Att tro att man dr p riktigt....och i efterhand f veta vad egodd r
Substans: LSD
Dos: ca 200
lder: 29, Tjej, 62kg
Tid: 21:00 - 06:00
Klockan r 21,00 en lrdagkvll, faktist denna lrdag. Vi har smdruckit lite alkohol. Vi tar 200ug var. Men bda tog 50 frn en sort som heter mother earth, och resten 150 frn en annan karta av massa microdoser. det brjar sl fort. Min kompis som vi kan kalla fr M och jag brjar sjukt nog trippen med att stra oss p varann. Brjar tjaffsa. Jag knner mig s ensam och rdd s jag brjar tnka fr mig sjlv att du r stark du r trygg me dig sjlv.
knslan av ensamhet och vergivenhet slog s hrt att jag grina helt hysteriskt och kunde inte sluta. M r dmjuk och frsker trsta mig men jag stter bort han och sger till han att sluta dalta, det hr r bra, jag behver frst att jag mste lita och knna styrka i mig sjlv inte andra, inte dig...vi diskutera situationen lite och han blev ocks ledsen och frklara lite tyst att tror du inte jag r beroede av dig ocks, eller ngonting liknande och antagligen ocks knner ensamhet och sorg nr man slogs av stt man inte kunde rkna med den andra. Han brjar grina och lgger sig under tcket.
vi bda grter, M under tcket, jag satt i sngen. Jag frga hur r det? sen brja jag sm skratta t oss och skmta att fan va sta vi r vi r som bebisar, sm barn i sandlda me hink och spade. Som ftt som en kftsmll att vi mste st mer p egna ben, brja g sjlva liksom. M skrattar ocks.
sedan blir stmningen mycket lugnare. Men jag ser Ms gon vobbla fram och tillbaks och sen sger han saker som att elementet p vggen r helt sjukt det andas itakt till hans tankar. D sls jag av rdsla och ogehag.. det brjar g mot en riktig obehaglig knsla nu.. och jag inser att det hr r en ''bad trip'' .. jag knde inte igen M lngre, han va som nn annan galning. jag frsker lugna ner oss och prata om normala saker och kollar p tiden.
det r tidigt p kvllen fortfarande och d slr paniken in nr jag inser hur lng trip vi har framfr oss. jag blir besatt av att tiden och varje gng jag kollar p klockan har det bara gtt 10min men det knns som mycket mer. nu knns det som man r fast i trippen fr alltid, brjar relatera till alla ''galningar'' som lever i psykos i vardagen. och knde att r jag en av dom. Kommer ja leva s hr resten av mitt liv.
Vi str och kollar ut i mitt fnster ett tag. M brjar skrattar och grter hysteriskt p samma gng och sger att han inte vet varfr. jag klappar han p ryggen och frsker lugna och prata om hur nice det r ute.
M gr till toaletten och min knsla av han och mig sjlv brjar suddas ut fr mig. Knns som vi r samma, tiden blir helt fucked up, vanliga vrlden brjar knnas overklig.. jag knner mig fast och brjar hyperventilera och fr en panik attack och fr pank och knner att vi mste f hjlp frn nnstans, hur kan nn hlpa oss ut det hr. Jag springer in till M och sger du mste va med mig det r serist jag knner att vi aldrig kommer ur det hr, jag fr panik, jag r rdd. Knslan av jaget lsas upp mer och mer.
vi lugnar ner oss och jag stter p godnattmusik p youtube fast jag inser att jag aldrig kommer kunna somna nu. Jag upprepar ord som h vad fin musik, vad trygga vi r, vi inte har nn stress att tiden ska g osv, frskte vertala mig att allt va normalt och att vi ska njuta av stunden.
M gr i ordning sprda majskex med smr och brjar ta, han har som munchies och knaprar vldigt hgt och sger shit vad gott upprepande gnger. jag hr han i kket sen prasslande och klingande med kniven han brer med. Det var roligt men nd lskigt hur manisk han t kexen. Samtidigt rogivande att han gjorde ntt s normalt som att ta.
Jag frsker haka p tandet fr att knna att jag gr ngot normalt och tiden ska g fortare. snabbt brjar jag knaprar lite p ett torrt kex utan smr och totalt utan njutning, som en hare med framtnderna. Vi brjar skratta lite fr vi mrker hur jag inte alls gr in fr att ta och bete mig normalt. stmingen var lttare nu.. men obehaget av ensamhet pga frsvagat ego var fortfarande ptaglig.
jag upprepar panikartat nr jag mrker att min vn r trtt, att han fr inte sova, han mste va med mig tills det blir ljust och lsd vrlden r borta. Det r vldigt serist och det bara mste bli s.
Vi kommer verens om att M ska bestlla en uber s vi kan ka till hans lgenhet och hmta en halv smntablett han har dr som jag ska f. Vi hoppar in i ubern. Jag klttar ver mittenpartiet bak i bilen och stter mig bakom schaffren, M sitter bak med mig..sen gr det vldigt snabbt och jag frsvinner mer och mer frn verkligheten, det r som att tankarna kommer in i ntt sorts pussel lr som rundgng i loopar om existensen och ju mer jag listar ut lr fr svar till mig om existensen, att allt r ett, s dr mitt ego mer och mer det blir tydligare och tydligare hur jag r min vn och alla ja knner, vi r alla samma, vi r allt och inget, vlden knns s liten nu det r som att den inte har behvt existerat och inte finns mer. knner en lskig sorg ver det. mer och mer in i pusslet av insikt kommer ja nrmare dden. Jag har aldrig varit vetandes om vad egodd r, s jag tror att det r min riktiga tur att d. det r det sjukaste knslan jag ngonsin upplevt. Jag ska d p riktigt. Mitt jordliga liv r ver.
Min kropp fylls av en varm knsla i hela brstet dr jag sitter i bilen, stickande men nd bekvm, krleksfull inbjudande p ntt stt men lskigt intensiv, knslan sprider sig i hela kroppen mer och mer nr ja ger efter.. det va som att ja visste att de va rtt vg att g, vgen till ETT, TILL ALLT OCH INGET, det jag igentligen r, det vi alla igentligen r. Det va s mycket strre nn livet p jorden. livet kndes falskt och som en pjs, det va som att vi blivit lurade att tro att vi r olika. min kropp brjar hnga, musklerna frtvinas, kan knna hjrtat pumpas s hrt och den exploderande/expanderande knslan som spred som blev starkare och starkare och bredde ut sig mer..
hr hinner jag tnka saker som hur synd jag tyckte det va om M som ska leva vidare som en egen individ nu och ha varit med om att hans bsta vn dr brevid han. Ska jag ens kunna d p lsd? varfr dr jag nu? hjrtinfark? . jag va rdd fr dden, det oknda och vgade inte d s jag drogs snabbt tillbaks till verkligheten i bilen kolla upp p min vn och schaffrens baksida och knde som att livet jorden vilket va jag, tnkte ahh vi fr dig hit lurad igen..ja knde allts jordens knsla. ja knde mig testad, lurad. s tnkte jag neeeeej det r lika bra att ''dden'' sker nu om den ska ske sen nd. jag tnker inte spela det hr spelet livet nu nr jag vet allt jag vet. jag frskte ge med att d igen men blir fr rdd fr va ja d knner skulle bli som en explosion och vart explosionen skulle ta mig. hur knns det dr allt? Bestmmer mig fr att nej nej nej jag klarar inte att ge efter till dden jag trs inte.
jag vaknar med ett ryck i bilen och andas ut lite panikartat. M tror jag har sovit. jag sger att jag nyss har hllt p att dtt om och om igen och att jag inte vill knna s igen. han mste se till att jag r vaken hela tiden.
jag tnker p hur jag lngtar till att se dagen igen, jag mste f se dagen igen!
Vi hoppar ur bilen. jag klttrar igen ver mitten partiet i bilen fr att hoppa ut p M sida han mrker inte det och slr nstan in drren p mig. och ser undrandes ut varfr jag klttra ver dr. det vet jag inte. bilen var klumpig i mitten s jag va verkligen tvungen att klttra ver ocks. Vldigt osmidigt och konstigt mste ju chauffren tnkt.
Senast redigerad av saftigtgott 2019-10-09 kl. 23:19.
Senast redigerad av saftigtgott 2019-10-09 kl. 23:19.