Citat:
Ursprungligen postat av
ntyK
Otippat att de sker på botulfsplatsen, mitt i stan, hänger dock rätt mycket konstigt folk där...
För de som inte är Lund-kunniga så antyder "hänger" att det ser ut som plattan (Sergels torg). Så är det ju inte. Botulfsplatsen är en pytteliten plats med plats för 4 bussar, så visst väntar folk där. Finns ett hamburgarställe, en slags bar, ett kebabställe. Dessa tre har låga priser och drar visst dit en del folk 5-6 st har jag säker sett hänga där. I övrigt prydligt bredvid jättedyra saluhallen där ingen har råd (eller plats) att hänga.
Jag skulle nog säga att Lund centralt helt saknar "hänga"-ställen, finns inte ens en McDonalds, och den enda platsen är nära Burger King/7-Eleven vid station. Men det är också försumbart. Denna brist på hänga-ställen i Lund är naturligtvis extremt bra för Lundaborna, det finns ingen anledning för buset att ta sig till Lund en fredagkväll t.ex.
De minimala pojkgäng som finns och drar runt går helt enkelt olika rundor i Lund och åker sedan hem. Under tiden klottrar de ner så man ser deras väg. Men inte hänger de någonstans i Lund direkt, utöver någon skolgård.