Citat:
Ursprungligen postat av
Annabella83
Det är ju du själv som satt dig i den situationen och du själv som är tragisk.. fy faan vad du kostar oss andra pengar..
Känner du till något som kallas ”Psykisk ohälsa”? Detta står på ganska många ställen, seriösa sidor som du kan finna via valfri sökmotor. Om läsförståelse är ett (ytterligare...) bekymmer för dig så finns det videoklipp som är övertydliga, därefter kanske du kan ringa ngn hjälplinje och be om förklaring av infon du (inte) förstått.
Det är en enorm skillnad på att vara i en nedåtgående spiral av dåligt mående som eskalerar till fulminant sjukdom. Lyxkonsumtion, parasiterande individer existerar, ja! Men alla individer är nog inte av varianten ”Ja, idag ska jag starta ett destruktivt leverne och vad kan vara snabbaste vägen till att må förbannat dåligt? Spel! Ja, jag testar den!”
Har du hört talas om olyckor, dödsfall inom familj och annat som kan upplevas svårt?
Eller det har du sannolikt inte, du skrattar åt individer som till varje pris försöker lösa den situation som uppstått. Så att man inte behöver uppleva att man parasiterar på samhället. Att sätta sig i en skuldsanering anser jag vara en styrka. Sjukskrivning och kraftigt reducerad arbetsförmåga kanske är bättre enligt dig? Du kommer ju aldrig hamna i ekonomiska svårigheter så varför bry dig. Men till ts; spelskulder är svårare än annat ”missbruk”/sjukdom. Att du gjort allt du kan för att avstyra det är av yttersta vikt.
Lycka till och återkom till ett liv du är tillfreds med och arbete som ger dig det som är ekonomi, det sociala, ja, tillfredställande enligt dina preferenser.
Och jag har sett de lyxigaste, perfekta individer hamna i lite svårigheter, typ glömt kyla champagnen. De skrattar lagom när inkassokrav börjar trilla in. Men...det finns folk och det finns ”folk”. Tragiskt med ”folk”.