Flashback bygger pepparkakshus!
2019-09-19, 07:35
Medlem
mickedansks avatar
https://www.sydsvenskan.se/2019-09-18/flera-misshandlade-vid-mordforsok-pa-18-aring

”En man blev knivhuggen och fördes till sjukhuset. Han förhörs under dagen, säger Thomas Lundqvist vid polisen i Lund.Det finns flera polisanmälningar kring bråket på Botulfsplatsen vid kvart över fyra på tisdagseftermiddagen. En flicka blev grovt misshandlad och en 32-årig kvinna blev slagen med knytnävsslag i huvudet. En 19-årig man fick skärskador i handen.
Polis och ambulans larmades till platsen, men inga gripanden gjordes. Det finns flera vittnen till händelserna men under onsdagsförmiddagen fanns det ingen misstänkt. Omständigheterna runt vad som föregick mordförsök och misshandel är oklara.
– Vi hoppas att någon filmat det som hände, säger Thomas Lundqvist.”

Nån som såg detta? Filmade? Vad faen hände?
Citera
2019-09-19, 10:03
Medlem
ntyKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickedansk
https://www.sydsvenskan.se/2019-09-18/flera-misshandlade-vid-mordforsok-pa-18-aring

”En man blev knivhuggen och fördes till sjukhuset. Han förhörs under dagen, säger Thomas Lundqvist vid polisen i Lund.Det finns flera polisanmälningar kring bråket på Botulfsplatsen vid kvart över fyra på tisdagseftermiddagen. En flicka blev grovt misshandlad och en 32-årig kvinna blev slagen med knytnävsslag i huvudet. En 19-årig man fick skärskador i handen.
Polis och ambulans larmades till platsen, men inga gripanden gjordes. Det finns flera vittnen till händelserna men under onsdagsförmiddagen fanns det ingen misstänkt. Omständigheterna runt vad som föregick mordförsök och misshandel är oklara.
– Vi hoppas att någon filmat det som hände, säger Thomas Lundqvist.”

Nån som såg detta? Filmade? Vad faen hände?

Otippat att de sker på botulfsplatsen, mitt i stan, hänger dock rätt mycket konstigt folk där...
Citera
2019-09-19, 11:37
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ntyK
Otippat att de sker på botulfsplatsen, mitt i stan, hänger dock rätt mycket konstigt folk där...
För de som inte är Lund-kunniga så antyder "hänger" att det ser ut som plattan (Sergels torg). Så är det ju inte. Botulfsplatsen är en pytteliten plats med plats för 4 bussar, så visst väntar folk där. Finns ett hamburgarställe, en slags bar, ett kebabställe. Dessa tre har låga priser och drar visst dit en del folk 5-6 st har jag säker sett hänga där. I övrigt prydligt bredvid jättedyra saluhallen där ingen har råd (eller plats) att hänga.

Jag skulle nog säga att Lund centralt helt saknar "hänga"-ställen, finns inte ens en McDonalds, och den enda platsen är nära Burger King/7-Eleven vid station. Men det är också försumbart. Denna brist på hänga-ställen i Lund är naturligtvis extremt bra för Lundaborna, det finns ingen anledning för buset att ta sig till Lund en fredagkväll t.ex.

De minimala pojkgäng som finns och drar runt går helt enkelt olika rundor i Lund och åker sedan hem. Under tiden klottrar de ner så man ser deras väg. Men inte hänger de någonstans i Lund direkt, utöver någon skolgård.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-09-19 kl. 11:39.
Citera
2019-09-19, 11:44
Medlem
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
För de som inte är Lund-kunniga så antyder "hänger" att det ser ut som plattan (Sergels torg). Så är det ju inte. Botulfsplatsen är en pytteliten plats med plats för 4 bussar, så visst väntar folk där. Finns ett hamburgarställe, en slags bar, ett kebabställe. Dessa tre har låga priser och drar visst dit en del folk 5-6 st har jag säker sett hänga där. I övrigt prydligt bredvid jättedyra saluhallen där ingen har råd (eller plats) att hänga.

Jag skulle nog säga att Lund centralt helt saknar "hänga"-ställen, finns inte ens en McDonalds, och den enda platsen är nära Burger King/7-Eleven vid station. Men det är också försumbart. Denna brist på hänga-ställen i Lund är naturligtvis extremt bra för Lundaborna, det finns ingen anledning för buset att ta sig till Lund en fredagkväll t.ex.

De minimala pojkgäng som finns och drar runt går helt enkelt olika rundor i Lund och åker sedan hem. Under tiden klottrar de ner så man ser deras väg. Men inte hänger de någonstans i Lund direkt, utöver någon skolgård.
Och en helvetets massa utlänningar till skillnad imot hur Lund var en gång.
Fråga Sten Broman och grabbarna.
Citera
2019-09-19, 12:14
Medlem
ntyKs avatar
Citat:

Kanske var fel att skriva hänger men visst det rör sig rätt märkligt folk där, vet dock inte om de är värre på andra sidan gatan vid falafellmannen, går inte att hänga där egentligen heller men om kunderna därifrån rör sig till hållplatserna och ställer till bus 😅
Citera
2019-09-19, 12:18
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scip
Och en helvetets massa utlänningar till skillnad imot hur Lund var en gång.
Fråga Sten Broman och grabbarna.
Ärligt tala, inte särskilt. Det räcker att jag kör 10 minuter bil till närmaste Malmö-del typ Värnhemstorg så blir jag förvånad över alla hucklen varje gång. Lund är bland de minsta blandade städerna i Sverige. Men visst har araberna 5-dubblats de senaste 15 åren, gissa vems fel. De araber du ser i Lund jobbar dock i egna affärer, finns inga gäng utan jobb som hänger centralt.
Citera
2019-09-19, 12:44
Medlem
Wahnsinns avatar
Citat:

Ganska motsägelsefullt användarnamn från någon som försvarar Lund. Jag säger dock inte emot, har själv bott i Lund och upplevde inga som helst problem i centrum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in