2025-04-24, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
White Trash områden i Sverige:

Sjöbo
Vollsjö
Perstorp
Genarp
Borlänge
Oskarshamn
Mönsterås
Sollebrunn
Degerfors
Grums
Surahammar
Falköping
Tierp
Ludvika
Hörby
Örkelljunga
Eslöv
Höör
Lessebo
Bjuv
Sölvesborg
Vingåker
Boden
Kramfors
Västerhaninge
Klippan
Åmål
Finspång
Mjölby
Säffle
Haparanda
Västerås
Hofors
Grängesberg
Skara

Du glömde Trelleborg, Tomelilla och Staffanstorp. Sen finns det såklart många fler, men dessa är värda att nämna när det kommer till Skåne
Citera
2025-04-24, 12:58
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HellsingStar
Låter som ett jävligt deppigt ställe

Nej då det finns massa nytt och retro, samt filmer, sällskaps spel, leksaker och annat nördigt
Citera
2025-04-25, 08:05
Medlem
Citat:
White Trash områden i Sverige:

Sjöbo
Vollsjö
Perstorp
Genarp
Borlänge
Oskarshamn
Mönsterås
Sollebrunn
Degerfors
Grums
Surahammar
Falköping
Tierp
Ludvika
Hörby
Örkelljunga
Eslöv
Höör
Lessebo
Bjuv
Sölvesborg
Vingåker
Boden
Kramfors
Västerhaninge
Klippan
Åmål
Finspång
Mjölby
Säffle
Haparanda
Västerås
Hofors
Grängesberg
Skara
Vad grundar sig denna lista på? ser en del orter som faktiskt känns "för mig" ganska tveksamma samtidigt som många saknas. Hur kommer tex Kalmar in, visst det finns några deppiga områden där men generellt skulle jag säga väldigt tacky medelklass möjligen. Många områden med höga fastighetspriser trots ganska liten stad och väldigt få industrier vilket medför att majoriteten jobbar som tjänstemän/akademiker och möjligen butiksfolk då kanske.

Även Oskarshamn känns lite på gränsen även om det finns mer industri där så är priserna ganska höga sett till ortens storlek osv. mycket medelklass där också till följd av tjänstemän inom kärnkraften och otaliga konsulter och konsultbolag som har sin grund här tillsammans med andra stora bolag.
Citera
2025-04-25, 16:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av speedy_83
Vad grundar sig denna lista på? ser en del orter som faktiskt känns "för mig" ganska tveksamma samtidigt som många saknas. Hur kommer tex Kalmar in, visst det finns några deppiga områden där men generellt skulle jag säga väldigt tacky medelklass möjligen. Många områden med höga fastighetspriser trots ganska liten stad och väldigt få industrier vilket medför att majoriteten jobbar som tjänstemän/akademiker och möjligen butiksfolk då kanske.

Även Oskarshamn känns lite på gränsen även om det finns mer industri där så är priserna ganska höga sett till ortens storlek osv. mycket medelklass där också till följd av tjänstemän inom kärnkraften och otaliga konsulter och konsultbolag som har sin grund här tillsammans med andra stora bolag.

Empiriska observationer i kombination med offentliga uppgifter om politisk tillhörighet, inkomster och utbildningsnivåer osv.
Citera
2025-04-26, 14:55
Medlem
Klosseklumps avatar
Hallstavik

Ligger nordost om Uppsala.
Citera
2025-04-27, 21:09
Avslutad
Citat:

Vad menar du? Kalmar finns inte ens med på listan.
Citera
2025-04-28, 17:52
Medlem
Citat:
Empiriska observationer i kombination med offentliga uppgifter om politisk tillhörighet, inkomster och utbildningsnivåer osv.
Ok, tror dock att tex Oskarshamn brukar anses ha en ganska hög medellön men skitsamma

Citat:
Vad menar du? Kalmar finns inte ens med på listan.
Hmm vad såg jag för lista då, för visst såg jag Kalmar på en lista
Citera
2025-04-28, 23:02
Avslutad
Citat:
Ok, tror dock att tex Oskarshamn brukar anses ha en ganska hög medellön men skitsamma

Hmm vad såg jag för lista då, för visst såg jag Kalmar på en lista

Listan som du citerar här: (FB) White trash-platser i Sverige?

Kalmar står inte med.

Förmodligen så har du förväxlat min lista med användaren TobiasBeechers dito där Kalmar återfinns bland optionerna: (FB) White trash-platser i Sverige?
Senast redigerad av anwe8 2025-04-28 kl. 23:04.
Citera
2025-04-30, 12:44
Medlem
Citat:
Listan som du citerar här: (FB) White trash-platser i Sverige?

Kalmar står inte med.

Förmodligen så har du förväxlat min lista med användaren TobiasBeechers dito där Kalmar återfinns bland optionerna: (FB) White trash-platser i Sverige?
Så ligger det givetvis till, beklagar detta!
Citera
2025-05-10, 13:36
Medlem
Longest-covids avatar
Jönköping, Växjö, Kalmar. Bjuv, Svalöv, Eslöv.
Citera
2025-11-26, 14:03
Medlem
Rävlanda, Hällingsjö, Härryda, Eskilsby, Bollebygd, Hindås, Hyssna, Sätila , Töllsjö, Hedared, Hällesåker, Torslanda, Sandsbacka. (Det finns säkert mer orter i Västra Götaland.

(Det fetade är extra white trashigt, Torslanda är både white trashigt men samtidigt en klang av slisk och folk som tror dom är nån slags övre medelklass, ser ut som dom har smörjt in ansiktet med en lax.) I princip alla i Torslanda är psykfall, känner någon som är involverade i nazism eller är nazister själva.

Alla ställen som ligger mitt emellan två stora orter eller två städer är alltid per definition White trash. Med per definition menar jag att det alltid är EPA kultur, trash kultur, alkoholism, dåligt bemötande, väldigt polariserad arga stereotyp SDare, socialfall och allmänna filurer och småfiflare som finns där.

Dessa grupper utgör ungefär 5 - 10 % av de som bor där. Så det formar tyvärr också hur resten av folket känner sig på dessa orter. Mitt råd till dom som bor där är att sälja hus om dom har, och köpa en dyrare tomt nära städerna och bygga ett mindre hus istället, helt klart värt det istället för att bo i en pisshåla med samhällets outkasts (som alltid har svårt med bemötandet.) Av nån konstig anledning.

Om man tänker närmare är väl anledningen egentligen dålig uppfostran, låg intelligens och möjligtvis högst mänskliga människoöden som t.ex. alkoholism från splittrade familjer och barndomar.

Varenda ställe som är Urbant på landet i Sverige befolkas av samma sorts skräp då det finns samma kulturer, subgrupper och problem i Sverige.

Det som är det stora problemet här är det dåliga bemötandet, hade det inte funnits så hade det varit möjligt att bo här. Jag är påväg att flytta härifrån till min gamla födelseort, men ska sedan flytta från Sverige för gott efter detta.

Jag har bott på sådan ort nu i 4 år för jag behövde flytta från stan p.g.a. att jag tillfälligt led av sjukdom som sen sedan gick bort. Innan har jag bott i en förort till Göteborg i 21 år och i centrala Göteborg i 7 år.

Jag har alltså bott på alla typer av geografiska och demografiska ställen i samhället, även i en mindre stad i 1,5 år. Jag har dock aldrig bott i en metropol som Stockholm t.ex.
Senast redigerad av Vintageman 2025-11-26 kl. 14:28.
Citera
2025-11-26, 21:31
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Almgården i Malmö är ett epicentrum, sniffartraditioner som går tillbaka till 70-talet.
Flen mitt i Sörmland, risk att få stryk som utböling på puben.
Perstorp i Skåne, högst arbetslöshet i landet, bruksort på dekis.
Hässleholm kommun, många mindre orter såsom Sösdala, Tyringe och Vinslöv med mycket inkokta sverigedemokrater som skyller allt på...
Ockelbo och Hofors inte att glömma bort, har sina traditioner.
Tidaholm förstås, sköna lirare.
Olofström i Blekinge, titta inte på damerna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in