Citat:
Ursprungligen postat av
Fancyfruit
Vart förnekade jag det?
Och vad då assembler-kod för BIOS? Det är typ alltid generisk assemblerkod för BIOS, då den ska passa till fler arkitekturer. Dessutom är det inte alls lika vanligt att BIOS är skrivet i assembler längre, utan mer vanligt är C.
Gör du bort dig ytterligare, kom an och inte ha laddat pysen brukade min far säga ibland; och detta är ett av de få tillfällen jag kan föra över det till en 3e part utan att verka allt för spydig.
Finns fina och vackra CPU-arikteturer som är extremt ortogonala etc där BIOS inte ens finns som begrepp; men inte det vi avhandlar.
Och det vette tusan om du kollat något på t ex coreboot och begripit dig på den koden, fortfarande extremt mkt som måste göras i assembler för x86; t ex om jag nämner A20 så har du antagligen inte en aning om vad jag refererar till. (Sluta google'a "A20" nu.)
Ytterligare ett fall av "ljug med utlämnande detaljer" som jänkarna säger.
Vore trevligt om du kunde bemöta min kritik sakligt eller erkänna det faktum att du inte kollat på properitär assembler-kod för BIOS; istället fortsätter du att haspla ur dig utan-till-läxor och undviker sakfrågan.