Flashback bygger pepparkakshus!
2024-10-24, 09:11
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Det är DU som är naiv och drar en massa skit ut din lilla stjärt.
Säger den som tror på myndigheterna. Ditt jävla spån!
Citera
2024-10-24, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Nej. Men jag menar att fortkörning ska dömas objektivt. Det kan inte göras med fartkameror. Och det fattar vem som helst med en hjärna. Det är därför det är glasklart att kameror är enbart till för att få in pengar.

Menar du en typ av flytande bötesskala eller, så som det finns i ex. Norge?
Man kan tycka vad man vill om det, men det enda vettiga som jag ser är ändå böter.
Jag bor ganska nära en skola där farten är satt till 30 km/h med en tydlig tavla som visar för alla vilken hastighet de håller och likväl är det alldeles för många som kör för fort och faktiskt ett antal i veckan som kör riktigt tokfort, vi talar om runt 100 km/h.
Hade det inte funnits böter, så hade det varit långt värre.
Ett alternativ skulle ju faktiskt kunna vara att utvisa alla invandrare som kör för fort. Det är ju redan så mycket annat man tänkt utvisa dem för.
Då hade det blivit fart på utvisningarna, samt det hade funnits hopp om nollvisionen i trafiken igen och garanterat hade de skärpt sig rejält.
Frågan är väl vad man ska göra med svenskar som kör för fort om det inte finns böter för det, samhällstjänst kanske eller köpa sossarnas lotter?
Senast redigerad av Kammadaj 2024-10-24 kl. 09:41.
Citera
2024-10-24, 09:29
Medlem
Citat:
Du har ju inga fakta själv.
Jo det finns forskning som visar att dödsolyckorna minskar med 20 till 30 procent, tack vara fartkameror.
Citera
2024-10-24, 09:32
Medlem
jag håller med, mellan GÖTEBORG och Dalsland där åker jag ofta finns det många kameror. Alla 'kör 70km gäller ofta (på motorvägen) och så fort åker man förbi kamera så drar ALLA till hundra igen., men tacka"gud" att än så länge har dom inte infört Norsk praksis. Den Falska reklamen gäller också SYSTEMBOLAGET som prisar sina öppettider och och att aldrig ha rea på sina varor som (redan är svindyra.) Ibland klämmer dom i ett hörn ett barn och säger vi säljer med "ansvar". Falska politiker räknar miljarder rinner i statskassa och i deras fickor. Tar det slut någon gång?
Citera
2024-10-24, 09:40
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Jo det finns forskning som visar att dödsolyckorna minskar med 20 till 30 procent, tack vara fartkameror.
Det finns forskning som kan visa precis vad som helst och jag kan slå vad om att den forskningen är vad myndigheterna använder för att rättfärdiga fartkameror. Och du gick på det!
Citera
2024-10-24, 09:42
Medlem
Citat:
Det finns forskning som kan visa precis vad som helst och jag kan slå vad om att den forskningen är vad myndigheterna använder för att rättfärdiga fartkameror. Och du gick på det!
Du tror inte på forskning?

Är du muselman?
Citera
2024-10-24, 09:46
Medlem
Så så många som bara tror här...
Vill staten få in pengar öka skatt på lön, bilköp, bensin etc etc. Nej inte till för pengar.
Citera
2024-10-24, 09:58
Att det skulle vara enbart för pengar rimmar illa med att de flesta fartkameror inte är aktiva...
Citera
2024-10-24, 10:29
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Du tror inte på forskning?

Är du muselman?
Jo då. Om den är trovärdig. Och opartisk. Du tror blint på allt vad myndigheterna säger. Snacka om naiv.
Citera
2024-10-24, 10:35
Medlem
Citat:
Jo då. Om den är trovärdig. Och opartisk. Du tror blint på allt vad myndigheterna säger. Snacka om naiv.
Jag talar om opartisk forskning.

et är ju enkel statistik, knappast raketforskning.

DU däremot drar bara saker ur din lilla illaluktande stjärt.
Citera
2024-10-24, 10:39
Avstängd
Det handlar inte bara om pengar - skrämma till lydnad till billigast möjliga sätt.

BEVISNING - ALLA KAMEROR ÄR INTE PÅ SAMTIDIGT

De som jobbar med kamerorna är kvinnor i kiruna som annars skulle vara arbetslösa o
bidragsparaziter
Citera
2024-10-24, 10:40
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Jag talar om opartisk forskning.

et är ju enkel statistik, knappast raketforskning.

DU däremot drar bara saker ur din lilla illaluktande stjärt.
Hur vet du att någon forskning är opartisk? För att någon sa så? Du har inte visat på någon forskning alls. Lägg ner.
Senast redigerad av llundberg57 2024-10-24 kl. 10:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in