Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-08-31, 20:30
  #157
Avstängd
krauthammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Populisterna i Storbritannien kommer att bli överförtjusta när det går dåligt för UK i framtiden. Allt kommer att gå att skylla på invandringen. Win Win.

Så kanske det blir så att alla i UK inte kommer att jubla då mycket kommer att bli sämre för vanligt folk, men Populisterna kan i alla fall glädja sig.

Det hela är så klart en konspiration från Bankernas sida för att undvika att EU börjar reglera penningtvätten av alla illegala pengar som rinner in till UK från forna kolonier.

Det finns vinnare även i denna soppa.

Case closed!

Edit: Menar du att Landet England ska ledas ut ur UK? Vilka fördelar medför det?


Hej, jag kanske uttryckte mig fel. Jag menar att UK(skottland,england,wales,guernsey,isle of man, och alla andra platser vars namn jag inte känner till , inkl nordirland) ska lämna EU och att EU inte på något sätt ska lägga hinder eller förhandla om detta utträde. Brexit means brexit.

Men BoJo har bestämt sig för att upplösa parlamentet och tvinga fram ett brexit.
BoJo ska inte ges samma preferenser i frihandelsavtal om motsvarande avtal redan slutits med EU. Bojo får kontakta varje enskilt land och förhandla till sig ett frihandelsavtal såsom EU gjort.

Ex: med Vietnam tog det över 10 år.
Med kanada: 5+ år och det är fortfarande inte i närheten av klart.

Det stämmer att London idag är världens finanscentra för penningtvätt. Det stämmer att EU lagt fram förslag som träder i kraft år 2022 som reglerar banksektorn.



Ett avtalslöst Brexit kommer vara förödande för UK.
Låt oss tala klarhet på den punkten
Citera
2019-09-02, 21:16
  #158
Medlem
[quote=krauthammer|68558948]
Citat:
Ursprungligen postat av Refexcel1
Så vem ska bekosta att hålla uppe hela systemet? Rivandet av tulla och tariffer var bara första steget i integrationen av den inre marknaden. Harmoniseringen av lagar är en mycket större och viktigare del vilket kostar pengar (som i för sig är värt när man kollar på ökningen i BNP/capita)./QUOTE]


Jag vill bara tillägga ett personligt problem.

Som egenföretagare måste jag söka ett EORI-nummer för handel med UK efter brexit.
Svenska tullverket har varit hjälpsamma mot oss företagare.
De har 3 dubblat personal som svarat i telefon och som man kan hjälpa en med harmoniseringskoder, bara man uppger vilken vara man tänkt förtulla och hämta in till Sverige (EU)

Omvänt. HM customs i UK har helt vägrat att förbereda inför brexit. Det tar veckor att få svar.
Det finns inga samordnings nummer så en vara som skall säljas till UK måste först kontrolleras i Sverige av frakt bolaget. Därefter i hamnen nere i dover.


Hela denna regeringsbrexit strategi går ut på att skapa kaos och sen låtsas om att det regnar.

Boris Johnson är ett skämt och snart en föredetting.

Han kommer att kalla till nyval när han förlorar majoritet i underhuset inom kort.

Tack för din input! Grymt bra med ett svar här på FB från någon som faktiskt upplever Brexit i realtid på företagssidan. Det du beskriver är precis samma som jag hört och upplevt med Brexit. En total röra och värre kommer det bli med en No-deal.
Citera
2019-09-02, 23:19
  #159
Medlem
ParisApaches avatar
Ett bra diagram i slutet av artikeln om hur dom olika alternativen kommer att utspela sig i veckan

https://www.dailymail.co.uk/news/art...ON-Brexit.html

Bra analys av Nigel Farage ang dagens händelser på LBC ca 8 min in i videon. Kan behövas som motvikt till Bonniers förvirrade propaganda om utvecklingen.

https://m.youtube.com/watch?v=vL0ZYQF3c-s
Citera
2019-09-02, 23:41
  #160
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Enligt Svensk media så kommer det bli nyval. Enligt Friatider så kommer Boris Johnson att tvinga England att gå ur EU utan avtal eller inte.
Citera
2019-09-05, 12:23
  #161
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Enligt Svensk media så kommer det bli nyval. Enligt Friatider så kommer Boris Johnson att tvinga England att gå ur EU utan avtal eller inte.
Igår gjorde Farage bedömningen att Boris enda väg framåt är nyval (oppositionen sätter sig emot det också).

Jag är lite förvånad hur många Eu-förespråkare i tråden som tror att det bara är att stoppa Brexit och köra vidare som om ingenting har hänt.
Engelsmän är inga konflikträdda svenskar. Splittringen av landet är rejält djup. Likaså är motståndet starkt ( se Farage framgång i EU (mindre deltagande men ändå)). Den här båten vänder man aldrig.
Citera
2019-09-05, 14:17
  #162
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Igår gjorde Farage bedömningen att Boris enda väg framåt är nyval (oppositionen sätter sig emot det också).

Jag är lite förvånad hur många Eu-förespråkare i tråden som tror att det bara är att stoppa Brexit och köra vidare som om ingenting har hänt.
Engelsmän är inga konflikträdda svenskar. Splittringen av landet är rejält djup. Likaså är motståndet starkt ( se Farage framgång i EU (mindre deltagande men ändå)). Den här båten vänder man aldrig.

Vad menar du med att Boris enda väg framåt är ett nyval? Vilka har han med sig på det tåget? Hur många?
Citera
2019-09-05, 14:29
  #163
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skugglav
Vad menar du med att Boris enda väg framåt är ett nyval? Vilka har han med sig på det tåget? Hur många?
Jag skrev att Farage såg det som Boris enda utväg ur det låsta läget. Eftersom det saknas stöd för alternativa regeringskonstellationer. Sossarna har ingen majoritet...avhopparna försöker bara stoppa Brexit.

Om det blir nyval återstår att se. Tory leder nämligen tvåsiffrigt vid senaste pollarna (samma tory som enligt majoritet av flashback saknar förankring för sin brexitpolitk)
__________________
Senast redigerad av godhetsaposteln 2019-09-05 kl. 14:35.
Citera
2019-09-05, 18:13
  #164
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Igår gjorde Farage bedömningen att Boris enda väg framåt är nyval (oppositionen sätter sig emot det också).

Jag är lite förvånad hur många Eu-förespråkare i tråden som tror att det bara är att stoppa Brexit och köra vidare som om ingenting har hänt.
Engelsmän är inga konflikträdda svenskar. Splittringen av landet är rejält djup. Likaså är motståndet starkt ( se Farage framgång i EU (mindre deltagande men ändå)). Den här båten vänder man aldrig.

Detta har med att i Sverige så finns det för få egenföretagare. Skulle varje Svensk vara självförsörjande så hade vi vågat säga som vi vill. Men i dagens läge så straffas vi otroligt hårt när vi säger NEJ.

Yttrandefrihet gäller ju inte i Sverige för övrigt. I England gör det så.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback