Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-09-24, 22:09
  #301
Medlem
jagerkristenlols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Att jag inte vill debattera alla bevisen i detalj beror på att tråden handlar om ADL och PewDiePie, och inte om rättegången. Jag kan debattera rättegången i någon annan tråd.

Jag undersökte en del av det du skrev och det är långt ifrån så självklart som du vill få det till.
Du har inte undersökt någonting, men om du har gjort det seriöst visar jag i citatet nedan att du inte är kompetent nog för den uppgiften.
Citat:
Om man t.ex. kollar Lees vittnesmål står det inget om att han absolut inte fick gå ner i källaren. (https://www.famous-trials.com/leo-fr...2-leetestimony
Det är snarare en del av den "alternativa sanningen" som sprids av antisemiter på nätet. Hur kommer det sig att folk med konspirationer alltid är 100% säkra på sin sak? Inte ens Oney var 100% säker.
"Om man t.ex. kollar Lees vittnesmål" Ha! Återigen visar du din totala okunskap då du tror att ett huvudvittnes vittnesmål inte är längre än 15-20 meningar. Att Newt Lee erbjudit sig sova inne i fabriken men inte fick medger till och med Oney. https://www.leofrank.org/trial-and-e...ial-testimony/

Konspirationer? Den enda som sysslar med det här är du som sprider ADL:s lögner om att Leo Frank blev dömd pga antisemitism. Oj då, det ser snarare ut som att det är anti-icke-judar av din typ som sprider de alternativa sanningarna.
Citat:
Är det inte märkligt att det i princip inte finns någon oberoende person som undersökt fallet och anser att Frank är skyldig? Enda undantaget är flickans barnbarn.
Oberoende person? Menar du Oney då eller? Jag har redan visat att han inte är det, eller syftar du på oberoende personer som Leonard Dinnerstein, director of Judaic Studies? Till största del består litteraturen av cirkelrefererande judar som passar runt sina egna hopkok om antisemitism. I övrigt har du högsta domstolen i Georgias långa utredning, och de andra instanserna upp till högsta domstolen som ej fann någon anledning att ändra domen.

Eftersom orginaldokument skannats in och domen från Georgias högsta domstol offentliggjorts de senaste åren inger det dock hopp om att en mer sanningsenlig debatt kring fallet kan föras utan att skribenter kommer undan med att referera till zionistiska och pro-judiska alster vilkas källor är likvärdiga med hörsägen.
Citat:
Jag måste fortsatt säga att ju mer jag granskar fallet desto mer säker blir jag på att det måste varit negern. Citerar Frank:
Jo, det är knappast märkligt om du gör som i denna tråd och ignorerar allt som talar emot det du tror på.
Ang. citatet, för det är ju inte alls vad man skulle säga i den situationen.
Citera
2019-09-25, 10:12
  #302
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagerkristenlol
Du har inte undersökt någonting, men om du har gjort det seriöst visar jag i citatet nedan att du inte är kompetent nog för den uppgiften.
"Om man t.ex. kollar Lees vittnesmål" Ha! Återigen visar du din totala okunskap då du tror att ett huvudvittnes vittnesmål inte är längre än 15-20 meningar. Att Newt Lee erbjudit sig sova inne i fabriken men inte fick medger till och med Oney. https://www.leofrank.org/trial-and-e...ial-testimony/

Konspirationer? Den enda som sysslar med det här är du som sprider ADL:s lögner om att Leo Frank blev dömd pga antisemitism. Oj då, det ser snarare ut som att det är anti-icke-judar av din typ som sprider de alternativa sanningarna.
Oberoende person? Menar du Oney då eller? Jag har redan visat att han inte är det, eller syftar du på oberoende personer som Leonard Dinnerstein, director of Judaic Studies? Till största del består litteraturen av cirkelrefererande judar som passar runt sina egna hopkok om antisemitism. I övrigt har du högsta domstolen i Georgias långa utredning, och de andra instanserna upp till högsta domstolen som ej fann någon anledning att ändra domen.

Eftersom orginaldokument skannats in och domen från Georgias högsta domstol offentliggjorts de senaste åren inger det dock hopp om att en mer sanningsenlig debatt kring fallet kan föras utan att skribenter kommer undan med att referera till zionistiska och pro-judiska alster vilkas källor är likvärdiga med hörsägen.
Jo, det är knappast märkligt om du gör som i denna tråd och ignorerar allt som talar emot det du tror på.
Ang. citatet, för det är ju inte alls vad man skulle säga i den situationen.

Men det du länkar bekräftar inte det du säger. Citerar ut din länk:

No, he didn't give
me any different instructions on that Saturday, he didn't tell me not to
go in the basement or in the metal department. He allowed me to carry
out the instructions just like I had been doing before. Yes, if I had gone
back to find out whether that door was closed or not, I would have found
the body, but I could see if the door was open, because there was a light
back there. No, it wasn't open that night. It was shut when I found the
body.

Inte för att det skulle spelat någon roll. Det är hur som helst irrelevant för Franks skuld eftersom den som la lapparna i flickans händer måste ju gjort det med tanke att kroppen skulle hittas.

Det är de här halvsanningarna som ni hela tiden kommer med som stör mig.

Alla har fel utom ni, som sitter med den fulla sanningen. Ni och några anonyma websajter som i vissa fall drivs av bekräftade antisemiter och dömda pedofiler. Alla andra avfärdar ni som opålitliga.

Orsaken för att ADL behövs är inte för att Frank dömdes för att han var judisk. Men han lynschades möjligen för att han var jude, och efter hans död spreds antijudiskt hat och olika grupper har fortsatt sprida att han var skyldig. Därför lämnade de flesta judar delstaten.
Varför annars göra en så stor sak av Frank? Jo för att en del människor är övertygade om att Juden alltid ljuger och att Frank omöjligt kan vara oskyldig.
Citera
2019-09-26, 21:25
  #303
Medlem
jagerkristenlols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Men det du länkar bekräftar inte det du säger. Citerar ut din länk:
Det där var senare, och inte vad jag åsyftade. När Lee kom till fabriken klockan fyra blev han tillsagd av Frank att gå ut på stan och komma tillbaka två timmar senare. Då påpekade han dessutom att han kunde lägga sig och sova (enligt vissa vittnen fanns det en säng i källaren), men Frank ville uppenbarligen inte ha honom i fabriken.
Citat:
Inte för att det skulle spelat någon roll. Det är hur som helst irrelevant för Franks skuld eftersom den som la lapparna i flickans händer måste ju gjort det med tanke att kroppen skulle hittas.
Nu vet jag inte för vilken gång i ordningen du visar dig totalt inkompetent, men jo, det spelar roll. Franks beteende förklaras troligen av att han ville hinna distansera sig från mordplatsen tills dess att kroppen hittades.
Citat:
Det är de här halvsanningarna som ni hela tiden kommer med som stör mig.

Alla har fel utom ni, som sitter med den fulla sanningen. Ni och några anonyma websajter som i vissa fall drivs av bekräftade antisemiter och dömda pedofiler. Alla andra avfärdar ni som opålitliga.
Vilka ni? Vilka halvsanningar? Det som stör mig är att du är helt oförmögen att debattera hederligt utan så fort något går emot det du vill tro hoppar du vidare till något annat, och trots att du får svar på argument så ignorerar du när du inte kan svara och bara upprepar samma argument likt en trasig grammofonskiva.
Citat:
Orsaken för att ADL behövs är inte för att Frank dömdes för att han var judisk. Men han lynschades möjligen för att han var jude, och efter hans död spreds antijudiskt hat och olika grupper har fortsatt sprida att han var skyldig. Därför lämnade de flesta judar delstaten.
ADL bildades för att försvara Leo Frank INNAN han blev lynchad. Han lynchades senare inte för att han var jude, utan för att guvenören efter stora påtryckningar omvandlade straffet hängning till livstids fängelse. Det sågs som maktmissbruk och som reaktion fördes Frank bort och hängdes (eller lynchades) av personer som ville utmäta den rättvisa staten beslutat om.

"olika grupper har fortsatt sprida att han var skyldig"..Jag vet inte vad jag ska säga, antingen driver du med mig eller så är du helt slut i huvudet. Kanske det sprids eftersom att han blev dömd i domstol vilket även fastställdes i Georgias högsta domstol. Oj, spreds antijudiskt hat. Skulle det vara särskilt konstigt då judiska organisationer med full kraft ställde sig bakom Frank innan bevis ens presenterats, och att de efter rättegången fortsatte att sprida lögner om att domen ska ha berott på antisemitism.
Citat:
Varför annars göra en så stor sak av Frank? Jo för att en del människor är övertygade om att Juden alltid ljuger och att Frank omöjligt kan vara oskyldig.
Har du inte förstått någonting? De som gjort Frank till en stor sak är de judiska organisationer som pumpat ut propaganda om Franks oskuld, fabricerat bevis och tjuter antisemit åt alla som inte spelar med. Det är också talande för skurkorganisationen ADL då deras riktiga bevekelsegrund är att gynna judar.
__________________
Senast redigerad av jagerkristenlol 2019-09-26 kl. 21:29.
Citera
2019-09-27, 01:07
  #304
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagerkristenlol
Det där var senare, och inte vad jag åsyftade. När Lee kom till fabriken klockan fyra blev han tillsagd av Frank att gå ut på stan och komma tillbaka två timmar senare. Då påpekade han dessutom att han kunde lägga sig och sova (enligt vissa vittnen fanns det en säng i källaren), men Frank ville uppenbarligen inte ha honom i fabriken.

Det bevisar inget.

Tycker du verkligen att ALLA bevisen talar för att Frank gjorde det? Tycker du inte att det hela är klumpigt gjort och att det finns mer som tyder på att Conley gjorde det? Varför skulle Frank sätta de breven i flickans händer? Varför skulle Frank involvera Conley i mordet genom att låta honom skriva lapparna?

Varför är det just bevisade antisemiter, som John de Nugent som driver leofrank.org, eller Kevin Strom som skapade leofrank.info, som är de som så engagerat driver Franks skuld?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback