Citat:
Ursprungligen postat av
uea
Mycket som svider i Socialdemokratin.
Och här finns det mycket som svider i socialdemokratin. Uppluckrade turordningsregler, sänkt skatt för höginkomsttagare och friare hyressättning i nyproduktion är reformer som Socialdemokraterna gick till val på att bekämpa. Nu ska de bli verklighet vilket riskerar att bli en dyrköpt historia för ett parti som redan tappat bland arbetare, bland unga och på landsbygden. Krav har kommit från både LO, SSU och Tankesmedjan Tiden på att januariöverenskommelsen måste omförhandlas.
Men det lär inte hända – Stefan Löfvens målsättning är som bekant att både fördjupa och bredda sitt mittensamarbete.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/a...cialdemokratin
Frågan du måste ställa dig är vem som är Sossarnas kärnväljare idag. Vi är 300 industriarbetare på jobbet som inte en enda (vad jag vet) röstar på socialdemokraterna. Tjänstemännen tror jag heller inte är så förtjusta i den politiken utan det är tre grupper som utmärker sig.
Invandrare som saknar jobb och livstidsröstande pensionärer samt folk som arbetar kommunalt i offentlig sektor.
Sossarna har ju själv profilerat sig som ett invandrarparti eftersom de anser att invandrare är "den nya arbetarklassen".
Vad de glömmer är att pensionärerna inte kommer att leva för evigt, att den nästa enbart är mellanösternfolk och afrikaner som röstar rött och skulle det bara till ett islamistiskt parti i Sverige lett av en känd imam med sunnitisk trosinriktning kommer sossarna tappa 10% på en natt.
Varför ingen har startat ett islamistiskt parti än är en gåta. De har ju lätt 1,5 miljoner röstberättigade som hade röstat på dem.
Jag tror socialdemokratins "storhetstid" är förbi. De kommer marginaliseras till 15% inom två val. Speciellt med det facit vi har nu.
Dock tror jag inte SD lär öka mer än de har ökat till nu. Speciellt kvinnor har jävligt svårt eftersom de oftast låter känslor diktera deras val. Dessutom tillhör många av gruppen invandrade kvinnor även gruppen som arbetar i offentlig sektor pga att instegsjobb och andra skattestimulerade arbeten suger åt sig denna grupp. Även kultur i offentligheten är mättad med kvinnor som givetvis dels röstar för att behålla sina egna skattefinansierade arbeten och dels röstar med "hjärtat"..
Säger inte att det stämmer till 100% men är övertygad om att jag är rätt nära sanningen. Rörande de som anser att mina åsikter är ruttna mansplainande förlegade och unkna mansåsikter så har jag bara en sak att säga..:
En häst är en häst även om man anser att den inte är en häst.