Citat:
Ursprungligen postat av
farbror Sven
Jag antar att du menar när Grekland gick med i Euro-zonen. Där håller jag med dig.
Men menar du att Grekland inte borde vara med i EU håller jag absolut inte med dig.
Menade absolut inte att Grekland inte borde vara med i EU men man skyndade på alla processer och hoppade över alla krav som Grekland inte uppfyllde just för att Grekland är en symbolisk vinst för EU.
Jag välkomnar grekerna in i EU, men man slarvade något förbannat när man tog in dem.
Landet var inte redo för att vara ett medlemsland när det gick med, vilket är vad vi ser med hur de bokstavligen gick emot sina egna nationslöften (efter andra världskriget så lovade de att aldrig rusta upp vissa av de antika monumenten för att de skulle stå som en påminnelse om vad Italien och Tyskland gjorde mot grekerna, men så fort man kunde låna hur mycket pengar som helst så började man rusta upp allt igen) för att inte tala om den extrema ansvarslösa ekonomiska hanteringen.
Nej, Grekland var inte moget för EU 1981 och det var definitivt inte redo för Euron 2001, man borde ha ställt samma krav på Grekland som man har ställt på alla andra medlemsländer.