Citat:
Ursprungligen postat av
Orten19
Har arbetat på mitt nuvarande jobb i flera år och har aldrig riktigt känt mig hemma där och det blir bara värre för varje dag. Jag pratar inte med någon då vi inte har något gemensamt och jag är en av väldigt få på företaget som pratar så lite, därför ses jag som konstig och får ingen respekt.
Gör även ganska många fel så börjar tro att jag helt enkelt inte är bra på det jag gör trots flera års erfarenhet. Blir därför väldigt självkritisk och ett litet slarvfel kan förstöra hela dagen.
Letar desperat efter nya jobb och har laddat upp färska cv:n hos bemanningsföretag men det finns inte mycket jag är kvalificerad för. Är beredd att flytta från staden för ett nytt jobb så fort som möjligt då jag inte har några vänner ändå.
Blev långtidssjukskriven för två år sedan för psykisk ohälsa och känner att samma tankar och känslor börjar återvända.
Jag tror att jag kan bli lycklig i livet bara jag lyckas byta jobb. Har även funderat på att börja plugga men finns ingenting jag kan tänka mig att stå ut med i 2-3 år så jag känner mig helt fast i livet.
Tips?
Innan du kan gå vidare i livet, så behöver du komma i underfund med vad du vill jobba med? Det är inte lätt att veta. Då får du sikta på det som du kan tänka dig att trivas med, i din nuvarande situation.