2019-08-20, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsstuga
Svar på varför Nordisk styrka visat återhållsamhet i sociala medier https://nordiskstyrka.org/om-konflik...h-transparens/

NS skulle förlora på att deras agerande skulle bli exponerat, därav denna skrivelse.
Citera
2019-08-20, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Nya Expoartiklar idag:

Här är nazisterna i den nya organisationen
https://expo.se/2019/08/h%C3%A4r-%C3...organisationen

Nya nazistgruppens innersta krets – fälld för över 100 brott
https://expo.se/2019/08/nya-nazistgr...6ver-100-brott

Skåpmat verkar det som.

Hej Hitler!

Kul citat ur den andra artikeln:

Citat:
”Nordisk styrka är en kamporganisation, inte en social förening eller ett politiskt parti”, skriver de själva på hemsidan. Riktigt vad det innebär att vara en ”kamporganisation” står ännu inte klart. Men det kommer snart att visa sig, tror Anders Kretz.

– Med den korta deklarationen tar de ett tydligt steg bort från de partipolitiska ambitioner som NMR haft under senare år, säger han och fortsätter:

Anders Kretz (jude?), på Center mot våldsbejakande extremism, har alltså betalt för att komma med sådana här pajasanalyser. Begreppet "kamporganisation" är tydligen nytt för denne mupp, som trots att han forskar på "extremhögern" inte ens förstår vanligt förekommande begrepp inom den nationella miljön. Hade han förstått "aktivistorganisation" bättre? Det ligger ju trots allt närmare den vänsterradikala miljö han och forskarkollegorna i allmänhet kommer ur, och betyder samma sak.

Citera
2019-08-20, 14:07
Medlem
.buenaventura.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Kul citat ur den andra artikeln:

Anders Kretz (jude?), på Center mot våldsbejakande extremism, har alltså betalt för att komma med sådana här pajasanalyser. Begreppet "kamporganisation" är tydligen nytt för denne mupp, som trots att han forskar på "extremhögern" inte ens förstår vanligt förekommande begrepp inom den nationella miljön. Hade han förstått "aktivistorganisation" bättre? Det ligger ju trots allt närmare den vänsterradikala miljö han och forskarkollegorna i allmänhet kommer ur, och betyder samma sak.

Fast är det så givet vad en kamp/aktivistorganisation innebär? Det är väl ett namn som alla organisationer förutom politiska partier kan kalla sig.
Citera
2019-08-20, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .buenaventura.
Fast är det så givet vad en kamp/aktivistorganisation innebär? Det är väl ett namn som alla organisationer förutom politiska partier kan kalla sig.

Jo, jag vill mena att det är ganska givet. Åtminstone begriper jag inte hur någon som arbetar med "extremism" inte kan veta det. Nu kan det i och för sig vara så att han bara spelar dum och att det han egentligen vill säga är att NS kommer att syssla med våld. NMR är inte mindre av en kamporganisation än NS, trots att de förra påstås ha "partipolitiska ambitioner" (vilket verkligen är en sanning med modifikation).
Citera
2019-08-20, 15:57
Medlem
malva123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Vem syftar du på? Jerzy? Så en anonym flashbackanvändare är alltså källan om jag fattat det rätt?

Ja exakt Jerzy är den som hårdats kritiserat NS här på flashback och bland annat kallat Klas Lund för idiot. Sedan är ju Jerzy anonym så det kan ju mycket väl vara så att han är en så kallad "röding"
Citera
2019-08-20, 16:14
Medlem
Tycker inte klas lund är en idiot. Bara svagbegåvad.
Citera
2019-08-20, 16:36
Medlem
Jerzy.Sarneckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malva123
Ja exakt Jerzy är den som hårdats kritiserat NS här på flashback och bland annat kallat Klas Lund för idiot. Sedan är ju Jerzy anonym så det kan ju mycket väl vara så att han är en så kallad "röding"

Så det ligger i AFA:s och er rödingarnas intresse att så tvivel om mina motiv och antyda att jag är röding? Låter ju rimligt...

Hade jag varit röding så hade jag väl gjort som alla ni andra och understött avhoppargruppen.
Citera
2019-08-20, 17:03
Medlem
malva123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerzy.Sarnecki
Så det ligger i AFA:s och er rödingarnas intresse att så tvivel om mina motiv och antyda att jag är röding? Låter ju rimligt...

Hade jag varit röding så hade jag väl gjort som alla ni andra och understött avhoppargruppen.

Du har väl beskrivit dig själv som "oberoende nationell debattör"? Då blir det lite märkligt när du så tydligt tar parti för NMR mot NS.
Citera
2019-08-20, 17:13
Medlem
Jerzy.Sarneckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malva123
Du har väl beskrivit dig själv som "oberoende nationell debattör"? Då blir det lite märkligt när du så tydligt tar parti för NMR mot NS.

Spännande. Men då är alltså din första slutsats inte att jag är NMR (eller fortfarande oberoende nationell som kan ta parti för vad som är rätt) utan att jag är en röding. Och sedan "outar" du mig som röding trots att du själv är röding och borde försvara andra rödingar istället för att varna andra för rödingar.

Det här blir ju bara logiskt om det är så att ni AFA:iter och andra rödingar understödjer avhoppargruppen och vill misstänkliggöra dem som stödjer NMR genom att kalla dessa för rödingar.

Men det är ju positivt att ni förstår att er trovärdighet, som rödingar, är väldigt låg.
Citera
2019-08-20, 19:05
Medlem
Persimååns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Varför ser Emil * så löjligt arg ut på gruppbilden? Har de ingen public relations manager eller något som kunde säga till honom att se lite mer normal eller professionell ut på gruppbilden? Ser ju ut som en arg barnunge med den minen. Går inte att ta den här nya organisationen på allvar pga Emil Hagberg's sura min, alla andra såg normala ut, men Emil ser ju ut som ett särbarn på bilden, oklart varför.

Hur lång är Klas Lund? Han dvärgar ju alla andra. Är det pga hans längd som han har haft en sådan ledarroll genom åren, eller besitter han faktiskt en högre kompetens?
Har funderat på det själv. Spexar han för kameran?
Citera
2019-08-20, 19:22
Medlem
BorkaOdalmans avatar
Man kan inte låta bli att garva lite när man står bredvid och tittar på. Rödingarna gör verkligen allt för att misskreditera allt och alla! Är det inte Lindberg så är det Lund som ska få sin beskärda del av den verbala elvispen. Även som halvnationell så kan jag gilla rödingarnas desperation. Det är nästan som ett maniskt beteende vilket blir till underhållning i slutänden.

En sak som slår mig det är hur man kan säga att man är beredda att kämpa för sina kamrater i vått och torrt, för att sedan vända andra kinden till. Både NMR och NS är bara en stor jävla gigantiskt luftslott där ord och lojalitet bevisligen inte betyder ett skit i slutänden. Alla avhopp vittnar om det.
Senast redigerad av BorkaOdalman 2019-08-20 kl. 19:41.
Citera
2019-08-20, 19:27
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .buenaventura.
Med tanke på att mitt liv inte påverkades när det fanns 5 stycken "nazistorganisationer" lär det inte heller påverkas idag. Vilken arbetslös kåkfarare som driver den spelar än mindre roll.

Snarare är väl frågan hur tonårstjejerna med neonfärgat hår och näsring ska lyckas tysta en grupp som Nordisk Styrka? Handen på hjärtat buenaventura, det är faktiskt så den autonoma rörelsen ser ut på gatorna idag. Sen förstår jag att ni sitter här och ryggdunkar och skrattar ikapp, men det stannar också där. Till och med NMR som nu enligt er är på dekis, fick gå helt harmlösa i Stockholm, på en lördag, i flera timmar. Inte ens då lyckades ni skramla ihop något folk.
Senast redigerad av motarbetar 2019-08-20 kl. 19:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in