• 1
  • 2
2019-09-27, 18:01
Medlem
Lowlyfes avatar
20-års åldern. Brukat ett tag, lite allt möjligt. In och ut ur missbruk.
Jag brukade först för att det var skoj, brist på annat att göra. Sedan blev det mer en last.
Nu pendlar det mellan att bruka för brukandets skull och festknarka, tex ladd osv. Jag är väl mer ungkarl än den typiska pundaren.
Citera
2019-09-27, 21:48
Medlem
mr.aidss avatar
Första gången jag testade narkotika var jag 13 år gammal och rökte hasch med några vänner på ett extremt osmart ställe mitt i staden jag bor i. Som tur var blev vi inte gripna, det kom senare. Har bara torskat en gång som tur är och planerar inte på att göra det fler gånger.

Idag är jag i 25 års åldern och arbetar 8-17 som lagerchef på ett hyfsat stort företag. Jag använder cannabis flera gånger dagligen och även tramadol på senare tid. Utöver det har jag nog testat på det mesta i någon form förutom Heroin, crack och meth.

Utåt sett är ses jag nog som en trevlig, välfungerande och hyfsat ansvarsfull person även om jag då och då kan vara lite tankspridd. Kan inte tänka mig att någon arbetsgivare eller dylikt misstänker att jag använder/hanterar narkotika etc.

Föräldrarna känner till att jag använder cannabis då och då och även psykadeliska eftersom jag inte kunde hålla munnen stängd om hur mycket dessa två droger har förbättrat mitt liv.

”Du fick ångest av missbruk, jag gjorde kärriär utav det”

Allting handlar om ens inställning.
Citera
2019-09-27, 22:42
Medlem
Då kan väl jag vara den första som är trasig som skriver ett svar här. Började när jag var 13-14 rökte cannabis.

Dagen efter erbjöd polaren tramadol och sa "Tar du så att du får i dig 500 MG känner du dig som en gud all ångest försvinner det är inte knark" Sagt och gjort tog man och stoppa dem i munnen. Sen dagen efter ville man återuppleva samma sak. Vid 17-20 knaprade jag tramadol varje dag ungefär. Sen kom mina föräldrar på mig då jag hade sparat alla tomma piller kartor hemma.

Jag gick på nedtrappning och det gick sådär från 1000 mg till 0 på 2 veckor. Det funkade inte för mig jag var lika jävla sugen direkt jag vart klar. Så kranen ringde och sa att jag kunde hämta en låda. Sagt och gjort drog och hämtade en låda. Sen var jag fast igen.

Sen gick det väl ett par år till med Tramadol. Och jag upprepade samma process med nedtrappning dock en mer utsträckt nedtrappning som tog väldigt mkt längre tid. (Farsan hjälpte läkaren som var där då han jobbar på Laro)

Efter det vart jag klar och allting vart frid och fröjd sen dog en person jag tyckte väldigt mkt om då började jag igen. Sen kom snabbt Subutex in i bilden. Och det gick några år och sen provade man Oxy också sen till slut fick man röka Heroin. Jag började skjuta min Subutex ett tag.

Ytterligare år har gått och nu sitter jag på 16 mg Subutex om dagen som jag köper svart men jag har sökt till en av Laro i stan inte den där farsan jobbar såklart. Ja hur kan en pappa ha en son som knarkar medan han själv jobbar på Laro. Jo det simpla svaret är att jag kan inte hantera min ångest.

Glömde nämna att jag är mellan 25-30.
Citera
2019-09-27, 22:56
Bannlyst
är det inte mer effektivt att fråga människor som inte knarkar, vad de tycker - om du nu är intresserad av vad folk tycker om knarkare?

men , det kanske är pga något annat du frågar. själv lade jag av att droga för flera år sedan. visserligen både snusar jag och dricker en öl ibland men det har tagit flera mirakel för att bli av med beroenden. skulle slutat snusa igår men kör på det igen nu. Tack Jesus Kristus för freden i min själ.
Senast redigerad av fredenJesus 2019-09-27 kl. 23:12.
Citera
2019-09-27, 23:12
Medlem
Krystofs avatar
jag använder en halv kopp te dagligen. har trappat ner från halva koppar kaffe som jag använde tidigare, men det var för starkt och gjorde mig manisk, personlighetsförändrad, rå, hypersexuell och gav bakrus. ångrar en del okänsliga saker ja sa o skrev från den tiden, allt hade kunnat bli så mycket bättre och mer finkänsligt om jag varit drogfri.

utifrån sett ter jag mig som halvkopp-te-användare mycket som loser och odugling just nu tror jag, då jag ej är till stånd att göra särskilt mycket mer än att sitta och glo. men jag beter mig åtminstone hövligare åt nu o tänker innan jag yttrar mig, även om jag samtidigt blivit lite blygare o mer passiv.

ta det varsamt med droger mina vänner!

värme kommer från själen och ej från substanser.
Citera
2019-09-27, 23:28
Medlem
Jag är en sur herre i 35-årsåldern, driver ett litet bolag med 10 anställda och har inget emot att dela en joint på lunchen.

I övrigt är jag mest grinig.. utom när jag är stenad..
Citera
2019-09-27, 23:46
Medlem
mickehogbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StationOdenplan
Jag är en sur herre i 35-årsåldern, driver ett litet bolag med 10 anställda och har inget emot att dela en joint på lunchen.

I övrigt är jag mest grinig.. utom när jag är stenad..

Haha! Samma här. Jag är en grinig gubbe på 52 år.
Fast min yngre kollega tycker jag är världens skönaste gubbe.
Tar mest kola nuförtiden. En grogg och en näsa på fredag kväll.

Har ett företag, men jobbar även med ett till jobb som det är mycket drogkontroller på.
Så därför blir det oftast på fredagarna jag unnar mig en snok.

Drugs do not ruin your career.
Drug tests do.
Citera
2019-09-28, 00:05
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Jag är omkring 30 år gammal och har hållit på med droger sedan jag var 19 - 20 år. Det första man testade på var ju alkohol och nikotin då var jag väl 12 - 13 år gammal. Sedan testade jag på krypton och spice när jag var ca 19 - 20 år. Sedan testade man cannabis, bensodiazepiner och subutex sedan blev det tjack och heroin och kokain och en massa andra droger, då var man typ 22 - 23 år gammal. Sedan började man med hallucinogener som svamp och liknande och man började experimentera med olika RC-droger av alla möjliga slag. Har väl just nu i dagsläget testat nästan allt som finns och lite till. Jobbar inom vården och har inte haft några större bekymmer med lag och rättvisa.
Men nu för tiden jag det lugnt och det enda som jag använder nu för tiden är alkohol och kratom. Lever ett lugnt och stilla liv.
Citera
2019-10-16, 07:24
Medlem
Sverighiztans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anna0011
Får jag fråga om ditt register har påverkat din jobbsituation eller om det har varit tuffare när du sökt jobb?
Hej du och ursäkta mig för sen återkoppling.

Nej det har det aldrig. Inte ens varit på tal om det förens arbetsgivaren i sig frågat om jag fuckat upp någon gång. Då är jag såklart ärlig. Jag har lite av en s.k stämpel på mig, "ex-punadern"
Anledningen till det är att jag ganska öppet skojar om missöden, ironiska situationer och allt helvete som man varit med om. Jag sitter med andra ord lungt i båtn'
Citera
2022-10-20, 19:53
Medlem
Sverighiztans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anna0011
Får jag fråga om ditt register har påverkat din jobbsituation eller om det har varit tuffare när du sökt jobb?

Nä har aldrig haft problem med att söka jobb så sätt. Utan de jag sökt hos har vetat om min historia och har förstått att jag kanske inte haft det alltför lätt i mina dagar. De har haft överseende helt enkelt men ändå krav på mig att sköta mig liksom.

Håller mig inom samma bransch, tyvärr. Men nu ungefär en månad senare när jag svarar dig så kan jag säga att jag är så jävla klar med kontorsjobb..
Det som drogerna påverkat är ju såklart själva prestationen i det jag gör/gjorde..

Mitt största problem är egentligen drickat.
Citera
2022-10-23, 17:25
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Är mellan 30 och 40, missbrukar alkohol och CB.

Jobbar på valfritt okvalificerat yrke och tjänar därefter.

Inga ungar, styvbarn som dock hör av sig emellanåt.

Hur folk ser på mig är en bra fråga.. Jag ser inte mig själv på samma sätt som folk ser mig, den saken är klar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in