• 5
  • 6
2019-09-26, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Polis, militär och politiserade tjänstemän skulle stoppa SD i alla fall.

Tror du har fel. Dels skulle vi få se folk på gatorna i en utsträckning vi inte fått se tidigare. Dels finns det många inom både polis och militär som aktivt skulle stödja SD. Sedan har vi en stor majoritet inom dessa organisationer som skulle stå upp för demokratin.
Citera
2019-09-27, 01:02
Medlem
Då delar de andra bara på sjuttioprocen uppdelat på sju partier.
Citera
2019-09-27, 10:19
Medlem
Nederlanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taoker
En regering med Ebba, Christer och Jimmy kommer aldrig bildas det kan du ge dig fan på. Antar även att du menar SD inte S? Förmodligen skulle huvuden bytas ut till någon som helt plötsligt framställer sig själv som något jävla vänstermongo i blå förklädnad. Typ som Annie Lööv gjorde i år. Jävla bitch sålde sin själ, svek sina väljare, och lurade sin befolkning.

Ja helvete skrev fel, menar såklart SD.

Ulf ville ju ha med SD i samtalen om gängvåldet. När en reporter fråga honom om inte han tycker SD har fel värdegrund svarade han att dedär är bara trams. Skall man samla folket börjar man inte med att stänga ute 18% av väljarna. Får SD 30% så är det nog gotime. Men det är ju bara spekulationer från min sida.
Citera
2019-09-27, 12:34
Medlem
Ni som säger att "inget skulle hända" så länge de får mindre än 50% - vet ni, eller gissar ni?

Jag tror att i praktiken skulle de få bilda egen minoritetsregering redan runt 35%. M+S skulle säkert kunna stoppa det tillsammans med småpartier på 4-5% i en jättekoalition, men då skulle de förlora desto mer valet därpå.
Citera
2019-09-27, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sea12
Tror du har fel. Dels skulle vi få se folk på gatorna i en utsträckning vi inte fått se tidigare. Dels finns det många inom både polis och militär som aktivt skulle stödja SD. Sedan har vi en stor majoritet inom dessa organisationer som skulle stå upp för demokratin.
I ett normalt samhälle skulle folk vara ute på gatorna redan nu. Svenskar är aldrig ute på gator och protesterar no matter what. Om SD får majoritet kommer partiet att göras olagligt mer troligt.
Citera
2019-09-27, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
I ett normalt samhälle skulle folk vara ute på gatorna redan nu. Svenskar är aldrig ute på gator och protesterar no matter what. Om SD får majoritet kommer partiet att göras olagligt mer troligt.

Generellt är jag benägen att hålla med dig. Vi svenskar har blivit ett gäng mesar som låter våra politiker sälja ut vårt land. Jag tror dock att skulle SD få så mycket röster då har något gått rejält snett i samhället. Dvs det har skett en så stor förändring ute bland vanligt folk att skulle demokratin sättas ur spel på det sättet, då tror jag (eller hoppas i alla fall) att det blir massiva protester på gatorna för då kan folket inte vinna på "laglig" demokratisk väg. Man har då inget val.
Citera
2019-09-27, 18:41
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prayuth
Ingenting. De flesta svenskar verkar vilja se sitt land raseras av mångkultur och invandring.

Vi andra som inte vill ha skiten blir multistraffade. De som är sugen på kuk från MENA kan väl flytta dit!!!
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in