• 3
  • 4
2024-01-25, 14:07
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al1zer
Som jag förstått det är det väldigt komplicerat att testa THC-halten på en cannabisbatch och den kan variera en hel del, beroende på var på plantan eller vilken planta av skörden du väljer att testa. Så bara för att du får ett resultat på 0.2% THC betyder inte det nödvändigtvis att det stämmer för hela skörden. Det kan mycket väl trilla ned så kallade "hot nugs" i påsen om man har tur (eller otur)
Har själv blivit rätt bäng på cbd-gräs ett par gånger och jag röker THC så gott som dagligen.

Citat:
Ursprungligen postat av Mumindalen11
Det du beskriver är basically normal effekt av fullspektrum CBD.
Olja är aldrig fullspektrum i Sverige, så därför du inte fått den effekten där.

Absolut inte bäng, men skön/taggar ner lite grann.

Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
Så hur röker man en cbd bud på enklaste sätt? I min ungdom meckade jag hasch med tobak och rökte så. Men har slutat röka tobak för länge sedan så vill inte blanda in tobak.

Kan man bara finhacka en bud med kniv, trycka i en majspipa och puffa på? Känner inte för att köpa papper och försöka rulla en joint, var 25 år sedan sist.

(FB) THC-metaboliter och indikation på cannabisbruk kontra föda med naturliga halter THC?

CBD kan omvandlas till THC vid förbränning.
Citera
2024-01-25, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
(FB) THC-metaboliter och indikation på cannabisbruk kontra föda med naturliga halter THC?

CBD kan omvandlas till THC vid förbränning.
Sker knappast vid vaporisering. Föredrar oralt eller sublingualt över att vaporisera det, men sedan så är jag mest ute efter medicinska effekter.

Det folk upplever effekter utav är alla mindre cannabinoider ihop med terpener. Folk får starka medicinska effekter men tror att dom blir brända, medan det är rätt annorlunda om man jämför. Liksom var för sig är dom medicinska cannabinoider milda men när man kombinerar flera ihop med terpener så blir det ett helt annat resultat.

Cbdprodukter är väldigt medicinska och funktionella, du kan använda dom vid det mesta av olika slags aktiviteter (skulle inte rekommendera köra bil även om vissa gör det och blir rätt klara av det).

Jag har inte upplevt samma bieffekter från cbd som jag fick från thcgräs (som jag slutade använda typ x antal år sedan på grund av diverse, bland annat bieffekter).

Folk som typ aldrig rökt bra gräs tror dom blir brända av cbd, medan dom får bra medicinska effekter som sagt. Att bli ångestdämpad, mindre stressad och mindre deprimerad betyder knappast att du är bränd. När du är bränd så är man rätt borta i skallen, man trippar nästan. Blir inte så med cbd då cbd modulerar effekterna på grund av dess cb1antagonistiska egenskaper. Cbg gör likadant, i små doser kan det ändra effekten och lägga till en nyans men i större doser minskar det ruset och gör effekten mer medicinsk.

Folk som inte tål thc kommer mest troligen tåla cbd. Får man ångest av thc så kommer cbd minska ens ångest istället. Även schizofrena kan använda cbd (dock utan thc) enligt vetenskapen. Skulle dock inte rekommendera broad spektrum utan isolat för någon med sådana symptom/genetik. Det är alltså så pass annorlunda i jämförelse med thc/gräs.
Citera
2024-01-25, 18:36
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0.N4M3
Sker knappast vid vaporisering. Föredrar oralt eller sublingualt över att vaporisera det, men sedan så är jag mest ute efter medicinska effekter.

Det folk upplever effekter utav är alla mindre cannabinoider ihop med terpener. Folk får starka medicinska effekter men tror att dom blir brända, medan det är rätt annorlunda om man jämför. Liksom var för sig är dom medicinska cannabinoider milda men när man kombinerar flera ihop med terpener så blir det ett helt annat resultat.

Cbdprodukter är väldigt medicinska och funktionella, du kan använda dom vid det mesta av olika slags aktiviteter (skulle inte rekommendera köra bil även om vissa gör det och blir rätt klara av det).

Jag har inte upplevt samma bieffekter från cbd som jag fick från thcgräs (som jag slutade använda typ x antal år sedan på grund av diverse, bland annat bieffekter).

Folk som typ aldrig rökt bra gräs tror dom blir brända av cbd, medan dom får bra medicinska effekter som sagt. Att bli ångestdämpad, mindre stressad och mindre deprimerad betyder knappast att du är bränd. När du är bränd så är man rätt borta i skallen, man trippar nästan. Blir inte så med cbd då cbd modulerar effekterna på grund av dess cb1antagonistiska egenskaper. Cbg gör likadant, i små doser kan det ändra effekten och lägga till en nyans men i större doser minskar det ruset och gör effekten mer medicinsk.

Folk som inte tål thc kommer mest troligen tåla cbd. Får man ångest av thc så kommer cbd minska ens ångest istället. Även schizofrena kan använda cbd (dock utan thc) enligt vetenskapen. Skulle dock inte rekommendera broad spektrum utan isolat för någon med sådana symptom/genetik. Det är alltså så pass annorlunda i jämförelse med thc/gräs.

Beror på temperaturen i vapen.

Rörande farmakodynamiken kring CBD håller jag helt med dig.
Folk borde spana in CB2 agonister, såsom beta-caryophyllene.

Någon jävel i USA tog patent på det i användandet av som en behandling mot schizofreni.

https://patents.google.com/patent/EP2827846A1/en

Nootropicsdepot har det bland annat..
Citera
2024-01-25, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Beror på temperaturen i vapen.

Rörande farmakodynamiken kring CBD håller jag helt med dig.
Folk borde spana in CB2 agonister, såsom beta-caryophyllene.

Någon jävel i USA tog patent på det i användandet av som en behandling mot schizofreni.

https://patents.google.com/patent/EP2827846A1/en

Nootropicsdepot har det bland annat..

Yes. Finns även flera andra naturliga cb2 agonister som inte är hampa.

Men jag upplever inte att cbd blir thc när man vaporiserar det på 150-180 grader Celsius, iaf inte så det blir märkbart och inte starkare än andra RoAs. Man får bra medicinska effekter utav cbg cbd cbc cbn cbt terpener o.s.v.

Får dessutom bättre effekter om jag konsumerar det oralt/sublingualt så jag föredrar det och vaporiserar nästan aldrig (mina lungor tål inte något annat än luft).
Och även om en liten mängd skulle bli thc så är det inte tillräckligt för att göra dig hög likt med vanligt gräs, återigen på grund av cbds antagonistiska egenskaper. Cbg har också modulerande effekter och sätter ett tak på vilka effekter man kan få av aktiva cannabinoider.

Alltså även om cbd buds skulle innehålla 3-5% thc så skulle det vara väldigt annorlunda i jämförelse med vanligt gräs.
Tycker man borde höja gränsen till 3-5% thc typ. Det hade hjälpt människor som är sjuka och folk som vill ha mildare medicinska produkter hade hellre valt det lagligt istället för traditionell illegal cannabis.

Dom måste göra något, antingen ändra(höja) gränsen på tillåtet thcvärde i hampa eller legalisera cannabis. Nuvarande narkotikapolitik är mycket destruktivt och icke fungerande - vi måste verkligen tänka om och omprioritera. Man lägger enorma pengar på att straffa knarkare eller kanske t.o.m. tvångsvårda(kanske inte görs längre på grund av mänskliga rättigheter) när dom inte vill bli rena och bara fortsätter att knarka.
Man måste förstå att människor kommer göra som dom vill, onödigt att slösa miljoner på någon som inte vill bli hjälpt. Ge dom istället hjälp och verktyg för att bli kvitt destruktiva missbruk om dom nu inte kan hantera droger som normala människor gör på helgen med alkohol o.s.v.

Att straffa bruk slår tillbaka mot samhället där utanförskap, mental ohälsa och arbetslöshet haglar. Det är inte gångbart i ett modernt och vetenskapligt samhälle där vi värnar om friheten och mänskliga rättigheter.
Senast redigerad av N0.N4M3 2024-01-25 kl. 19:10.
Citera
2024-01-25, 19:07
Medlem
Galdars avatar
För att svara på ts fråga , om du meckade i samma grinder som du meckar vanligt gräs med kan det kommit med lite kief eller bud smulor från riktigt gräs .

Av de mer potenta cbd hasch sorterna kan jag känna mig riktigt avslappnad i ansiktet , vill förtydliga att jag endast röker det i örtvape, spliff har inte lika hög verkningsgrad.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in