• 1
  • 2
2019-09-02, 21:02
Medlem
Citat:
Former Blue Peter presenter Konnie Huq had an on-screen meltdown today and asked a Brexiteer if he would want to leave the EU even if it meant being beheaded.

Citat:
The ex-BBC broadcaster was accused of 'screeching' at fellow panel guest Mike Parry, who was arguing that Britain must leave the EU on October 31 even if all the consequences for the country are not yet clear.

Taking him to task Ms Huq said: 'Mike, would you want Brexit to happen now if suddenly the new term was that everybody's head gets chopped off?!'

Se videon - den är blott 46 sekunder lång men imponerande innehållsrik!

https://www.dailymail.co.uk/news/art...s-TV-show.html

Jag tycker ifs att videon i sig innehåller tillräckligt med diskussionsunderlag, men - varför är svenska debatter så tråkiga i jämförelse med brittiska? Har inte åsiktskorridoren lyckats dämpa engagemanget lika effektivt där som i Sverige? I takt med att allt mer fallerar i Sverige; kommer vi att få se en mer eldfängd valrörelse 2022? Kommer Morgan att jämföra SD med halshuggningar?
Senast redigerad av Bokklubben 2019-09-02 kl. 21:26.
Citera
2019-09-02, 21:05
Medlem
EU är en fin tanke som inte är riktigt mogen än. För att det ska fungera krävs det att samtliga deltagande länder ligger väldigt nära varandra på samtliga områden. Tills dess, SWEXIT!
Citera
2019-09-02, 21:11
Medlem
Adolf försökte med en stor Europa och redan då var det engelsmän som gillade inte idén.
Svenskar hade inte några större problem med det då.
Citera
2019-09-02, 21:17
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raikkonen
Adolf försökte med en stor Europa och redan då var det engelsmän som gillade inte idén.
Svenskar hade inte några större problem med det då.

Hur kom du fram till det? Vi svenskar hade inget alls att säga till om saken. Är du svensk med äldre släktingar fråga dom hur kul det var. Ligga i värnplikt drygt 5 år för att skydda gränsen mot Norge.
Citera
2019-09-02, 21:30
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Ja jag är ju för SWEXIT men om jag förlorar huvudet pga det så vill jag nog stanna i EU så hon har nog en bra poäng där.
Citera
2019-09-02, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Hur kom du fram till det? Vi svenskar hade inget alls att säga till om saken. Är du svensk med äldre släktingar fråga dom hur kul det var. Ligga i värnplikt drygt 5 år för att skydda gränsen mot Norge.
Jag syftade på dom svenska industrier som jobbade och sålde till Tyskland under kriget.
Mina äldre släktingar dödade ryssar på den tiden på finsk-ryska gränsen i Suomussalmi(farfar föddes där)och ibland långt inne i Ryssland.
Dom snackade aldrig om kriget efteråt
Citera
2019-09-02, 21:40
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raikkonen
Jag syftade på dom svenska industrier som jobbade och sålde till Tyskland under kriget.
Mina äldre släktingar dödade ryssar på den tiden på finsk-ryska gränsen i Suomussalmi(farfar föddes där)och ibland långt inne i Ryssland.
Dom snackade aldrig om kriget efteråt

Hur har du mage då att komma och klaga på hur Sverige hanterade situationen? Finnarna låg ju tom i bädd med Hitler. De var i allians. Jävla magstarkt att komma och klaga på Sverige då.

Det var ingen perfekt tid. Men Sverige då gjorde sitt yttersta för att undvika bli indraget. Vilket hade kostat väldigt många svenskar livet. De lyckades också men det var ju ingen kul tid direkt.
Citera
2019-09-02, 21:41
Medlem
franges avatar
Är det med andra ord vad globalisterna egentligen planerar? Att alla EU-motståndare skall halshuggas?
Citera
2019-09-02, 21:47
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Är det Englands svar på AOC ? Samma galna lysande ögon och retorik.
Citera
2019-09-02, 21:54
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Ja jag är ju för SWEXIT men om jag förlorar huvudet pga det så vill jag nog stanna i EU så hon har nog en bra poäng där.

Om du förlorar huvudet ändå men att du dessutom får snoppen avbiten av en bäver om du stannar i EU? Svåra frågor detta.
Citera
2019-09-02, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Är det Englands svar på AOC ? Samma galna lysande ögon och retorik.
Jag funderade just på vem som är Sveriges motsvarighet - vad heter hon som lyckades dra upp "järnrör" tre gånger i en debatt för några år sedan? Vill minnas att det blev anmält, men inte fällt.
Citera
2019-09-02, 21:57
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokklubben
Se videon - den är blott 46 sekunder lång men imponerande innehållsrik!

https://www.dailymail.co.uk/news/art...s-TV-show.html

Jag tycker ifs att videon i sig innehåller tillräckligt med diskussionsunderlag, men - varför är svenska debatter så tråkiga i jämförelse med brittiska? Har inte åsiktskorridoren lyckats dämpa engagemanget lika effektivt där som i Sverige? I takt med att allt mer fallerar i Sverige; kommer vi att få se en mer eldfängd valrörelse 2022? Kommer Morgan att jämföra SD med halshuggningar?

Det märks att den vänsterblivna globalisthäxan är desperat. Det där var så patetiskt. Rena känsloargument.
Senast redigerad av Mongoprofeten 2019-09-02 kl. 22:10.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in