Citat:
Ursprungligen postat av
Methoxetamine
Du ger inte en omfattande bild.
Hur ofta har du tränat och jobbat de senaste tre veckorna?
Prata med läkare om du har svårt att sova.
Jobbat 11 dagar i sträck. Tränar vanligtvis mycket mer än de 2h×2 Jag hunnit med sista tiden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Couplet
Kortison kan fungera som ett slags "uppåttjack" och rubba sömnen. Det kan vara mani, men det kan också ha att göra med oro inför endokrin utredning. Eller en kombination. Eller någon sjukdom (eftersom du ska träffa endokrinolog, antar jag detta). Eller en kombo av alla tre. Stress påverkar kroppen väldigt hårt, speciellt om man inte kan lätta på stressen av yttre orsaker man inte styr över. Jag är där själv nu och det är väldigt jobbigt och riskerar att skada mig i längden.
Ring din VC och be om något som kan hjälpa dig sova (Quetiapin funkar tex bra för mig och är inte beroendeframkallande) i väntan på utredningen.
Jag gick till en läkare efter att ha varit vaken i över 50 timmar. Jag kunde sova 7 timmar efter 100mg quentapin. Nu har jag ett paket här hemma att ta om jag sliter med sömnen igen.
Det är onekligen så att kortisol fungerar som ett dåligt uppåttjack. Jag har inte vågat ta mina kortisoltabletter på 2 dagar eftersom jag fick så rubbad våkenhet av det.
De kommer att testa mina binjurar på fredag. Jag kommer berätta allt om den här upplevelsen, förfärligt tillstånd att befinna sig i. Jag brukar inte slita med ångest och sömnstörningar sedan jag fått missbruket under kontroll.
Jag har gjort illa en tå, så det blir inte träning ikväll. Jobbar istället extra på jobbet och satsar på att jag får sova gott inatt, kanske med lite sömntabletter till hjälp.
Jag tror inte att jag var manisk, jag var helt på plats mentalt, inte överilad mer än extra irriterad.