2019-09-28, 21:11
Medlem
Jag köpte två olika program som ska hjälpa mig med datorn.

Med dessa vilkor:

1. 3 Computers License / 1 Year

2. 1-årig prenumeration, obegränsat antal enheter, Faktureras årligen

Kan jag då alltså installera dessa program även på kompisens dator (han bor inte i min lägenhet utan i en annan stad) eller gäller det bara datorer som är kopplade till samma modem???
Citera
2019-09-28, 21:47
Medlem
hajITs avatar
Beror på applikationen, men...

1. 3 datorer samtidigt (eller kanske totalt), fungerar i ett år.
2. Hur många datorer som helst, fungerar i ett år.

Med största sannolikhet är det möjligt att installera på kompisens dator. Rör det sig måhända om antivirus eller VPN? För i sådana fall är det lugnt i båda fallen.
Citera
2019-09-28, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hajIT
Beror på applikationen, men...

1. 3 datorer samtidigt (eller kanske totalt), fungerar i ett år.
2. Hur många datorer som helst, fungerar i ett år.

Med största sannolikhet är det möjligt att installera på kompisens dator. Rör det sig måhända om antivirus eller VPN? För i sådana fall är det lugnt i båda fallen.

Ett uppdaterar drivrutiner och ett liksom fixar till datorn, driver easy( jag vet att inte alla gillar sånna program men det funka för mig på min gamla dator)
Citera
2019-09-28, 22:06
Medlem
hajITs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xuno
Ett uppdaterar drivrutiner och ett liksom fixar till datorn, driver easy( jag vet att inte alla gillar sånna program men det funka för mig på min gamla dator)
Jag förstår, du får köra det om du vill men jag tillhör en av dom som inte gillar sådana program (eftersom det redan är inbyggt i Windows Update).

Prova installera det på polarens dator om du vill. Vad ska dom göra? Det är bara att hävda att du har två datorer på två olika platser.
Citera
2019-09-28, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hajIT
Jag förstår, du får köra det om du vill men jag tillhör en av dom som inte gillar sådana program (eftersom det redan är inbyggt i Windows Update).

Prova installera det på polarens dator om du vill. Vad ska dom göra? Det är bara att hävda att du har två datorer på två olika platser.
Ok tack datorn har varit helt ras med flera olika blå skärmar knappt gått att starta hade några malware försökt med olika kommando i kommandotolken och sånt för att få ordning på datorn, kunde inte starta i felsäkertläge, det kändes som enhetshanteraren inte hittade uppdateringar så jag gav programmet en chans och efter att det uppdaterade 8 grejer så går den nu riktigt bra, får hoppas att det håller sig nu bara. Jag är inte direkt bra på datorer så vet inte om det kan vara nått virus också.
Senast redigerad av Xuno 2019-09-28 kl. 22:39.
Citera
2019-09-29, 09:55
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ok tack datorn har varit helt ras med flera olika blå skärmar knappt gått att starta hade några malware försökt med olika kommando i kommandotolken och sånt för att få ordning på datorn, kunde inte starta i felsäkertläge, det kändes som enhetshanteraren inte hittade uppdateringar så jag gav programmet en chans och efter att det uppdaterade 8 grejer så går den nu riktigt bra, får hoppas att det håller sig nu bara. Jag är inte direkt bra på datorer så vet inte om det kan vara nått virus också.

Kolla igenom datorn efter malware med denna guide - https://malwaretips.com/blogs/malwar...e-for-windows/.

Bra gratisprogram för att uppdatera drivisar - https://www.driveridentifier.com/ samt https://sdi-tool.org/. Man behöver inte betala för att få dem uppdaterade då det finns ett flertal bra gratisprogram likt dessa 2.
Citera
2019-09-29, 09:56
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Jag köpte två olika program som ska hjälpa mig med datorn.

Med dessa vilkor:

1. 3 Computers License / 1 Year

2. 1-årig prenumeration, obegränsat antal enheter, Faktureras årligen

Kan jag då alltså installera dessa program även på kompisens dator (han bor inte i min lägenhet utan i en annan stad) eller gäller det bara datorer som är kopplade till samma modem???

Vi lever ju i de bärbara datorernas tid så överallt ska gälla.
Citera
2019-09-29, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Vi lever ju i de bärbara datorernas tid så överallt ska gälla.

Tack för bra tips!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in