Citat:
Ursprungligen postat av
Maranzano
Problemet är att vissa skulder har hamnat hos kronofogden och legat där ett tag. Ja alla har väl touchat kronkalle. Så de väl inte aktuellt.
Snälla är det någon som kan ge mig en konkret plan som jag kan följa för att stegvis lösa detta. Ger mig fan ångest.
Jo men du kan gå till banken ändå!
Jag har själv gjort det men då rörde det sig om flera mindre lån på totalt ca 40K. De kommer att lösa ut allting & baka ihop det i ett enda stort lån, typ som ett bolån. I värsta fall kanske du måste be ngn anhörig att gå i borgen för dig.
Men ring till banken & be om ett möte där du lägger alla korten på bordet. De kommer då att antingen lösa ut lånen eller säga att de behöver borgenär eller så rekommenderar de en skuldsanering & berättar hur du skall göra.
Om inte den vanliga banken kan lösa dina skulder pga av att du har prick hos kronofogden & ingen anhörig kan gå i borgen för dig rekommenderar jag en annan bank som t ex Lendo eller liknande. Du kanske inte får lika bra ränta men det är tusen ggr bättre än det du har nu.
Ring din vanliga bank direkt på Måndag eller maila dem via din inloggning & berätta läget. Ju snabbare du gör detta desto mer begränsar du skadan/skulden.
Men vänta inte för att du tror du kan slippa betala allt lite längre fram