Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2021-01-18, 16:53
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen
Flygresor.se är ett skojarföretag.

Undvik bara.
Kan du mer konkret förklara vad du grundar det på?
Det är ju en sökmotor som letar reda på alla resebyråer där det däremot förekommer många skojare.
Jag använder den för att få en indikation om priset, sedan bokar jag numer nästan uteslutande hos flygbolaget. Bekvämare och säkrare. Både för information, avbokning, cancelations osv... Ahh visst ja, enklare att registrera poängen...
Citera
2021-01-20, 07:18
  #26
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hapoel
Kan du mer konkret förklara vad du grundar det på?
Det är ju en sökmotor som letar reda på alla resebyråer där det däremot förekommer många skojare.
Jag använder den för att få en indikation om priset, sedan bokar jag numer nästan uteslutande hos flygbolaget. Bekvämare och säkrare. Både för information, avbokning, cancelations osv... Ahh visst ja, enklare att registrera poängen...

Smart att utnyttja deras sökmotor och sedan anlita andra för bokningen.

Jag vet flera som blivit lurade när de bokat flyg genom Flygresor.se
Citera
2021-08-21, 03:14
  #27
Medlem
Motorprinsens avatar
Flygresor.se är ett uselt företag som anlitas på egen risk.
Citera
2021-08-21, 19:33
  #28
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen
Smart att utnyttja deras sökmotor och sedan anlita andra för bokningen.

Jag vet flera som blivit lurade när de bokat flyg genom Flygresor.se
Ungefär som Trivago (hotellsök). Ofta kan man söka där på den ort man ska till, man får lite tips om om var man kan bo vettigt. Sen kan man om inte annat gå in på hotellets egen hemsida och ofta få ett ännu bättre pris där. Är det ett enskilt hotell som inte tillhör någon kedja, vilka jag föredrar, så kan man ringa dessa. Då bokar du direkt utan att gynna Trivago.
Citera
2021-08-21, 19:52
  #29
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Har själv jobbat i resebranchen och finner det föga troligt att någon av de större siterna har fake-resor.

Alla visar enbart resor från Amadeus som är resesystemet i världen.

Däremot har det alltid varit så att fler sök på en resa ökar priset.
Därför skall man aldrig sitta och söka på "sin resa" under en längre period.

Antingen var det en kampanj som flygbolaget körde med som nu är slut, någon annan köpte dem eller så har TS sökt sönder biljetterna som nu blivit så dyr att de inte syns med filter eller liknande.

Någon annan förklaring är föga trolig.
(Nu citerar jag ett gammalt inlägg, men i alla fall)

Jag har själv råkat ut för det där. MEN jag gjorde själv en liten "fuling" Jag satt uppkopplad på hemnätverket med min privata laptop och fick ett högre pris på destinationen än när jag sökt tidigare på samma nätverk. Sökte sedan minuten senare på min jobbdator som jag körde på annan uppkoppling (via mobilt nätverk) och vips så fick jag exakt samma pris som första gången jag sökt på hemnätverket. Så något fuffens är det. Den saken är jag inte ensam om att uppleva.
Citera
2021-08-21, 21:03
  #30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
(Nu citerar jag ett gammalt inlägg, men i alla fall)

Jag har själv råkat ut för det där. MEN jag gjorde själv en liten "fuling" Jag satt uppkopplad på hemnätverket med min privata laptop och fick ett högre pris på destinationen än när jag sökt tidigare på samma nätverk. Sökte sedan minuten senare på min jobbdator som jag körde på annan uppkoppling (via mobilt nätverk) och vips så fick jag exakt samma pris som första gången jag sökt på hemnätverket. Så något fuffens är det. Den saken är jag inte ensam om att uppleva.

Att priset fluktuerar är något helt annat jämfört med "fake-resor". Det var vad jag opponerade mig emot.

Det är ingen hemlighet i att priset på flyg ändras om du söker ofta på samma avgång.

Systemet balanserar tillgång-efterfrågan och varje sökning ökar priset tillfälligt.

Sen kan en site i sig lägga på ytterligare samma sak som ett eget lager över Amadeus systemet.

Enda intressanta i ditt exempel är att priset verkar gå upp för exakt 1 "person".

Man borde testa och mappa exakt vad det är på en site genom att ta bort cookies och se om det är förklaringen eller om det är externa IP som används som identifierare.
Citera
2021-08-21, 21:12
  #31
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Att priset fluktuerar är något helt annat jämfört med "fake-resor". Det var vad jag opponerade mig emot.

Det är ingen hemlighet i att priset på flyg ändras om du söker ofta på samma avgång.

Systemet balanserar tillgång-efterfrågan och varje sökning ökar priset tillfälligt.

Sen kan en site i sig lägga på ytterligare samma sak som ett eget lager över Amadeus systemet.

Enda intressanta i ditt exempel är att priset verkar gå upp för exakt 1 "person".

Man borde testa och mappa exakt vad det är på en site genom att ta bort cookies och se om det är förklaringen eller om det är externa IP som används som identifierare.
Jo, jag har också varit med om att priset väl gått upp när man klickat på länken till rätt pris, men vips så blir det dyrare när man klickar på länken. Sen är det lite trist att systemen funkar som de funkar, vi som har lite kännedom om saken kan ju "gå runt problemet" medan andra luras. Detta gäller inte bara flygresor utan kan även gälla hotell och andra saker.
Citera
2021-08-22, 00:47
  #32
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Jo, jag har också varit med om att priset väl gått upp när man klickat på länken till rätt pris, men vips så blir det dyrare när man klickar på länken. Sen är det lite trist att systemen funkar som de funkar, vi som har lite kännedom om saken kan ju "gå runt problemet" medan andra luras. Detta gäller inte bara flygresor utan kan även gälla hotell och andra saker.

Flygresor.se står ändå ut vad avser usel service och fusk med prishöjningar.
Citera
2021-11-07, 20:33
  #33
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen
Flygresor.se är ett skojarföretag.

Undvik bara.

Värsta bolaget i branschen.

Ge dem inte en chans att blåsa dig också.
Citera
2022-04-30, 09:16
  #34
Medlem
LIDL.LUKTAR.BAJSs avatar
Bara jag som upplever att "prisjägaren" på flygresor.se endast har lockpriser?
Citera
2022-10-08, 10:12
  #35
Medlem
Masingas avatar
Jag har läst recensioner på alla reseförsäljare som säljer biljetter och alla får underkänt med många missnöjda resenärer. Hur är denna pajsssida fortfarande ens ett alternativ?
Citera
  • 2
  • 3
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3071934

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback