• 7
  • 8
2019-09-20, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Du missuppfattar. Jag menar inte att det blir en minuspost för skattebetalarna. Däremot blir det en liten summa. Om Erixon tjänar exv 80.000 och skattar 50% så avstår hon 2000 kr/månad.

Jonas Sjöstedt bor inte på Östermalm. Han bodde där tidigare med sin fru, som är diplomat, i en tjänstebostad. Via hyrd lägenhet i Midsommarkransen under några år bor han nu i Umeå. V:s ställningstagande vad gäller ekonomi är att man som riksdagsman inte ska leva på en skyhög levnadsstandard jämfört med en "vanlig arbetare" därav 29.000. Det tycker jag är sympatiskt.

Om Lena Erixon exv då tjänar 80.000 får hon 40.000 över. Åkesson taxerar för runt 100.000 per månad. Om vi alltså förenklat räknar med 50% skatt så har paret 90.000 per månad att leva på. Vid 60% har de 72.000. Ok för dig?

"V:s ställningstagande vad gäller ekonomi" är och förblir att arbetarna skall "befrias" från rådighet över inkomst och egendom till förmån för inkompetenta kleptokratiska politikers förvaltning.

vänsterpartiklarna "avstår" ingenting utan väljer att skänka del av sin inkomst till det ondskefulla parti dom tillhör. Det vore tacknämligt om skattebetalarna i gemen också tilläts välja vad deras skatteinbetalningar skall finansiera, men det ligger givetvis i farans riktning att många politiskt korrekta verksamheter då raskt skulle stå utan finansiering, men det upplever jag inte som ett problem, tvärt om.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in