Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-03-11, 00:26
  #1
Medlem
Enzo F Karlssons avatar
Hur går man tillväga när man ska grunda innan en matta läggs i badrummet?

Jag har en mattläggare som ska komma och lägga in en matta i mitt badrum. Han tipsade att jag kan grunda själv för att spara tid och pengar. Hur gör jag det steg för steg? Lägger jag primer innan fallspackling (som han kommer att fixa)? Ska jag använda latex eller silikon i skarvarna?

Vore schysst med ett svar från någon som har lite koll på hur en sådant arbete ser ut.
Citera
2006-03-11, 03:35
  #2
Medlem
kolla om du hittar nått tips här http://www.dinbyggare.com/oversikt.asp
Citera
2006-03-11, 18:55
  #3
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzo F Karlsson
Hur går man tillväga när man ska grunda innan en matta läggs i badrummet?

Jag har en mattläggare som ska komma och lägga in en matta i mitt badrum. Han tipsade att jag kan grunda själv för att spara tid och pengar. Hur gör jag det steg för steg? Lägger jag primer innan fallspackling (som han kommer att fixa)? Ska jag använda latex eller silikon i skarvarna?

Vore schysst med ett svar från någon som har lite koll på hur en sådant arbete ser ut.

Du kan ju fråga på ett byggvaruhus så får du lite tips där. Säg framförallt att mattläggaren gör fallspacklingen.

För att slippa sprickor i skarvarna mot vägg mm så kan det vara bra att använda förseglingsremsa (en särskild tejp).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback