Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-10-07, 19:28
  #1
Medlem
Emolls avatar
Häpnadsväckande siffror...

Citat:
Under 2015 sökte 162 877 människor asyl i Sverige. Sverige spelade stor roll i den historiska ”flyktingkrisen” då vi tog emot flest asylinvandrare – 10 gånger fler än genomsnittet per capita i EU. 60 501 har hittills fått permanent uppehållstillstånd.

Citat:
Aftonbladet har i en granskning sammanställt statistik från SCB, Migrationsverket och Statens personadressregister över vad som hände med alla asylinvandrare som fick stanna. Undersökningen kan bland annat presentera dagslägets inkomstsituation för de som sökte asyl i Sverige 2015 och är över 15 år (40 019 personer).

Statistik från SCB visar att 18 405 av dem får socialbidrag. 9 970 får studiemedel. Endast 4 574 försörjer sig genom sysselsättning. Hur stor andel av dessa som är riktiga jobb respektive skattesubventionerade anställningar och sysselsättningsåtgärder framgår inte.

https://samnytt.se/94-av-asylinvandr...ver-pa-bidrag/
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-har-fatt-jobb

Nå Svensson.... Nöjda med intergrationen och utvecklingen i landet? På 5 år lever alltså 94% fortfarande på bidrag.

Eftersom samtliga dessa även fått PUT, så betyder det att vi inte kan göra oss av med dem och vi kommer få fortsätta låta dem dränera vår välfärd.

Grattis sjuklövern!
En ljuuuuv framtid går vi till mötes...
__________________
Senast redigerad av Emoll 2019-10-07 kl. 19:46.
Citera
2019-10-07, 19:33
  #2
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Häpnadsväckande siffror...





https://samnytt.se/94-av-asylinvandr...ver-pa-bidrag/
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-har-fatt-jobb

Nå Svensson.... Nöjda med intergrationen och utvecklingen i landet? En ljuuuuv framtid går vi till mötes...
Men vad jag också undrar över är vad som hände med de 100 000 som inte fick PUT? Åkte de tillbaka igen? Om inte, har de totalt försvunnit från radarn? Eller går de också på något bidrag? Papperslösa har väl också rätt till pengar???
Citera
2019-10-07, 19:36
  #3
Medlem
Det är 6% mindre än jag förväntade mig. Jag misstänker i och för sig att de där 6 procenten har skattefinansierade instegsjobb.
Citera
2019-10-07, 19:46
  #4
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afold
Det är 6% mindre än jag förväntade mig. Jag misstänker i och för sig att de där 6 procenten har skattefinansierade instegsjobb.
Häromdagen hävdade en tråd att det var 11%. Oavsett vad som stämmer så är jag glad för varenda kotte som faktiskt jobbar, oavsett hur jobben finansieras.
Citera
2019-10-07, 19:51
  #5
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Häromdagen hävdade en tråd att det var 11%. Oavsett vad som stämmer så är jag glad för varenda kotte som faktiskt jobbar, oavsett hur jobben finansieras.

Det var alltså den enda slutsatsen du lyckades dra ifrån detta.

Otroligt.
Citera
2019-10-07, 19:54
  #6
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afold
Det är 6% mindre än jag förväntade mig. Jag misstänker i och för sig att de där 6 procenten har skattefinansierade instegsjobb.

Exakt. Av dessa 6% som faktiskt jobbar, så vet man inte ens vilka som jobbar skattefinansierat eller som har ett riktigt jobb.

Bedrövligt.
Citera
2019-10-07, 19:56
  #7
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Häromdagen hävdade en tråd att det var 11%. Oavsett vad som stämmer så är jag glad för varenda kotte som faktiskt jobbar, oavsett hur jobben finansieras.

Man pratade inte om sysselsatta i den andra tråden, då räknar man in de som studerar, och de som är med i arbetsmaknadsåtgärder som sysselsatta.
Citera
2019-10-07, 19:59
  #8
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Man pratade inte om sysselsatta i den andra tråden, då räknar man in de som studerar, och de som är med i arbetsmaknadsåtgärder som sysselsatta.
Aha, det förklarar det hela. Man får vara glad för det lilla.
Citera
2019-10-07, 20:02
  #9
Medlem
Svenskar är födda i Sverige men ändå lever många på bidrag det är konstigt inte några som kom för fyra år sen 😜
Citera
2019-10-07, 20:06
  #10
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Svenskar är födda i Sverige men ändå lever många på bidrag det är konstigt inte några som kom för fyra år sen 😜

Inte helt hundra på vad du precis försökte skriva eftersom din grammatik är under all kritik men..

Arbetslösheten bland svenskar ligger på typ 4%...... Här snackar vi 96%... Såå, vad yrar du om?
Citera
2019-10-07, 20:12
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Inte helt hundra på vad du precis försökte skriva eftersom din grammatik är under all kritik men..

Arbetslösheten bland svenskar ligger på typ 4%...... Här snackar vi 96%... Såå, vad yrar du om?
Deltar man i olika "sysselsättningar" från AF räknas man inte som arbetslös, det gäller inte bara invandrare 😁
Citera
2019-10-07, 20:24
  #12
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Deltar man i olika "sysselsättningar" från AF räknas man inte som arbetslös, det gäller inte bara invandrare 😁

Nej.. Klart det inte gör...

Men vad är din poäng..?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback