Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2019-10-04, 12:34
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Att du sedan kallar finanskrisen som ett litet hack i kurvan visar bara att du inte har kunskapen eller inte var med.

Jodå, jag var med 2008-2009. Började med aktiefonder redan i början av 80-talet då det kallades för Allemansfonder. Jag var till och med på den tiden då man köpte fonder som hade kuponger som man fick lösa in när det var dags för utdelning.

Jag har varit med mycket längre än dig på börsen. Du är bara en nybörjare som svamlar en massa skit om hur lyckade börsaffärer du gör.
Citera
2019-10-04, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Jodå, jag var med 2008-2009. Började med aktiefonder redan i början av 80-talet då det kallades för Allemansfonder. Jag var till och med på den tiden då man köpte fonder som hade kuponger som man fick lösa in när det var dags för utdelning.

Jag har varit med mycket längre än dig på börsen. Du är bara en nybörjare som svamlar en massa skit om hur lyckade börsaffärer du gör.
Jo nybörjare, har bara varit med sedan 2006.. jag svamlar skit och är rik, du kan allt men är fattig.
Citera
2019-10-04, 12:43
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Jo nybörjare, har bara varit med sedan 2006.. jag svamlar skit och är rik, du kan allt men är fattig.

Sen 2006 ja då är du en nybörjare. Vi hade en finanskris i början av 90-talet som får de senaste sättningarna på börsen att blekna.

Du känner inte till mitt aktieinnehav, och nu svamlar du igen. Jag ser dig som en viktigpetter och har inte ett skit att tillföra debatten om ekonomi.
Citera
2019-10-04, 15:55
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Och när blev 45 kvm stort?

Stort för att vara en etta. Nyproducerade ettor är betydligt mindre. Jag fattar inte varför du skall bo så stort, men antagligen är det för att det är billigt i den byhåla du bor i. Du har väl inte råd med en etta i Stockholms innerstad, kostar 4 millar på min adress.

När kommer börskraschen som du sitter och väntar på? Du verkar synsk så du kan tipsa mig. Förövrigt har jag ökat på i aktier ligger i dagsläget på 90% aktier och 10% kontanter.
Oktober brukar vara en stökig månad på börsen, men det kom in hyfsade siffror från USA idag.

Men som jag skrivit tidigare så är jag långsiktig 15-20 år framåt i tiden.
Citera
2019-10-04, 16:57
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Skulle 4 millar va dyrt? Du sitter och skryter om dina framgångar på börsen, bor i en etta, tycker 4 miljoner är mycket för ett boende.
Jag skulle aldrig flytta till Stockholm, jag kan bo var jag vill i hela världen och bor således precis där jag vill bo.
Jag behöver inte veta när börskraschen kommer eftersom jag sitter likvid och kan när den än kommer gå in och handla på rea.. du däremot dumfan sitter med 90% på börsen och kan med andra ord inte göra några klipp.
Jag är ännu mer långsiktig än 15-20 år eftersom jag aldrig behöver pengarna så länge jag lever så får de helt enkelt gå vidare till nästa generationer.

En trerummare på min adress går på minst 12 millar, det är för mycket för mig. I Sthlm innerstad är adressen avgörande för priset. Jag tar av princip inga lån utan allt skall vara kontant.

Fan du har ju missat hela börsuppgången de senaste åren. Du skall sitta fullskiten i aktier, räcker med två månadslöner netto på banken. Det är dyrare att vara utanför aktiemarknaden än att vara inne.
Du sitter och väntar på den stora börskraschen som aldrig kommer. Om man vet när börsen kraschar så kraschar inte börsen. Jag var med när USA börsen backade 37% på en dag, någon månad senare var den tillbaka på samma nivå som innan.

Samma sak gäller bostadsmarknaden där det har suttit folk och väntat i 10-15 år på kraschen så att dom kan köpa in sig billigt.
Citera
2019-10-04, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
En trerummare på min adress går på minst 12 millar, det är för mycket för mig. I Sthlm innerstad är adressen avgörande för priset. Jag tar av princip inga lån utan allt skall vara kontant.

Fan du har ju missat hela börsuppgången de senaste åren. Du skall sitta fullskiten i aktier, räcker med två månadslöner netto på banken. Det är dyrare att vara utanför aktiemarknaden än att vara inne.
Du sitter och väntar på den stora börskraschen som aldrig kommer. Om man vet när börsen kraschar så kraschar inte börsen. Jag var med när USA börsen backade 37% på en dag, någon månad senare var den tillbaka på samma nivå som innan.

Samma sak gäller bostadsmarknaden där det har suttit folk och väntat i 10-15 år på kraschen så att dom kan köpa in sig billigt.
Skiter i vad det kostar skulle aldrig bo i Stockholm.
Har min villa i Skåne, sommarstuga i Småland och huset på Phuket och är nöjd med det.
Och nej har inte missat nån uppgång eftersom du inte har nån aning om vad jag gjort med pengarna istället för att ha de på börsen... men gå in och kolla hur börsen stod i oktober 2018 när jag sålde och jämför med idag och förklara sedan hur mycket jag missat i uppgång.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in