Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-09-11, 08:34
  #13
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Ja, det anser jag att man har. En personlig åsikt såklart.
Jag anser att man har svag karaktär om man inte önskar livet ur människor vars avlidande hade räddat livet på massa andra människor eller stoppat storskaligt lidande.
En personlig åsikt såklart.

Sådana här etiska frågor är ju trevliga på morgonkvisten.
Citera
2019-09-11, 09:00
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Hela artikeln
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-sager-min-son


De verkar aldrig ge sig, tydligen så kan de inte inse att flashback är mer mångfacetterat än "dödsknarkarnazist forum"

Tråkigt att dom är ute efter att svartmåla Flashback. Det finns ju allt möjligt här, inte bara hat!

Ja, Flashback är mer mångfacetterat än det. Men när det kommer till medier som AB så höjer man inte längre på ögonbrynen.
Citera
2019-09-11, 09:29
  #15
Medlem
Cannibalizations avatar
Att plocka dylika citat ifrån det här forumet är egentligen en väl billig poäng att göra då många här uttrycker sig impulsivt och i affekt.
Citera
2019-09-11, 09:32
  #16
Medlem
Dwight.Schrutes avatar
Jag förstår att gammelmedia avskyr Flashback. Dels för att vanliga människor kan hitta sanningen här, och dels för att kanaler som denna gör så att de tappar läsare.

Det var enkelt för dem när folk inte hade Internet och helt förlitade sig på propagandan de spred. Nu när information är mer lättillgänglig och sanningsenlig, så blir det snabbt jobbigt för åsiktsmaskinen.

Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Jag anser att man har svag karaktär om man inte önskar livet ur människor vars avlidande hade räddat livet på massa andra människor eller stoppat storskaligt lidande.
En personlig åsikt såklart.

Sådana här etiska frågor är ju trevliga på morgonkvisten.
Hehe, ja, det brukar vara så.

Jag minns för ett par år sedan när en motorcyklist körde ihjäl sig efter en timmes lång biljakt där flickvännen bak på hojen gav poliserna fingret. Folk var helt rabiata och sa att det var polisens fel, eftersom man jagat honom med både bil och helikopter. Det hade tydligen stressat honom och slutligen fått honom att köra in i en vägg.

Inget motorcykelkörkort hade han heller.

Den här killen var en enorm risk för alla runtom honom. Han hade likväl kunnat kört ihjäl andra människor och fått andra bilar att krocka. Då hade man klagat på att polisen inte grep honom tidigare. Men eftersom han bara körde ihjäl sig själv nu, så är tydligen han offret och polisen de skyldiga.

Skrämmande många människor ser inte problemet med något dåligt, förrän det drabbar dem själva. Om ens då.
__________________
Senast redigerad av Dwight.Schrute 2019-09-11 kl. 09:35.
Citera
2019-09-11, 09:51
  #17
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dwight.Schrute
Jag förstår att gammelmedia avskyr Flashback. Dels för att vanliga människor kan hitta sanningen här, och dels för att kanaler som denna gör så att de tappar läsare.

Det var enkelt för dem när folk inte hade Internet och helt förlitade sig på propagandan de spred. Nu när information är mer lättillgänglig och sanningsenlig, så blir det snabbt jobbigt för åsiktsmaskinen.


Hehe, ja, det brukar vara så.

Jag minns för ett par år sedan när en motorcyklist körde ihjäl sig efter en timmes lång biljakt där flickvännen bak på hojen gav poliserna fingret. Folk var helt rabiata och sa att det var polisens fel, eftersom man jagat honom med både bil och helikopter. Det hade tydligen stressat honom och slutligen fått honom att köra in i en vägg.

Inget motorcykelkörkort hade han heller.

Den här killen var en enorm risk för alla runtom honom. Han hade likväl kunnat kört ihjäl andra människor och fått andra bilar att krocka. Då hade man klagat på att polisen inte grep honom tidigare. Men eftersom han bara körde ihjäl sig själv nu, så är tydligen han offret och polisen de skyldiga.

Skrämmande många människor ser inte problemet med något dåligt, förrän det drabbar dem själva. Om ens då.
Minns faktiskt fallet. Har väl varit nått liknande med nån bro och nån bil vill jag minnas.
Nej men utgör man dödlig fara för andra får man räkna med dödligt våld mot sin person.
Allt annat är ologiskt in absurdum.

Men sen så är ju Sverige nu för tiden inte en rättsstat direkt.
Trist att lagen tagit så mkt stryk och urholkats i och med mångkulturen... meeen vem bryr sig, snart ber vi alla till rondellhunden muhammed!
Citera
2019-09-11, 18:10
  #18
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Vore lämpligt med en länk till tråden ifråga.

(FB) Kramfors: Fem ungdomar allvarligt skadade i svår krasch (2019-09-08)

Finns även en humortråd om händelsen

(FB) Skämt om chicken race-olyckan i Kramfors
Citera
2019-09-13, 03:33
  #19
Medlem
GenesisPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Du menar för att folk tycker de är dumma och förtjänar att dö? Jo, det tyder ju helt klart på en högre intelligens... eller... jag tycker snarare de bekräftar den låga intelligensnivån hos många på forumet. Men visst, i de trådar där man slipper helyllesrasisterna så är det ett riktigt bra forum. Och det händer till och med att en del trådar som tangerar invandringsrelaterade saker klarar sig undan dryga rasistinlägg (kanske aktiva moderatorer som rensar där iofs).

Haha, ditt mongo. Varför skulle man inte som normal- låg- eller högintelligent kunna önska livet ur någon? Det säger ingenting om intelligensnivån hos skribenten, och du vet uppenbarligen inte vad det är. Samtidigt visar du upp Sveavägens överrock i all sin bestrålning; man får prata om intelligens när det gäller rasister/dumma personer på FB (som du avgör vilka de är), men man får aaaldrig prata om det, om det riktas mot invandrargrupper som din politik importerar.

MSM:s skrivare häckar mer på FB än vad de gör på andra ställen. Det säger väl allt om hur "taskigt" det förhåller sig.
__________________
Senast redigerad av GenesisP 2019-09-13 kl. 03:39.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback