Har fastnat i ett jävla mönster, varje dag till lunch så vet jag inte vad jag ska äta så det blir att slita fram en panpizza, men nu börjar jag bli lite less på panpizza...
Så jag undrar vad finns det för ENKLA och GODA lunch tips?
Är inte på något sätt en mästare i köket, men jag tycker det fungerar bra att göra följande rätter.
Lasagne.
Använd matlagningsyoughurt istället för bechamel.
Kycklinggryta
Köper en färdiggrillad kyckling
I med kyckling, paprika, kokt pasta, purjolök och lite annat gott i en ugnsform.
Pytsa i lite creme fraiche paprika/chili eller nåt annat du tycker är gott.
Eventuellt på med lite riven ost och in i ugnen.
Sen går det att göra ungefär samma med nåt annat kött eller fisk, då gärna lax.
Ska ge mig på att göra en soppa imorgon tänkte jag.
Stek wienerkorv (som korvslantar).
Ha i några ägg på slutet så det blir en korv ägg blandning.
Öppna upp en burk vita bönor i tomatsås.
Servera tillsammans och njut.
Låter ju ganska jobbiga recept ni ger mej, tar ju hur länge som helst att ficksa sånt dära och sen ska det ju diskas å grejjas.
Hojja..
Blir väll att fara å köpa ett skrovmål istället?
Du efterfrågade enkla och goda lunchtips, och det är vad du har fått. Gör mycket på en gång så det räcker 3-4 måltider. Då blir det inte så mycket diskande.
Ett tips är att någon dag när lust och ork finnes göra storkok och sedan frysa in. Stek på 1kg köttfärs och gör någon köttfärsås och frys sedan in lämplig mängd till ett par lunchlådor. Lasagne kan du också göra likadant. Gör en rejäl lasagne och skär ut fyra bitar till fyra luncher. En rejäl sheperds pie är också lämplig.
Lövbiff feta in lite ost vik dubbelt stek käka med potatis, bröd ,pasta eller kanske en Panpizza. Nudlar funkar köpes på ica 3 för 10kr. Piroger är också gott. Pasta med köpe sås går väl ganska snabbt också. Var väl allt jag kom på.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!