• 1
  • 2
2019-09-10, 08:56
Medlem
Haddock93s avatar
https://www.expressen.se/nyheter/sd-...h-sexintriger/

Känns som det är samma visa varje gång från etablissemanget. Direkt SD ökar i opinionen och hotar om att bli största parti kommer det nyheter om skandaler inom partiet, igår var det en politiker som utreds för bedrägeri, idag handlar det om kvinnohat. Sammanträffande?

Rätt uppenbart vad det handlar om, eliten och politikerna i Sverige är desperata och rädda för SDs framgångar och försöker skrämma väljarkåren som vanligt.

Frågan är då, kommer det fungera? Känns som att de flesta som röstar SD i dagens läge är immuna mot dessa ”hit-jobs” för de ser rakt igenom agendan bakom det. Däremot vissa känsliga och naiva kanske påverkas men de skulle aldrig rösta SD oavsett.

Jag tror inte det kommer fungera i längden om samhällsutvecklingen fortsätter raseras, som vi ser mitt framför våra ögon just nu.
Senast redigerad av Haddock93 2019-09-10 kl. 09:01.
Citera
2019-09-10, 09:10
Medlem
Kommer säkert ge effekt i kommande OU men enbart kortvarigt, anledningen till att SD ökar är inget som kommer försvinna pga lite mediadrev
Citera
2019-09-10, 09:10
Medlem
HVIT.s avatar
Det är klart att det är ett sammanträffande. Judemedia har alltid en vänsteragenda och tror tydligen fortfarande att de kan påverka politiskt,
Citera
2019-09-10, 09:12
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Kommer säkert ge effekt i kommande OU men enbart kortvarigt, anledningen till att SD ökar är inget som kommer försvinna pga lite mediadrev

Tror jag med, det är en kortvarig strategi och glöms av efter någon vecka.
Citera
2019-09-10, 09:15
Medlem
Spelar ingen roll hur mycket SD ökar i diverse undersökningar.

När det sedan är val så röstar den fega jävla svensken ändå på S, M eller något annat svekfullt parti.

Det såg vi förra valet.
Citera
2019-09-10, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://www.expressen.se/nyheter/sd-...h-sexintriger/

Känns som det är samma visa varje gång från etablissemanget. Direkt SD ökar i opinionen och hotar om att bli största parti kommer det nyheter om skandaler inom partiet, igår var det en politiker som utreds för bedrägeri, idag handlar det om kvinnohat. Sammanträffande?

Rätt uppenbart vad det handlar om, eliten och politikerna i Sverige är desperata och rädda för SDs framgångar och försöker skrämma väljarkåren som vanligt.

Frågan är då, kommer det fungera? Känns som att de flesta som röstar SD i dagens läge är immuna mot dessa ”hit-jobs” för de ser rakt igenom agendan bakom det. Däremot vissa känsliga och naiva kanske påverkas men de skulle aldrig rösta SD oavsett.

Jag tror inte det kommer fungera i längden om samhällsutvecklingen fortsätter raseras, som vi ser mitt framför våra ögon just nu.

Så länge det finns människor som tycker den förda politiken är bra så kommer de att fortsätta rösta på nuvarande partier oavsett vad media skriver.

Alternativt bryr de röstande sig inte för att politiken inte påverkar dem.
Dock har jag svårt att se varför pensionärer röstar på S eftersom de fått det så knapert.

Sen undrar jag hur folk med väldigt dyra bilar kan rösta på S eftersom skatterna på bilar gått upp markant samt att drivmedelsskatterna går upp. Den gruppen kanske inte röstar alls?

Själv har jag svårt att se hur nuvarande regering ska kunna tackla rotorsakerna till problem vi ser i samhället.

I Helsingborg går 25% av eleverna ut högstadiet utan gymnasiekompetens. 10% för 15 år sedan. Det beskrivs som totalt kaos på skolor i Klippan. Ledningen för skolan säger att de arbetar med "värdegrundsarbete".
Att häva denna mjuka inställning från skolverkets direktiv kommer ta tid. För uppenbarligen funkar den ej och oavsett vem som sitter i regeringsställning är alla statliga institutioner och verk mättade med folk som rekryterats under röda perioder.

Detta har pågått under lång, lång tid.

Hade staten bara ägnat sig åt dess kärnuppgifter och kommunerna likaså hade vi sett en helt annan resurstillgång och möjligheter att få till positiv förändring.
Citera
2019-09-10, 09:19
Medlem
Enoch.Thulins avatar
en partikultur där det gäller att alltid vara lojal med partiet, att antingen är man inne i värmen eller utfryst.
Typ som i alla andra partier.
Citera
2019-09-10, 09:33
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrstardust
Spelar ingen roll hur mycket SD ökar i diverse undersökningar.

När det sedan är val så röstar den fega jävla svensken ändå på S, M eller något annat svekfullt parti.

Det såg vi förra valet.

Precis, vem fan bryr sig idag. 2018 visade att det mer eller mindre är kört.

Förra mandatperioden hade verkligen allt:
Terrordåd. Decemberöverenskommelsen, Nyår & Festivalvåldtäkter, Peter Springare, Migrationsinvasionen, Husby upploppen, internationellt uppmärksamhet, Dan Eliasson, Mehmet Kaplan, Beviset om tiggare, PISA rapporten, "Feministisk regering" som slickar Saudiarabien och senare Irans röv med ursäkter och slöja, Saudi Arabien som röstas fram som kvinnorepresentanter i FN av Sverige. mass-bilbränder, fattigpensionärer, terrorvåg i Europa.

Och ändå så lyckades media och normerna i samhället att få svensken att tveka på valdagen, röstar på sitt traditionella parti, för att sedan direkt efter ångra sin röst när masspsykosen lagt sig efter valdagen och påtryckningarna upphör.

Riktigt jävla tragiskt. Men det verkar som att detta är Sveriges öde. Jag har definitivt förlorat all hopp kring valen.
Senast redigerad av ReiseReise 2019-09-10 kl. 09:35.
Citera
2019-09-10, 09:39
Medlem
15minFames avatar
Det finns folk i alla partier som tar dåliga beslut, så det såna artiklar påverkar inte mig. Som kvinna kommer jag aldrig att rösta för islamister och sharia. Då finns det bara SD eller AfS att rösta på.
Citera
2019-09-10, 10:00
Varför hatar etablissemanget SD så förbannat mycket? Tycker dom att den nuvarande regeringen är bättre? Men de bryr väl sig antagligen inte om alla skjutningar, våldtäkter, rån och sprängningar så länge det inte drabbar dom själva, men de är väl också de sista som kommer drabbas antar jag.
Såhär kommer det förstås också att se ut inför valen 2022 och 2026.
Citera
2019-09-10, 10:02
Medlem
SD har en usel kvinnokultur.

Bra att det kommer fram och kan diskuteras. Jag tänker inte sitta som andra SD-anhängare och försvara det. Alla inom SD vet om att det är sant. SD-toppen agerar sedan som en sekt och ska smutskasta de kvinnor som avslöjar hur det förhåller sig med de mest tråkiga gamla argument om att kvinnorna var promiskuösa, är i klimakteriet, är psykiskt störda eller ha drogproblem.

SD borde sätta upp skyltar i sina lokaler där det står: "Förbjudet att våldta". Kanske skulle ge result.
Citera
2019-09-10, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
Varför hatar etablissemanget SD så förbannat mycket? Tycker dom att den nuvarande regeringen är bättre? Men de bryr väl sig antagligen inte om alla skjutningar, våldtäkter, rån och sprängningar så länge det inte drabbar dom själva, men de är väl också de sista som kommer drabbas antar jag.
Såhär kommer det förstås också att se ut inför valen 2022 och 2026.

Media och regering har panik....

Sjuklöverns siffror fortsätter gå neråt - SD fortsätter stiga...

Trots att media och regering kommer med löften som "vi skall utreda" (Brott , kraschande ekonomier o.s.v) vilket "alltid har funkat"
Trots att media och regering öppnat gränserna så att det kommit in 1M invandrare som enligt deras tycke inte ens skulle fundera på att rösta Höger

Dom inser inte att med dagens mass-mediala samhälle så är inte media som det var på 80-talet (Det kallades kvällspressen av anledningen att Aftonhoran/Bajspressen levererades först på eftermiddagarna till återföräljarna). Folk är mycket mer medvetna om exakt vad som händer i deras närområde och landet runt.

Självklart har dom panik - merparten är ju på väg att förlora deras jobb (Både politiker och media) - dom försöker med näbbar och klor hålla sig kvar vid sina inkomster.

Att ingen inom media reagerar på att vår nya utrikesminister är "bundis" med ett land som förespråkar att kvinnor skall stå vid spisen , laga mat och hålla käft - endast öppna munnen när mannen vill ha en avsugning är helt ofattbart!

Media har endast intresse om att skönmåla regeringen och smutskasta allt som kan ha inverkan på att fälla den
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in