• 1
  • 2
2019-09-13, 17:14
Medlem
xxpekes avatar
Ingen dröm skulle vara möjlig att uppleva så många sensationer som vi känner idag.

Du kanske frågar: "Tänk om livet du lever bara var en illusion av ett mycket tungt läkemedel som du använde?"
Citera
2019-09-13, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Du nosar på något roligt - sätt igång nuu. Inseo anse att livet är en dröm.

Du begår brott/hamnar i fängelse - men det är bara en dröm.

Jobbet är pezzttigt o dåligt betalt - du är pank o utan vänner men vad spelar det för roll
det är ju bara en dröm.

Men råkar ut för en olycka - det gör ont - men det är inbillning - det är bara en dröm.

Man har cancer o går på äckliga behandlingar - so what - det är ju bara en dröm

Din tanke är intressant o inser/intalar man sig att allt är dröm o ingen verklighet finns
blir ju livet mycket enklare att leva.

Det roliga är att jag har funderat på detta när något dåligt eller väldigt bra har hänt, liksom tänkte detta kanske är en dröm så varför bry sig så mycket.

Det kanske låter konstigt, och nu tror jag inte dirket att mitt liv är en dröm, men ibland kan det vara skönt att tänka att det finns en liten liten möjlighet att det är så.
Citera
2019-09-13, 17:16
Medlem
Du ligger egentligen på dödsbädden och ditt liv bara passerar revy och allt har redan hänt.
Citera
2019-09-13, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xxpeke
Ingen dröm skulle vara möjlig att uppleva så många sensationer som vi känner idag.

Du kanske frågar: "Tänk om livet du lever bara var en illusion av ett mycket tungt läkemedel som du använde?"

Drömmar kan ju kännas väldigt verkliga, oftast brukar man ju inte förstå att det är en dröm och fundera över sensationerna.

Det med läkemedlet är också intressant, man kan väl egentligen aldrig 100% motbevisa att man inte tagit något läkemedel som får en att hallucinera
Det låter lite som en cool idè till en film haha.
Citera
2019-09-13, 17:43
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Du nosar på något roligt - sätt igång nuu. Inseo anse att livet är en dröm.

Du begår brott/hamnar i fängelse - men det är bara en dröm.

Jobbet är pezzttigt o dåligt betalt - du är pank o utan vänner men vad spelar det för roll
det är ju bara en dröm.

Men råkar ut för en olycka - det gör ont - men det är inbillning - det är bara en dröm.

Man har cancer o går på äckliga behandlingar - so what - det är ju bara en dröm

Din tanke är intressant o inser/intalar man sig att allt är dröm o ingen verklighet finns
blir ju livet mycket enklare att leva.

Jo, livet blir lite lättare att leva om man inte tar saker på alltför stort allvar.
Citera
2019-09-13, 19:00
Medlem
Just nu drömmer jag att alla är korkade och att jag inte har några pengar kvar . Men det är ju bara em dröm

Nä man vet aldrig om nått är på riktigt.
Eller om man bara är en pöl som tänker åt alla

Ps vad dålig jag är på att drömma isf 😅
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här