Citat:
Ursprungligen postat av
hasseochtage
Det låter snarare som att du inte gillar att läsa personliga livsöden, men det finns det ju många andra som gör. Jag vågar hävda att de flesta författare hämtar inspiration från sina personliga erfarenheter.
Det är sant att jag tycker levnadsöden i stil med jag växte upp i en sekt/har haft en psykisk sjukdom/begått brott/blev misshandlad osv är extremt tråkiga.
Men skriver inte frågorna baserat på min smak, utan för att ts måste tänka till. Uppenbarligen har ts inte nåt sitt mål med utgivning och det har inget med mig eller min smak att göra. When nothing works, try something else, är ett talesätt jag hört. Ts måste börja vara hård mot sig själv och ställa sig de kritiska frågorna som förläggarna definitivt ställer. Eller ska målet vara ryggdunkningar på flashback? Ok, ts, din romansjälvbiografi är säkert underbar, fortsätt skicka in exakt samma bok till samma förlag år ut och år in, så kommer det nog till sist bli bra. Gav mig för övrigt en idé till en roman, "Mannen som stalkade förläggaren".