Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-17, 19:05
  #457
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barry-The-Phantom
Vad har De Beer för sjukdom?

Ingen aning, något privat, då han inte verkar vilja nämna det i podden.
Citera
2023-03-17, 19:07
  #458
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robertosson
Ja, det har varit hans tillstånd sedan han flyttade hem till Sverige för sex år sedan.

JDG har dock gästat Radio Nordfront några gånger när det varit paus på Motströms.
Citera
2023-03-17, 19:10
  #459
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
JDG har dock gästat Radio Nordfront några gånger när det varit paus på Motströms.

Ja, han är väl med där en gång i halvåret om ens det. Och Mimers Brunn som verkar komma ut ett avsnitt per år.
Citera
2023-03-17, 19:15
  #460
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robertosson
Ja, han är väl med där en gång i halvåret om ens det. Och Mimers Brunn som verkar komma ut ett avsnitt per år.

Ett tag var han med i nästan varje RN-avsnitt (3 gånger i rad eller om det var fler gånger), fast visst det var ett tag sedan nu. MB önskar man att det kom oftare, det är riktigt bra.
Citera
2023-03-17, 23:28
  #461
Medlem
Tercios avatar
Jag kan bara inte lyssna på Hagberg eller vad han heter. Vem är denna nolla. Förstår inte hur ni står ut.
Citera
2023-03-18, 00:56
  #462
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
De verkade i alla fall bekymrade över att vi drivs mot ett världskrig, och då inte främst beroende på "Putler". JDG problematiserade Hagbergs bisarra Ukrainahistorik. Jag uppfattar också att Ukrainadårenivån hos Forsén har sjunkit. För mig var det lite bättre än förväntat från PF och JDG. De var annars på väg åt motsatt håll efter att kriget drog igång, så jag ser detta som en tillnyktring.

De här tongångarna har de väl haft sen i början av hösten/slutet av sommaren. Det kanske var länge sedan du lyssnade?

Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Jag kan bara inte lyssna på Hagberg eller vad han heter. Vem är denna nolla. Förstår inte hur ni står ut.

Han låter som en yrvaken kalla kriget-moderat eller liknande.

På tal om kalla kriget, så var det intressant vad De Geer var inne på innan han avbröts, om att det uppenbarligen finns makter som är bekväma med den ordningen nu när det är på väg (eller redan på plats) tillbaka.
Citera
2023-03-18, 15:01
  #463
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Jag kan bara inte lyssna på Hagberg eller vad han heter. Vem är denna nolla. Förstår inte hur ni står ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Han låter som en yrvaken kalla kriget-moderat eller liknande.

Hagberg är/var talesman för Nordisk Ungdom (NDU).
__________________
Senast redigerad av Kackotopi 2023-03-18 kl. 15:08. Anledning: Blev fel med länken.
Citera
2023-03-18, 15:14
  #464
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
Hagberg är/var talesman för Nordisk Ungdom (NDU).

Där ser man. Har ingen större koll på dem men de verkade vara en pigg organisation när det begav sig.
Citera
2023-03-18, 17:36
  #465
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Där ser man. Har ingen större koll på dem men de verkade vara en pigg organisation när det begav sig.

NDU gjorde en massa bra aktioner (och aktivism) en klassiker som de gjorde var när dom "gav igen" på kvinnan som tårtade Jimmie Åkesson. "Tårtturken blir tårtad": https://www.youtube.com/watch?v=f8heNuBD_Ew

Citat:
Irene Matkowitzc, a.k.a. Tårtturken, som tårtade SD:s Jimmie Åkesson blir iväglurad av Nordisk Ungdom på en "intervju", dock har de förberett en överraskning till henne..
Citera
2023-05-07, 00:12
  #466
Medlem
Krimkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Jag kan bara inte lyssna på Hagberg eller vad han heter. Vem är denna nolla. Förstår inte hur ni står ut.

Jag tycker alla tre har spårat ur på olika sätt.

De Geer med sin vurm för Nooshi och vänstern i alla länder i princip.
Forsén och Hagberg låter som någon slags liberalmoderater, ängsliga för jobb och relationer och försvarar mer eller mindre invandringen och invandrarna.

Mycket märkligt hur det har blivit med dessa tre. Samtidigt kommer det i princip inga avsnitt.
Citera
2023-05-07, 11:15
  #467
Medlem
-Hengpung-s avatar
Vi får vara glada om vi får ett avsnitt en gång i kvartalet. Så ser det ut för denna podden numera. Jag tycker Jonas kan söka sig vidare till andra, mer intressanta poddar och bli en frekvent gäst där, i stället för att vänta på att Patrik ska få tummen ur röven och hinna spela in ett nytt avsnitt. Skulle vilja höra Jonas mer i Radio Cui Bono.
Citera
2023-05-07, 11:26
  #468
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Vi får vara glada om vi får ett avsnitt en gång i kvartalet. Så ser det ut för denna podden numera. Jag tycker Jonas kan söka sig vidare till andra, mer intressanta poddar och bli en frekvent gäst där, i stället för att vänta på att Patrik ska få tummen ur röven och hinna spela in ett nytt avsnitt. Skulle vilja höra Jonas mer i Radio Cui Bono.
Det är bara en tidsfråga innan dom annonserar dess död, såhär ser mönstret ut för en podcast som inte kan besegra sig själv och därav saknar ett existensberättigande, som Hitler nästan sa
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback