Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-08-23, 17:45
  #1
Medlem
Vad är det värsta arbetsmisstaget du någonsin har gjort på jobbet?

På mitt förra jobb skrev jag ett felaktigt mötesdatum till min stora företagskund via e-post och jag glömde att dubbelkolla. De var en inköpare och skulle ha ett konferenssamtal med en utländsk leverantör. Det blev en katastrof när min företagskund dök upp, men det löste sig.
Citera
2019-08-23, 17:51
  #2
Medlem
ZeunertsJulmusts avatar
Jag snodde 2 sprayburkar från mitt förra jobb. Fick sparken efteråt och var arbetslös i ett halvår!
Citera
2019-08-23, 17:53
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZeunertsJulmust
Jag snodde 2 sprayburkar från mitt förra jobb. Fick sparken efteråt och var arbetslös i ett halvår!

Blev du polisanmäld?
Citera
2019-08-23, 18:11
  #4
Medlem
ZeunertsJulmusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myki7992
Blev du polisanmäld?
Nä. Varför skulle man bli polisanmäld för 2 sprayburkar?
Citera
2019-08-23, 18:14
  #5
Medlem
ClickBaits avatar
Skulle punkta en tung balk, gick 10 minuter så kom en kille åt den med en truck så hela skiten rasa ner, det var på min första arbetsdag.
Citera
2019-08-23, 18:26
  #6
Medlem
hashs avatar
I mitten av 90-talet jobbade jag som sysadmin.
En fredag kraschade system-hårddisken på vår filserver.
Jag var så himla nöjd, för jag visste att jag hade dubbla backuper på alla 5000 användarkonton
Problemet var bara att jag upptäckte att jag hade gjort backuperna på ett felaktigt sätt

Det blev en stressig fredagkväll med att skripta, så alla konton fungerade inför måndagens skolstart.
Men men, jag lärde mig något av mitt misstag :P
Citera
2019-08-23, 18:26
  #7
Medlem
ZugMaskins avatar
Detta låter roligt, med det är faktiskt sant. Jag skulle sommarjobba på systemet och satt hemma och söp hela natten fram till 06:00 ungfär. Så när jag kom till jobbet kl 09 så var jag fortfarande full. Jag skulle ställa ut en massa dyrbara flaskor som jag hade på en tvåhjulad vagn, det var omkring säg 50 stycken. Inne i butiken så välter jag vagnen och alla flaskor går i kras, de kostade nånstans mellan 400 - 500 stycket.
Citera
2019-08-23, 18:32
  #8
Medlem
killawifes avatar
Jag backade in i en bil med trucken en gång så den blev helt intryckt i sidan. De tre kärringarna som satt i den blev helt chockade och grät och höll på. Jag skulle givetvis kollat bättre bakåt men jag tyckte nog att de var lite tröga som körde fram bakom en backande truck. Hur dum får man bli liksom? Fast det sa jag inte åt dom
En annan gång råkade jag välta ner några bräder från ett ställage så att en kund fick en bräda i huvudet. Han var inte så glad och var inne och gnällde ett par dagar senare.

Inget av dessa saker blev särskilt kostsamma men jag har varit med om att andra personer klantat sig och det har kostat riktigt stora pengar. En gång glömde en kollega två pallar med riktigt dyrt parkettgolv ute och det regnade hela natten. Det kostade runt 120.000:- då det inte gick att sälja efteråt.
Och när jag jobbade som målare så var det en klant som sprutmålade ett tak och färgen blåste iväg till en närliggande parkering. De fick skicka nästan trettio bilar på rekond. Det blev inte billigt och killen var inte poppis efteråt.
Ingen av dessa två blev av med sina jobb dock.
Citera
2019-08-23, 18:38
  #9
Medlem
Bubba00s avatar
Jag tilltalade en kvinnlig kollega med fel namn under en längre tid. Ingen upplyste mig om detta, inte ens kollegan som själv blev kallad för fel namn. Till slut fick hon väl nog för en dag, helt utan förvarning, när jag i vanlig ordning kallade henne vid fel namn vrålar hon, nästan med tårar i halsen "Jag heter inte NN!!!". Jag skämdes och bad om ursäkt. Jag har aldrig varit bra på namn med detta var dåligt, till och med för mig.
Citera
2019-08-23, 18:43
  #10
Medlem
Gift44s avatar
Jag jobbade på ett företag som monterade ihop flerglasfönster och efter två veckor skulle jag skruva av vattenventilen på baksidan av produktionslinen. Tog i för kung och fosterland och hela ventilen (av plast) lossnade i min hand... Det blev produktionsstopp i fyra timmar men både arbetskamrater och chefen var väldigt förstående.
Citera
2019-08-23, 18:49
  #11
Medlem
RingInteSnutens avatar
Skulle arkivera mina gamla produktionservrar...
Bakfull, och distraherad så arkiverade jag mina nuvarande produktionservrar...

Tur som det var upptäckte jag det jävligt snabbt och fick tillbaka dom igen utan något större sket sig.

Det var den dagen jag lärde mig at trippel kolla!
Citera
2019-08-23, 18:53
  #12
Medlem
Grävde för grunt, fick gräva om. Tid är pengar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback