Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-09-01, 15:32
  #1
Medlem
Paddan1000s avatar
Jag ska till Japan midsommarveckan nästa år och vara borta en månad. Senaste månaden har det funnits flera olika flighter kring de aktuella datumen för under 23.000 kr för fyra personer och jag har därför inte känt någon stress. Jag skulle av kreditkortsskäl boka resan idag den 1:e September. Igår fanns alla resorna tillgängliga som vanligt, men idag är de plötsligt borta och de billigaste resorna med sämre flygtider kostar minst 26.000 kr.

Kan jag förvänta mig att resorna kommer tillbaka till samma pris nästa vecka, eller har jag missat min chans att boka resan billigt trots att jag har över 9 månaders framförhållning?
Citera
2019-09-01, 15:40
  #2
Avstängd
Platserna har väl blivit bokade helt enkelt, mindre platser kvar = högre pris.
Dom lägre priserna kommer inte komma tillbaka om en vecka utan om det finns platser kvar så kommer dom reas ut veckan veckorna före flight.
Citera
2019-09-01, 15:41
  #3
Medlem
covfefe...s avatar
Kolla på andra sajter. Håll inte på och sök på samma resa flera gånger utan att köpa. Klart de höjer priset om de ser att du verkar intresserad

Kayak har en indikation på om de tror att priserna på de biljetter du är intresserad av kommer att gå upp eller ner under närmsta tiden. Vet dock inget om dess kvalitet
Citera
2019-09-01, 15:42
  #4
Medlem
Hegamons avatar
Det där har jag lurat i en gång i tiden. Det är som jag förstår så att, webb-platsen lägger ut resor som egentligen inte finns. Reklamsyfte eller något. Dom du kan boka är enbart resor som finns och dom extra billiga har inte "gått åt/blivit sålda" utan dom fanns aldrig från början.

Det är lite irriterande men, jag brukar tänka att om jag lägger på några tusen på dom billigaste resorna så brukar det bli vad jag får betala. Men så bokar jag mestadels resor till Sydamerika, USA och England och där har jag sett det mönstret.
Citera
2019-09-01, 15:47
  #5
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Det där har jag lurat i en gång i tiden. Det är som jag förstår så att, webb-platsen lägger ut resor som egentligen inte finns. Reklamsyfte eller något. Dom du kan boka är enbart resor som finns och dom extra billiga har inte "gått åt/blivit sålda" utan dom fanns aldrig från början.

Det är lite irriterande men, jag brukar tänka att om jag lägger på några tusen på dom billigaste resorna så brukar det bli vad jag får betala. Men så bokar jag mestadels resor till Sydamerika, USA och England och där har jag sett det mönstret.

Men vad menar du hade hänt då om han hade försökt boka resan när han fick upp det första gången?
Citera
2019-09-01, 15:54
  #6
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Men vad menar du hade hänt då om han hade försökt boka resan när han fick upp det första gången?

Jag vet vad som händer; Resan går inte att boka, utan www-sidan hänvisar istället till en resa som kostar mera pengar. Den billiga resan försvinner helt och på skärmen listas bara dom lite dyrare alternativen.
Citera
2019-09-01, 16:00
  #7
Medlem
prova att ta bort kakerna
Citera
2019-09-01, 16:14
  #8
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
prova att ta bort kakerna

Ja, TS ska testa att ta bort kakorna eller byta webbläsare, för att se om priserna förändras då.
Citera
2019-09-01, 16:32
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, TS ska testa att ta bort kakorna eller byta webbläsare, för att se om priserna förändras då.
ja gör det ock återkom om resultatet
Citera
2019-09-01, 18:24
  #10
Medlem
Paddan1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpelaInteTuff
Platserna har väl blivit bokade helt enkelt, mindre platser kvar = högre pris.
Dom lägre priserna kommer inte komma tillbaka om en vecka utan om det finns platser kvar så kommer dom reas ut veckan veckorna före flight.

Priserna har ändrats på samtliga kombinationer av omkringliggande datum, så det känns konstigt att alla skulle ha blivit uppbokade samma dag.

Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Kolla på andra sajter. Håll inte på och sök på samma resa flera gånger utan att köpa. Klart de höjer priset om de ser att du verkar intresserad

Kayak har en indikation på om de tror att priserna på de biljetter du är intresserad av kommer att gå upp eller ner under närmsta tiden. Vet dock inget om dess kvalitet

Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, TS ska testa att ta bort kakorna eller byta webbläsare, för att se om priserna förändras då.

Jag har testat med en annan webbläsare och flera olika prisjämförelsesiter och flygbolagens egna hemsidor, men de billiga resorna är fortfarande borta. Jag ska prova imorgon på jobbet och se om de kommer tillbaka.
Citera
2019-09-01, 18:27
  #11
Medlem
Sökte på ARN-Tokyo utresa 17/6 och hem 15/7. Billigaste var 21 228 kr för 4 personer....
Citera
2019-09-01, 18:39
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimson
Sökte på ARN-Tokyo utresa 17/6 och hem 15/7. Billigaste var 21 228 kr för 4 personer....
5 papp per person ? jag sökte nyss på arn-Bkk 10 dec -1 jan hm 10-13 tusen p/p
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3071934

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback