Flashback bygger pepparkakshus!
2017-10-08, 11:42
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av localhost-nul
Andra gången för mig som ett singaporeanskt paket (rek) har registrerats som att det har anlänt Sverige i det singaporeanska systemet, men Postnord vill inte veta av det. Vad fan gör man? Kan inte kontakta avsändaren då den verkliga avsändaren har använt sig av en forwarder.

Antar att du köpt nåt på nån sida, då kontaktar du säljaren vis sidanoch begär pengarna tillbaka när tillräcklig tid gått.

Utländska rek reggas ofta om när dom kommer till Sverige vilket leder till att dom tillsynes försvinner (dom reggas inte som spårbara).
2017-10-08, 12:17
Medlem
Studsbolls avatar
Låter Postnord en tredjepart köra ut brev på samma sätt som de gör med tyngre gods? Det kan förklara varför de är så genuint usla. En bekant skickar mycket gods med Postnord via sitt företag och på senare tid har detta funkat synnerligen dåligt med både usel tillförlitlighet och trist bemötande av förarna som hämtar godset. När min bekant undersökte saken närmare upptäckte han att varken förarna eller lastbilarna tillhörde Postnord; bilarna var målade som Postnords bilar och förarna hade deras kläder, men de tillhörde olika små källarföretag. Uppenbart har Postnord lagt ut mycket av trafiken på tredje part, och de har ingen koll på vad dessa gör i verkligheten utöver att de säkert var riktigt billiga. Min bekant ska nu börja med att skicka med DHL istället. Så om samma sak gäller för brevhanteringen förstår man vad problemet är...
2017-10-08, 12:22
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mschief
Jag fick en sms-avi i förrgår för att gå och hämta ut ett paket men när jag gick till utlämningsstället sa de att det inte fanns något med den avi-koden (som inte är 4 siffror utan en bokstav + 4 siffror), nu när jag fått ett kollinummer från avsändaren UA XX XXX XXX X SE så säger postnords hemsida att det inte finns något paket med den försändelse-id:n. Deras kundservice har ju inte öppet och jag måste verkligen ha paketet tills på tisdag...

Det verkar inte vara ett paket, utan ett varubrev. De är inte fullständigt spårbara.

Finns väl fyra saker som kan hända. 1. Levereras till ombud på måndag. 2. Levererades till brevlåda under fredagen. 3. Finns hos ombud men var inte inskannad när du var där. 4. Brevet är borta/försenad.

Prova på måndag. Kolla även med avsändaren igen om du fått rätt nummer. Tycker att minst en terminal borde ha passerats på spårningen, och elektronisk förhandsinformation ska alla varubrev ha, så något borde synas på spårningen.

Om det är möjligt så kan du nog be avsändaren att skicka på nytt på måndag, helst expressbrev, då de har garanti på att komma nästa vardag. Annars rekommenderat brev. Båda är spårbara.
2017-10-08, 20:06
Medlem
Clever52s avatar
Stora brevlådor

Brevbärare tycker stora lådor är bra då behöver inte så många sora brev gå via ombud!
2017-10-08, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av localhost-nul
Andra gången för mig som ett singaporeanskt paket (rek) har registrerats som att det har anlänt Sverige i det singaporeanska systemet, men Postnord vill inte veta av det. Vad fan gör man? Kan inte kontakta avsändaren då den verkliga avsändaren har använt sig av en forwarder.

Tydligen ska Posrnord haft ett par hundratusen försändelser från utlandet som ska ha sorterats i helgen och kommer att delas ut i veckan, främst kinarek.
2017-10-08, 20:26
Medlem
FetLeffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olle1961Sth
Tydligen ska Posrnord haft ett par hundratusen försändelser från utlandet som ska ha sorterats i helgen och kommer att delas ut i veckan, främst kinarek.

Källa?

Blir inte positivt inställd till denna skitfirma även om min skit dyker upp, det förtroendet är tyvärr förbrukat.
2017-10-08, 21:51
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olle1961Sth

Får hoppas att mina paket från Juli ligger med där
2017-10-08, 22:52
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clever52
Brevbärare tycker stora lådor är bra då behöver inte så många sora brev gå via ombud!

tycker brevbäraren det?
så dom vill släpa med sig massa stora paket??

jag tror tvärtom dom vill ha så lite så möjligt med sig och skickar dom stora med lastbilen till ombudet

brukar själv få hämta små paket som får plats i lådan hos ombudet
Postnord kallar det AV AVI dvs alla AVI som börjar med AV är tydligen för stora för att delas ut
det är Postnord själva som sätter dom lapparna på paketen
Senast redigerad av Harry_ 2017-10-08 kl. 22:59.
2017-10-08, 22:57
Medlem
Harry_s avatar
har själv varit med om allt som står i tidningarna

dom säger att jag inte har varit hemma fast jag har
har t.o.m kameror runt huset som bevisar att dom inte har varit hos mig

sen har man fått en hel del AV AVI dvs brev som är förstora för att delas ut hamnar hos ombud fast dom inte har varit stora
sen när man åker ner till ombudet så säger dom att den inte har kommit
har säkert hänt mig 10 gånger
nu har jag lärt mig
när jag får AV AVI så knappar jag den i Postnord´s app
då vet jag när ombudet får det

undrar om man ska testa skicka en GPS-sändare och se vad som händer
2017-10-09, 12:16
Medlem
swebarbs avatar
https://gls-group.eu/

får nån den länken att funka? har fått nåt skickat med GLS men när jag vill spåra så funkar ju inte sidan är det bara för mig? fattar inte.

Not Found

The requested URL /fs/ was not found on this server.
2017-10-09, 12:20
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
https://gls-group.eu/

får nån den länken att funka? har fått nåt skickat med GLS men när jag vill spåra så funkar ju inte sidan är det bara för mig? fattar inte.

Not Found

The requested URL /fs/ was not found on this server.

Funkar prima för mig

https://gls-group.eu/EU/en/gls-partner-sweden

för svenska delen.
2017-10-09, 18:56
Medlem
Någon som vet om det finns bra kameraövervakning på Postnords terminaler eller låter man alla de många kleptomaner som tydligen anställts härja fritt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in