2019-09-06, 21:51
Medlem
Flickpojkens avatar
Låt mej understryka att jag inte pratar om 2 in 1 eller likande cromebook. 2 in 1 är förresten de sämsta konceptet som finns enligt mej.

Jag har letat hela dagen och i denna storlek så verkar de bara finns så kallade netbooks som är en ett lågpris koncept.

Inom premium segmentet hittar jag 13 tums som minsta skärmstorlek.

Vilket är beklagligt då 11-12 tum räcker. Och en 13 tummar inte gör något för att öka produktiviteten. Ska man förbättra sin produktivitet måste up på 15" då man dessutom får ett bättre tangentbord med "page upp" och "page down" knappar och får en dator som lämplig till bildbehandling.

Jag äger en MacBook Ai från 2012 den har en skärm på 11,6". Fungerar perfekt till allting. borstsätt från de jag nämner ovan där en 15" är att föredra men där en 13" inte tillför något.

Betänk också va liten en 11,6" dator skulle va idag. Min macbook 11,6" har tjocka kanter. tog man bort merparten av dom skulle man fortfarande ha ett lika stort tangentbord. Men utvändigt skulle datorn bli otroligt liten bara något större än en 10" tablet.

Varför gör ingen tillverkare detta!? Eller har jag missat något? Finns de någon sådan modell på markanden?
Senast redigerad av Flickpojken 2019-09-06 kl. 21:54.
Citera
2019-09-07, 23:06
Medlem
Flickpojkens avatar
Ingen som har eller vill ha en premium laptop som är 11" och utnyttjar de tunna kanter som möjliga på laptops idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in