Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-08-25, 23:55
  #1
Medlem
Skattebrotts avatar
Jag har använt Duckduckgo istället för Google en längre tid. När jag nu skrev in www.google.com började censurmotorn Google säga att jag kan ändra inställningarna för hur Google samlar data om mig. Tydligen ville de försöka återfå mig som användare. När jag klickade vidare visade Google vad den trodde att jag var intresserad av. De flesta saker stämde. Men invandring var ett av ämnena och det stämmer inte.

Precis samma sak hände mig på Facebook för ett par år sedan. De har flaggat mitt konto som nån sorts rasist, trots att jag i själva verket älskar invandring och vill ha fri invandring och inte alls är intresserad av frågan om invandring. Det som jag däremot är intresserad av är islam, som jag är skarpt kritisk mot. Får man lov att vara kritisk mot en osann metafysisk föreställning som påfallande ofta förstör livskvaliteten för både anhängare och deras omgivning? Det verkar inte så.

Varför vill inte Google skilja mellan islamkritik och främlingsfientlighet?

Nej Google jag är inte ett dugg intresserad av invandringsfrågan men fortsätt ni gärna att tro det om ni vill. Det jag däremot är intresserad av är som sagt islamiseringen (oavsett om det är svenskar eller invandrare som islamiseras).

Google - ett av världens mest ointelligenta företag i förhållande till storleken?
Citera
2019-08-26, 00:08
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Jag har använt Duckduckgo istället för Google en längre tid. När jag nu skrev in www.google.com började censurmotorn Google säga att jag kan ändra inställningarna för hur Google samlar data om mig. Tydligen ville de försöka återfå mig som användare. När jag klickade vidare visade Google vad den trodde att jag var intresserad av. De flesta saker stämde. Men invandring var ett av ämnena och det stämmer inte.

Precis samma sak hände mig på Facebook för ett par år sedan. De har flaggat mitt konto som nån sorts rasist, trots att jag i själva verket älskar invandring och vill ha fri invandring och inte alls är intresserad av frågan om invandring. Det som jag däremot är intresserad av är islam, som jag är skarpt kritisk mot. Får man lov att vara kritisk mot en osann metafysisk föreställning som påfallande ofta förstör livskvaliteten för både anhängare och deras omgivning? Det verkar inte så.

Varför vill inte Google skilja mellan islamkritik och främlingsfientlighet?

Nej Google jag är inte ett dugg intresserad av invandringsfrågan men fortsätt ni gärna att tro det om ni vill. Det jag däremot är intresserad av är som sagt islamiseringen (oavsett om det är svenskar eller invandrare som islamiseras).

Google - ett av världens mest ointelligenta företag i förhållande till storleken?

Google/Globalisterna (judarna) vill splittra Europa genom massinvällandet av kaozmuslimer.
Citera
2019-08-26, 00:10
  #3
Medlem
Tremendouslys avatar
Din logik: Muslimer kan ockupera ett land och sluta med islam. Med denna invandrarockupation så får man också islam. Svälj eller spy. Jag väljer att spy i en helig Koran.
Citera
2019-08-26, 00:10
  #4
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Jag har använt Duckduckgo istället för Google en längre tid. När jag nu skrev in www.google.com började censurmotorn Google säga att jag kan ändra inställningarna för hur Google samlar data om mig. Tydligen ville de försöka återfå mig som användare. När jag klickade vidare visade Google vad den trodde att jag var intresserad av. De flesta saker stämde. Men invandring var ett av ämnena och det stämmer inte.

Precis samma sak hände mig på Facebook för ett par år sedan. De har flaggat mitt konto som nån sorts rasist, trots att jag i själva verket älskar invandring och vill ha fri invandring och inte alls är intresserad av frågan om invandring. Det som jag däremot är intresserad av är islam, som jag är skarpt kritisk mot. Får man lov att vara kritisk mot en osann metafysisk föreställning som påfallande ofta förstör livskvaliteten för både anhängare och deras omgivning? Det verkar inte så.

Varför vill inte Google skilja mellan islamkritik och främlingsfientlighet?

Nej Google jag är inte ett dugg intresserad av invandringsfrågan men fortsätt ni gärna att tro det om ni vill. Det jag däremot är intresserad av är som sagt islamiseringen (oavsett om det är svenskar eller invandrare som islamiseras).

Google - ett av världens mest ointelligenta företag i förhållande till storleken?

Google vet mer om dig än du själv gör uppenbarligen.
Citera
2019-08-26, 00:17
  #5
Medlem
ShitsOnFireYos avatar
Om du älskar invandring och vill ha fri invandring så är du väl i högsta grad intresserad av frågan? Det underliga är snarare vad du har på Flashback att göra?
Citera
2019-08-26, 01:22
  #6
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShitsOnFireYo
Om du älskar invandring och vill ha fri invandring så är du väl i högsta grad intresserad av frågan? Det underliga är snarare vad du har på Flashback att göra?

Vad menar du? Är flashbackare rasister? Isåfall varför? Hur kommer det sig att rasister drar sig till just flashback?
Citera
2019-08-26, 06:16
  #7
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Jag har använt Duckduckgo istället för Google en längre tid. När jag nu skrev in www.google.com började censurmotorn Google säga att jag kan ändra inställningarna för hur Google samlar data om mig. Tydligen ville de försöka återfå mig som användare. När jag klickade vidare visade Google vad den trodde att jag var intresserad av. De flesta saker stämde. Men invandring var ett av ämnena och det stämmer inte.

Precis samma sak hände mig på Facebook för ett par år sedan. De har flaggat mitt konto som nån sorts rasist, trots att jag i själva verket älskar invandring och vill ha fri invandring och inte alls är intresserad av frågan om invandring. Det som jag däremot är intresserad av är islam, som jag är skarpt kritisk mot. Får man lov att vara kritisk mot en osann metafysisk föreställning som påfallande ofta förstör livskvaliteten för både anhängare och deras omgivning? Det verkar inte så.

Varför vill inte Google skilja mellan islamkritik och främlingsfientlighet?


Nej Google jag är inte ett dugg intresserad av invandringsfrågan men fortsätt ni gärna att tro det om ni vill. Det jag däremot är intresserad av är som sagt islamiseringen (oavsett om det är svenskar eller invandrare som islamiseras).

Google - ett av världens mest ointelligenta företag i förhållande till storleken?

Men vänta lite nu, hur resonerar du egentligen? Så det är alltså helt ok av dig att vara islamkritisk men om man är kritisk mot den förda invandringspolitiken så är man främlingsfientlig?

Det är väl snarare mer fientligt mot främmande folk och kultur att vara kritisk mot Islam än att vara kritisk mot en helt absurd förd politik inom migrationen?
Citera
2019-08-26, 06:22
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDenStore78
Google/Globalisterna (judarna) vill splittra Europa genom massinvällandet av kaozmuslimer.
Är det inte judar som ligger bakom DuckDuckGo också?

Osäker.

Iallafall, Google är rätt bra på att samla data om -dig-. (Genom trackers, cookies och dylikt som följer runt en på nätet)

Operativsystemet är också en avgörande bit i pusslet, liksom webbläsaren.. ohwell, we’re fucked om kommunisterna inte nöjer sig med karriärmord utan helt plötsligt bestämmer sig för att utrota alla oliktänkande..
Citera
2019-08-27, 01:55
  #9
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Men vänta lite nu, hur resonerar du egentligen? Så det är alltså helt ok av dig att vara islamkritisk men om man är kritisk mot den förda invandringspolitiken så är man främlingsfientlig?

Det är väl snarare mer fientligt mot främmande folk och kultur att vara kritisk mot Islam än att vara kritisk mot en helt absurd förd politik inom migrationen?

Nej det var inte riktigt så jag menade. Jag kanske var otydlig men det beror på att min poäng var en annan. Jag håller med om att ej heller kritik mot migrationspolitik måste bygga på främlingsfientlighet, vilket våra fiender gärna vill påskina.
Citera
2019-08-27, 01:57
  #10
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShitsOnFireYo
Om du älskar invandring och vill ha fri invandring så är du väl i högsta grad intresserad av frågan? Det underliga är snarare vad du har på Flashback att göra?

Flashback kännetecknas väl av yttrandefrihet vilket alla i utanförskap uppskattar, dvs inte bara nazister, nationalister och konservativa. Även vi libertarianer förföljs ju av PK-maffian om du inte har märkt det? Vi får inte kritisera radikalfeminism, vi får inte kritisera islam, med mera.
Citera
2019-08-27, 10:13
  #11
Avstängd
otellos avatar
Sverige har stor muslimsk invandring från diverse utomeuropeiska länder, det är m.a.o. inte speciellt svårt att se kopplingen mellan invandring (till Sverige) och islam.
Citera
2019-08-28, 17:54
  #12
Moderator
impieteers avatar
Jag tror frågan passar bättre här.

Censur och yttrandefrihet --> Övervakning och integritet
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback