• 1
  • 2
2019-09-19, 14:05
Medlem
Självklart är det så, i mitt fall så var det inga tveksamheter angående vad jag gjort för att försöka minska skulderna genom åren (kan vara enbart därför som skuldsaneringen blev beviljad, haft extra jobb sen 2011 och jobbat över mina semestrar och även dubbelt vissa veckor) Spärrade av mig själv från spelandet och har inte spelat eller försökt att spela på över 15 månader nu.
Citera
2019-09-21, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruzzeli
De kravet uppfyller jag utan problem.

Jag vet inte liksom vad som kan stå i vägen för att jag inte ska få de. Tycker jag uppfyller alla krav. Ändå är åldern men de har tydligt påpekat att ålder inte ska vara ett problem. Ja e född 1990. Men man vet aldrig hur de resonerar liksom. Tycker fan de tragiskt att någon Nisse ska få välja ett beslut som kan förändra en människas liv.
Det är ju du själv som satt dig i den situationen och du själv som är tragisk.. fy faan vad du kostar oss andra pengar..
Citera
2020-07-02, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Det är ju du själv som satt dig i den situationen och du själv som är tragisk.. fy faan vad du kostar oss andra pengar..

Känner du till något som kallas ”Psykisk ohälsa”? Detta står på ganska många ställen, seriösa sidor som du kan finna via valfri sökmotor. Om läsförståelse är ett (ytterligare...) bekymmer för dig så finns det videoklipp som är övertydliga, därefter kanske du kan ringa ngn hjälplinje och be om förklaring av infon du (inte) förstått.
Det är en enorm skillnad på att vara i en nedåtgående spiral av dåligt mående som eskalerar till fulminant sjukdom. Lyxkonsumtion, parasiterande individer existerar, ja! Men alla individer är nog inte av varianten ”Ja, idag ska jag starta ett destruktivt leverne och vad kan vara snabbaste vägen till att må förbannat dåligt? Spel! Ja, jag testar den!”

Har du hört talas om olyckor, dödsfall inom familj och annat som kan upplevas svårt?
Eller det har du sannolikt inte, du skrattar åt individer som till varje pris försöker lösa den situation som uppstått. Så att man inte behöver uppleva att man parasiterar på samhället. Att sätta sig i en skuldsanering anser jag vara en styrka. Sjukskrivning och kraftigt reducerad arbetsförmåga kanske är bättre enligt dig? Du kommer ju aldrig hamna i ekonomiska svårigheter så varför bry dig. Men till ts; spelskulder är svårare än annat ”missbruk”/sjukdom. Att du gjort allt du kan för att avstyra det är av yttersta vikt.
Lycka till och återkom till ett liv du är tillfreds med och arbete som ger dig det som är ekonomi, det sociala, ja, tillfredställande enligt dina preferenser.

Och jag har sett de lyxigaste, perfekta individer hamna i lite svårigheter, typ glömt kyla champagnen. De skrattar lagom när inkassokrav börjar trilla in. Men...det finns folk och det finns ”folk”. Tragiskt med ”folk”.
Citera
2020-07-03, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Vad menar du med att vi andra behöver betala hans skulder?

Antar att hen menar att vi betalar skatt och att en del av skattepengarna går till att betala skuld sanering. Om jag förstod det rätt.
Citera
2020-07-05, 06:35
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smabizz
Antar att hen menar att vi betalar skatt och att en del av skattepengarna går till att betala skuld sanering. Om jag förstod det rätt.
Fast det är ju inte så det funkar.

Det är ju låneföreragen som får stå för kalaset.
Citera
2020-07-05, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Fast det är ju inte så det funkar.

Det är ju låneföreragen som får stå för kalaset.

Venne, vet inte hur det funkar med sanering.
Citera
2020-07-05, 11:48
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smabizz
Venne, vet inte hur det funkar med sanering.

Enkelt: staten går in och säger "Vi tar nästan alla dina pengar under 5 år.
Dessa delar vi ut till de du har skulder hos.
Sen får dina långivare inte driva in skulderna mer. Synd för dem!"

Staten betalar inte annat än för att kronofogden ska finnas. Inga skattepengar går till att betala löner.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in