att de inte ska knna sig lika ensamma d, fr det va ju s lskigt. Men jag knde ju att dden va ntt fint och inbjudande s varfr va jag s rdd, att knslan att ja va allt och alla i livet va ocks det dr allt. varfr va den s ensam? frstr inte det.

Det kndes som att dden va som fdelse till ngot s strre(vrme krlek frihet) samtidigt som jag hll p att d frn livet, vldigt lskigt. Trs inte sluta existera helt, det kndes ensamt. Jag frskte sen vertala mig att livet r inte alls sdr fake och ovrt och litet som jag nyss knt, livet r ju frfan en tripp man ftt chansen att uppleva, men den kndes s kort just d, s liten..s jag knde starkt fr att man mste gra det bsta av den lilla stunden, som knappt kndes som den existerade, alltid njuta, det blev viktigt att livet som ndes som en sekund en minut en dag en vecka r, va viktig att leva i lycka.

Jag mrkte knappt omgivningen ute fr ja va s inne i pratet. blev lite chockad nr jag mrkte en mnniska och att det va liv ute p stan, men va helt obrydd ver folk. Allt kndes rtt lugnt nu. frutom att ja blev rdd nr jag tnkte fr mkt p existensen och hur jag kom fram hela tiden till knslan att egot tinar bort mer fr jag vet att det slutar i att jag dr. Expansionen kndes i brstet sfort pusslet om att egot upphr brjar bli lst och dden nrma sig.

Vi gr och diskuterar att lsd inte kunna dda, s jag kommer inte d, M berttar om ego dd att det mste vara det jag hller p att uppleva. jag blir lugnare av det och samtidigt irriterad ver att varfr ska jag torteras att smaka p den knslan helt i ondan, s jag tvingar mig att sluta prata och tnka p livet och existensen, men det r svrt allt bara kommer till mig hela tiden s fr kmpa med att sluta.

Vi hmtar fort tabletten och beger oss ut.

Vi vntar p bussen som ska ta oss tillbaks till min lgenhet. bussen kommer, chaffren hejar glatt, tv killar sitter ocks p bussen. Jag och min vn stter oss lngsT bak. busschafren kr som en galning. Aldrig varit med om ntt liknande. bda jag och M r helt chockade och sger wooow flera gnger. skrattar lite och tnker va kul igentligen, som en berg och dalbana.

Snabbt blir allt lskigt istllet och jag brjar tnka att det r nu vi ska d. lsd har bestmt att jag ska d. Det lter mig inte komma undan. Den kan inte dda mig bara sdr s nu kommer den riktiga dden som kommer ske av en olycka. jag hller i mig hrt och ser att min vn blir orolig ocks.. knns s sorgligt att vra liv nu antagligen kommer sluta knde sorg ver min familj som ska f hra om bussolyckan vi dtt i. M har berttat eftert att ven han hr fick dom tankarn att vi ska d i bussen. Det kndes som alla vi i bussen kommer d, lr s blir endel bara skadade. tanken att bli skadad och handikappad resten av livet kndes vrre nn att d nu, och blev helt skrckinjagande. tiden gick riktigt lngsamt, kndes som att vi aldrig skulle komma fram, vi kommer hinna d. han krde sinnes sjukt galet. men suprise!!! vi kom fram och av bussen ^^

kallt som fan ute jag har under hela kvllen sagt att vi mste vara ute och g hela natten tills solen gr upp och frska njuta av allt,s tiden ska knnas som den gr och det blir dag. M frs enormt mycket, jag ocks. Vi bestmmer oss fr att iallafall hmta mer klder hos mig. men vi stannar inne och dr blir allt lugnare och tryggare. M somnar snart och jag ligger med mest lite roofylld och mys knsla under tcket och pminner mig att ja r trygg och har ingen brttom att det ska bli dag, det kommer bli dag brjar jag knner ro av att se min vn sova brevid. sneglar mot fnstret och tyckte det brja bli ljust ute, ville tro det iallafall.. sen somna ven jag efter ett tag. klockan var d runt 6 p morgonen.

Nu i efterhand nr jag lst om egodd, nskar jag att jag vetat det innan och d kanske vgat slppa taget och bli ett me allt. Det verkar vara en hftig och underbar upplevelse enligt mnga. Min vn sa eftert att han inte ens trippa, han knde inte av ntt. han har minnes luckor, och han betedde sig hel konstig s han har ju trippat utan han han verkar ha vetat det. vi drack lite alkohol innan vi tog lsd br nmnas.
Citera
2019-10-09, 23:32
Medlem
makduis avatar
Du borde inte tnka p dden nr du trippar lilla vnnen, de insikterna fr du p andra stt i trippen iaf
Citera
2019-10-09, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makdui
Du borde inte tnka p dden nr du trippar lilla vnnen, de insikterna fr du p andra stt i trippen iaf

Det var upplsande av egot som automatiskt upprepade sig som gjorde att jag knde att jag hll p att d. dden va slutbiten av insikten av att vi allt r ett, ja hll p att explodera och bli allt och inget. s temat blev dden tyvrr. knde mig helt traumatiserad eftert, nu brjar jag m bra igen.
Citera
2019-10-09, 23:37
Medlem
Jofs avatar
LSD trippar r fr allvarliga fr att anvndas av knarkare och russkande ungdomar. Instant ZEN som instant kaffe. Surrogat fr den lnga riktiga vgen till insikt.
Citera
2019-10-09, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
LSD trippar r fr allvarliga fr att anvndas av knarkare och russkande ungdomar. Instant ZEN som instant kaffe. Surrogat fr den lnga riktiga vgen till insikt.

Hller med att lsd trippar ska tar p allvar. Hoppades p insikter och personlig utveckling i sm doser under ruset. Var oplst och kunde inte ana att det skulle komma som en kftsmll. men just nu nr det gtt ngra dagar knner jag en roo och skn knsla s ser det nd som en bra hndelse i mitt liv.

Kommer dock inte ta droger mer..fortstter med meditation istllet fr sjlvutveckling.
Senast redigerad av saftigtgott 2019-10-09 kl. 23:50.
Citera
2019-10-10, 00:33
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saftigtgott
Hller med att lsd trippar ska tar p allvar. Hoppades p insikter och personlig utveckling i sm doser under ruset. Var oplst och kunde inte ana att det skulle komma som en kftsmll. men just nu nr det gtt ngra dagar knner jag en roo och skn knsla s ser det nd som en bra hndelse i mitt liv.

Kommer dock inte ta droger mer..fortstter med meditation istllet fr sjlvutveckling.

Tar lng tid att bearbeta insikter i LSD pverkan. Men minne fr livet skert. Meditera p! Det r vl sjlvutveckling?
Citera
2019-10-10, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Tar lng tid att bearbeta insikter i LSD pverkan. Men minne fr livet skert. Meditera p! Det r vl sjlvutveckling?

Ah precis,menade att ja kr p meditation fr att f sjlvutveckling istllet fr lsd och andra droger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in