Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-06, 07:08
  #673
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Sluta förminska och mörklägga den där familjens äckliga förehavanden. De finansierade medvetet en terrorist.

Så nu var han dessutom terrorist medan han svartjobbare där?
Vad sägs om att testa leva i verkligheten?

Vad någon gör för sin lön är utanför arbetsgivarens ansvar, men du kanske tycker att det är min chefs fel om jag kör ihjäl någon med min bil som jag köpt för min lön också?
Citera
2022-08-06, 08:08
  #674
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fishfucked
Så nu var han dessutom terrorist medan han svartjobbare där?
Vad sägs om att testa leva i verkligheten?

Vad någon gör för sin lön är utanför arbetsgivarens ansvar, men du kanske tycker att det är min chefs fel om jag kör ihjäl någon med min bil som jag köpt för min lön också?

Det är inte det som var hans poängen, vilket du också tydliggör med dina retoriska slutsatser. Poängen är att den blivande terroristen var illegalast här och blev kvar i landet pga de som hjälpte honom ekonomiskt och med boendesituation trots avsaknad utav personnummer. Poängen är alltså inte att de skulle gissat vad denna person kan tänkas bli om x antal år utan att han skulle ha lämnat Sverige illa kvickt, men det fanns inte skäl till det.
Citera
2022-08-06, 08:45
  #675
Avstängd
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Mange Schmidt sålde keff kebab på en sylta i stan. Var väl i och för sig kanske inte hans fel, men ändå.
Citera
2022-08-06, 11:46
  #676
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeO8484
Det är inte det som var hans poängen, vilket du också tydliggör med dina retoriska slutsatser. Poängen är att den blivande terroristen var illegalast här och blev kvar i landet pga de som hjälpte honom ekonomiskt och med boendesituation trots avsaknad utav personnummer. Poängen är alltså inte att de skulle gissat vad denna person kan tänkas bli om x antal år utan att han skulle ha lämnat Sverige illa kvickt, men det fanns inte skäl till det.

Det har jag inte invänt emot heller, men att säga att detta svartjobb är att finansiera ett terrordåd är 100% trams.
Hur är man illegalast förresten? Finns det en skala?
Citera
2022-09-28, 05:41
  #677
Avstängd
Vattenkammad123s avatar
Pizza,fanta och netflix, glöm aldrig bort den.
Citera
2022-09-28, 13:12
  #678
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenkammad123
Pizza,fanta och netflix, glöm aldrig bort den.
Henke Schyfferts uttalande blir nog aldrig bort glömt. Precis som hans "Var inte rädda" och när terrorattacken på Drottninggatan sa han att han var livrädd.
Citera
2022-12-02, 19:28
  #679
Medlem
Den nyligen hädangångne Jerry Lee Lewis gifte sig med sin trettonåriga kusin.

Vet inte om det redan är sagt i tråden men orkade inte heller gå igenom den.
Citera
2023-07-25, 11:17
  #680
Medlem
Finns det inga nya uppdateringar?
Citera
2023-10-26, 18:01
  #681
Medlem
Adelaides avatar
Kungen har tankat utan att betala.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback