Nu kommer jag här med lite frågor som man nästan aldrig hör någonting om.
Hur mycket pengar är genomsnittsarvet på i Sverige tror ni? De flesta brukar väl ärva typ ett hus, någon bil och lite pengar på banken = 2.3 milj typ. Eller vad säger ni?
Är ett arv på >1 miljon sett som "dåligt"?
Hur mycket har folk omkring er ärvt ungefär?
Hur mycket har du fått ärva?
Senast redigerad av Ministaty 2019-09-15 kl. 22:16.
I min familj brukar det lämnas efter lite drygt hundra miljoner, det finns inget som är normalt eller vanligt, det finns massor folk som dör där deras tillgångar inte ens räcker till en begravning.
Jag har fått ett arv på ca 40 miljoner, dom slantarna skänkte jag till folk som behövde dom bättre.
Senast redigerad av SpelaInteTuff 2019-09-15 kl. 22:22.
Nu kommer jag här med lite frågor som man nästan aldrig hör någonting om.
Hur mycket pengar är genomsnittsarvet på i Sverige tror ni? De flesta brukar väl ärva typ ett hus, någon bil och lite pengar på banken = 2.3 milj typ. Eller vad säger ni?
Är ett arv på >1 miljon sett som "dåligt"?
Hur mycket har folk omkring er ärvt ungefär?
Hur mycket har du fått ärva?
Skådisen Johannes Brost tror jag hade 100 spänn på kontot när han föll av pinnen. Sara Lundblad, som tog livet av sin farsa, skulle ärva ca 50 mille, men i och med domen ärvde hon noll kronor. Mark Levengood, bögen på högen mm, fick ärva ett lyxhus värt ca 20 mille av en okänd person. Arvsbeloppet är alltså väldigt individuellt!
En stor del av de som står på tur att kola vippen är fattigpensionärer och de lämnar inte många spänn i arv när landgången och lättölen är avverkad på minnesstunden.
En stor del av de som står på tur att kola vippen är fattigpensionärer och de lämnar inte många spänn i arv när landgången och lättölen är avverkad på minnesstunden.
Sen är väl ofta väl våra kära invandrare inte så arbetsföra utan har mestadels levt på bidrag från svenska staten (även om ett fåtal faktiskt startat upp någon rörelse eller två) så rent spontant känns det som det inte finns något större arv att vänta(?).
...men jag kan ha fel!
Iaf så borde Ta veta mer än oss gällande sin fars ekonomi?
Det brukar vara så att både bilar & hus/villa/bostadsrätt är belånat så man kan inte sälja dessa hur som helst.
Börja med bouppteckningen (och då även en släktskspsutredning så det inte finns fler syskon än dem du vet om).
Då får du/ni lite bättre överblick på eventuella skulder samt eventuella tillgångar!
Senast redigerad av SurTrollet 2019-09-16 kl. 05:48.
300tkr är ju inte mycket om man tänker på att var och varannan svensk är miljonär enligt dom själva..kan det vara så att banken tar sitt först och barnen ärver smulorna
Det stora flertalet lämnar inte många kronor efter sig. I synnerhet inte efter begravning och annat är betalt. Men det är så klart avhängigt vilken familj man är född i.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!