2019-09-13, 23:00
Medlem
Capitan0s avatar
Hej

Tittar på lägenheter just nu och funderar på ett ganska så stort lån, tänkte mellan 4-5miljoner kronor till 85 procent belåningsgrad.
Min ekonomiska situation är bra tycker jag, har i runda slängor mellan 1-1.5 miljoner i lön per år netto, allt beroende på hur mitt företag går.
Företaget gör i genomsnitt mellan 4-9 miljoner i vinst per år samt omsätter 20-30 miljoner.
Har även försäkringar vi denna bank.

Har som sagt företaget på en annan bank och privata på en annan. Har just nu 1.5 miljoner i kapital på Avanza.

Blev erbjuden 1.55 hos min Nuvarande(Swedbank) där företaget ligger. Vilket i efterhand låter otroligt lågt.

Min slutgiltiga fråga är, hur låg bolåneränta är möjligt? Under 1.2? Lek med tanken att jag endast har företaget i en och samma bank där jag även har bolånet, samt om det går att få ännu lägre om jag kombinerar företaget med privata på samma bank.

Ha en bra kväll.
Senast redigerad av Capitan0 2019-09-13 kl. 23:05.
Citera
2019-09-13, 23:30
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capitan0

Min slutgiltiga fråga är, hur låg bolåneränta är möjligt?

Jag har förvisso betydligt lägre lån. Bara kring miljonen kvar, det motsvarar väl runt 20% skulle jag tro. Jag ligger på 0,6%

(jo, faktiskt... Jag skrev och menar 0,6. Det började som ett misstag, som min bank inte brytt sig om att korrigera de senaste fyra åren. Trots att jag påpekat det för min bankkontakt )
Citera
2019-09-14, 00:18
Medlem
1,2% är inte orimligt, jag har det själv genom danske bank.
Fråga några banker, du kan ju alltid säga att du fick ett erbjudande om 1.0% ränta och att du vill ha högst 1.2% ränta för att vara kvar med alla dina miljoner.
Citera
2019-09-14, 01:07
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Skulle säga att det räcker med att säga till din bank att du behöver ett papper över dina lån idag för att se vad andra banker erbjuder. Säger du i samma mening att du ska flytta företaget också så kommer du få en helt annan ränta.
Jag har 1,14% med 85% belåning. Lån på nästan 4 milj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in