Citat:
Ursprungligen postat av
Stigmata01
Tack, måste ha missat den, rätt ska vara rätt.
Min poäng i mitt förra inlägg var dock att det är skummt att en såhär allvarlig händelse inte får större utrymme i media då detta kunde blivit ett potentiellt nytt Akilov-dåd.
Kan bara hålla med. Väldigt märkligt att ett potentiellt försök till massmord eller terrorattack knappt ens når nyhetskanalerna.
Att en argsint mamma som får tokspel på en tunnelbana och därefter kastas ut får långt mer uppmärksamhet än en person som misstänks vara påväg att plöja genom en folkmassa med bil gör ju att det blir väldigt lätt att få en syniskt inställning till vad media väljer att rapportera om.
Jag kan köpa att de inte vill måla fan på väggen och orsaka panik i onödan om det nu visar sig "bara" vara en fyllestyrning, men då skulle de ju fan inte ha skrivit om misstankarna från första början.. Blir bara märkligt om de å ena sidan skriver "misstänks försökt köra över folk" men sedan blir det komplett tystnad och en potentiellt väldigt allvarliga händelsen bara rinner ut i mediasanden och aldrig tas upp igen..
Om de slänger ut en liten notis om en händelse likt denna, och sedan inte gör någon som helst uppföljning - då ska de fan inte klaga om folk börjar tissla och tassla konspirationsteorier om att media mörkar.