2017-03-16, 18:07
Bannlyst
Vad fan håller postnord på med? För vissa brev tar det 1 dag att få, för andra 2 dagar, ibland 3.. vad håller dom på med...
Senast redigerad av speedballen 2017-03-16 kl. 18:28.
2017-03-16, 18:30
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haxxtothemax
Störningsinformation

Försenade paket till mottagare i hela landet

3 000 paket är försenade till mottagare i hela landet på grund av tekniska problem som har påverkat alla paketterminaler.

rackans, jag som väntade på ett rekommenderat brev som skickades igår, strax innan stod det att "Försändelsen är vidaresänd till mottagarens utlämningsställe " 05:03 idag på morgonen. tror ni detta berör mig?

Samma sak här, väntar på ett paket från England som nu legat på Utrikes i 5 dagar.

Vad fan håller dom på med?
2017-03-16, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Samma sak här, väntar på ett paket från England som nu legat på Utrikes i 5 dagar.

Vad fan håller dom på med?

Du skickade med rekommenderat va? Brukar också få paket från England, dock skickar jag aldrig rekommenderat då jag tycker det tar längre tid bland annat.
2017-03-16, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speedballen
Vad fan håller postnord på med? För vissa brev tar det 1 dag att få, för andra 2 dagar, ibland 3.. vad håller dom på med...

Jag får också oftast brev som är daterade minst två dagar innan brevet kom i min brevlåda, men det finns ju fler än Postnord som delar ut post, och de gör det inte varje dag. Citymail t ex delar ut post var tredje dag. Är du säker på att brev som tar lång tid att få är just från Postnord?
2017-03-16, 18:49
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedballen
Du skickade med rekommenderat va? Brukar också få paket från England, dock skickar jag aldrig rekommenderat då jag tycker det tar längre tid bland annat.

Vet faktiskt inte, det står Tjänst: kurir när man spårar paketet....
2017-03-20, 19:40
Medlem
Varför envisas Citymail med att använda tidningsbud att dela ut post. Tidningsbuden är inte att lita på. Nu finns det morgontidig distribution också tydligen för jag fick meddelande om att min prenumeration skulle komma så(sista numret, lär inte skaffa mer) och jag vill inte ha min post av tidningsbud utan av riktiga brevbärare som har säkerhet kring posten
2017-03-20, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Varför envisas Citymail med att använda tidningsbud att dela ut post. Tidningsbuden är inte att lita på. Nu finns det morgontidig distribution också tydligen för jag fick meddelande om att min prenumeration skulle komma så(sista numret, lär inte skaffa mer) och jag vill inte ha min post av tidningsbud utan av riktiga brevbärare som har säkerhet kring posten

Menar du att Citymail kan komma två gånger samma dag där du bor? Hos mig kommer i alla fall både Postnord och Citymail på vitt olika tider olika dagar. En gång råkade jag se en brevbärare från posten vid 11:30 och en annan gång vid 17. En annan gång kom Citymail, eller vem det var (tidigare i tråden undrade jag vilka postleverantörer det finns i Uppsala, utan att ha fått ett klart svar) före 9 och en annan gång såg jag en från Citymail vid 17. Är du förresten säker på att Citymail använder tidningsbud där du bor? Det är väl inte det vanligaste?
2017-03-20, 20:49
Medlem
Sereenas avatar
Vissa kör med tidningsbudet, tex MTD som batteriexperten använder.
2017-03-21, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Är du förresten säker på att Citymail använder tidningsbud där du bor? Det är väl inte det vanligaste?

Väckt av att de lagt försändelser i brevlådan kl 04 Även hittat post som jag inte vaknat av
2017-03-21, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Väckt av att de lagt försändelser i brevlådan kl 04 Även hittat post som jag inte vaknat av

Då borde du kanske flytta till ett bostadskomplex som har alla sina brevlådor nere vid ytterdörren i st f direkt i dörrar till lägenheter.
2017-03-21, 19:24
Bannlyst
Ett brev från Tyskland, hur lång tid? När jag beställde mycket därufrån ttyp förra året tog det max 2-4 dagar, precis som med Storbritannien.
2017-03-21, 20:01
Medlem
-spitzlix-s avatar
Hej. Har ett paket som snart anländer till ett ombud men har tajt om tid till att hämta ut det.. Går det inte att beställa utkörning med Postnord? Iomed att dom kör ut vanliga posten med? Har sökt men hittar bara "My pack"som man fixar vid start av frakten. Mvh

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in