Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2023-12-14, 10:25
  #85
Medlem
Negercps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoenlai
Sök dig tillbaka, vetja. Till växlingen i Västerås alltså.
Växlingen i Trelleborg är mycket mer bekväm, sommartid då.
Citera
2023-12-14, 13:16
  #86
Medlem
Mileistas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negercp
Jobbade några månader på en kundtjänst belägen i Spanien. Kunderna var svenska satellit- och fiberkunder. Kollegorna var till 50% alkoholister och inte blyga inför narkotika heller, men dom var trevliga. Problemet var själva arbetsuppgifterna. Åtta timmar kändes fan som en evighet och snittlönen efter skatt var 1.350 euro. Det måste vara det pissigaste yrket jag någonsin haft.
Telenor/Viasat/Allente på Webhelp?
1 350 euro efter skatt för ett arbete som inte kräver mer än gymnasiekompetens är en bra lön i Spanien och många spanjorer tjänar mindre än så.

Problemet med kundtjänstjobb i södra Europa är att det drar till sig mycket slödder - obildade ungdomar som bara åker dit för att dricka alkohol och knarka och som struntar i att lära sig språket. De umgås nästan uteslutande med andra utlänningar och integrerar sig inte för fem öre, samtidigt som de klagar på att befolkningen inte pratar engelska.

De vägrar lära sig språket, deltar aldrig i lokala aktiviteter (fira midsommar, äta skandinaviskt julbord på restaurang odyl räknas inte), lär sig inget om landets historia och kultur, följer inte samhällsutvecklingen och klarar inte av kontakt med myndigheter på egen hand.

Skräpmänniskor.
__________________
Senast redigerad av Mileista 2023-12-14 kl. 13:21.
Citera
2023-12-18, 05:14
  #87
Medlem
Negercps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mileista
Telenor/Viasat/Allente på Webhelp?
1 350 euro efter skatt för ett arbete som inte kräver mer än gymnasiekompetens är en bra lön i Spanien och många spanjorer tjänar mindre än så.
Allente ja, webhelp blev uppköpt eller förlorade Allente kontraktet har jag för mig.
Citat:
Ursprungligen postat av Mileista
Problemet med kundtjänstjobb i södra Europa är att det drar till sig mycket slödder - obildade ungdomar som bara åker dit för att dricka alkohol och knarka och som struntar i att lära sig språket. De umgås nästan uteslutande med andra utlänningar och integrerar sig inte för fem öre, samtidigt som de klagar på att befolkningen inte pratar engelska.

De vägrar lära sig språket, deltar aldrig i lokala aktiviteter (fira midsommar, äta skandinaviskt julbord på restaurang odyl räknas inte), lär sig inget om landets historia och kultur, följer inte samhällsutvecklingen och klarar inte av kontakt med myndigheter på egen hand.

Skräpmänniskor.
Ja, jag blev äcklad men inte bara när det kommer till dessa arbetare utan även svenskar som flyttat ner dit och bosatt sig. Noll integrering och vägrar att lära sig språket.
Citera
2023-12-18, 09:31
  #88
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
Alltså största problemeg generellt är att människor beter sig som dagisbarn på arbetsplatser.

Värst på detta är alltid kärringar

Varit med om kärringar som vägrat öppna posten tex. De ansåg de var för fina för detta.
Kärringar klagar alltid på andra i köket oftast utan anledning de vill bara framhäva sig. Feta och fula kärringar beter sig som de vore attraktiva. Kärringar vägrar utföra arbetsuppgifter. Och så vidare. Dessutom mobbar kärringar gärna och mycket.

Samtidigt kan de sitta och läsa aftonslasket och förfära sig över att barn mobbar i skolan. Samtidigt som de e stora mobbare själva
Citera
2023-12-18, 15:38
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveletter666
Jag vart hembjuden till en chef innan jobbet för han hade ett problem med sin dator som han menade att jag kunde fixa. Visst, så när jag satt och väntade på att han skulle förklara vad felet är så tar han fram en starköl och säger typ varsågod. Snille som jag är så öppnade jag burken och drack minst en slurk. Sen erbjöd han mig skjuts , och det var ju inte särskilt märkligt. Men det dröjde inte länge innan de omplacerade mig.

En satans fälla med stor säkerhet

Vad var fällan? Att du hade problem med alkoholen eller? Mina värsta jobb har nog varit på logistik och lager. Chefer som tror att deras företag kan bli bäst och störst i hela Sverige, men bara har 2stk anställda för jobbet och förlitar sig på att du och nån annan ska göra hela företagets vinst på hela året. Tillslut när du kritiserar att det här är alldeles för mycket för oss, och andra kollegan gör det samma, så säger chefen att han räknat ut att det här ska ni visst klara av. Och tillslut får man sparken. Såna jobb är värst. Såna chefer säger att det är viktigt att må bra på jobbet men så fort du säger att du inte mår bra för att vi är för få och behöver bli fler, då sparkar monstret dig. Jag har också svårt att ljuga, fortsätter man ljuga så blir arbetsplatsen bara mer destruktiv för chefen pushar på ytterligare utan hänsyn till ditt ork, och tillslut får man gå oavsett.
__________________
Senast redigerad av fonzen 2023-12-18 kl. 15:47.
Citera
2023-12-23, 15:26
  #90
Medlem
Jag fick ett statligt jobb inom IT. Till att börja med så vill jag säga jag har aldrig sett så många gamla människor på en och samma arbetsplats så det är här (inom staten) de flesta gamla hamnar tänkte jag. Många har jobbat länge, 10-20 år på samma arbetsplats.

En kollega utmärker sig genom sin inkompetens. Han hänger verkligen inte med i det nya och får flera coaching samtal. Ger fel svar till kunder så vi andra måste täcka upp honom. Kommer sent och går hem 30 minuter för tidigt. Detta skulle aldrig accepteras i privata sektorn. Är han sjuk är han alltid sjuk i 5 dagar. Jag tycker synd om duktiga arbetslösa som anstränger sig för att hitta ett arbete så avlönar staten såna här nötter. Har man väl fått ett statligt arbete blir man kvar såvida man inte gjort något kriminellt först då kan statens ansvarsnämnd skilja personen från tjänsten.
Citera
2023-12-28, 12:28
  #91
Medlem
Telefons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigbroe5
Jobbade 5 år på ett ställe utan att uppvisa mitt truckkort eller fylla i körtillstånd och jag var långt ifrån ensam

Med tanke på att det stora flertalet anställda aldrig kört truck innan men förväntades göra detta är ändå ganska allvarligt. Lägg till att vi saknade skyddsskor, all form av skyddsklädsel samt att ställagen var rent av farligt byggda kan nog räknas som ganska allvarligt.
Citera
2023-12-28, 17:54
  #92
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Telefon
Med tanke på att det stora flertalet anställda aldrig kört truck innan men förväntades göra detta är ändå ganska allvarligt. Lägg till att vi saknade skyddsskor, all form av skyddsklädsel samt att ställagen var rent av farligt byggda kan nog räknas som ganska allvarligt.

Det är illa, öppet mål för arbetsmiljönämnden.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback